De kraamzorg bij je thuis voor soort van intake

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janneke001, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden weten jullie wat er dan gaat gebeuren? Ik ben voor het eerst zwanger... moet ik me ergens op voorbereiden???

Alvast bedankt!

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Je krijgt informatie over kraamzorg en ze kunnen wat vragen stellen. Daarnaast kan je de kraamzorg vragen stellen (daar zou je wat in kunnen voorbereiden, wat je zou willen weten) en ze geven nog wat tips.

Zo ging 't bij mij tenminste ;)

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    nee hoor. geen voorbereiding nodig
    ze vertellen je gewoon wat je in huis moet hebben, of je speciale wensen hebt, wat je woonsituatie is (wel/niet roken, huisdieren, enz), hoeveel uur je recht op hebt en of je die uren ook wil hebben, of je bezwaar tegen een stagiaire hebt en wanneer je hun moet bellen.

niets bijzonders.
    als de babykamer klaar is, willen ze die wel graag zien. maar das meer uit persoonlijke interesse dan dat het moet :D

4. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha thanx voor jullie reacties! Ik was effies nieuwsgierig hahaha!

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ze komen gewoon langs om kennis te maken. Wij kregen een hoop informatie over hoe ze werken, wat er gaat gebeuren, hoe veel uur aan kraamzorg we krijgen e.d. Veel voorbereiding heb je niet nodig, je hoeft alleen maar te luisteren.

Ik dacht dat ze het kamertje zouden 'inspecteren'. Maar ze heeft helemaal niet gekeken.

Wij hebben wel een lijst van 2 A4tjes gekregen met spullen die wij in huis moeten hebben. Zoals stofzuiger met een snoer van minimaal 7 meter, strijkplank, bedklossen e.d. Maar ook een waskom, parfumvrije zeep, 2 schone emmers e.d.
    Het was een flinke lijst, maar al met al hadden we het meeste al in huis.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ja kennis maken, sommigen vinden het leuk om het kamertje te zien en ze leggen nog even uit wat verwacht wordt tav klossen e.d en wat de kraamverzorgende precies komt doen.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mag ik vragen wanneer ze bij jullie gebeld hebben voor een afspraak? Hier nog steeds niks gehoord namelijk....

8. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 23 weken en ze wilde me zo snel mogelijk inplannen!

En jullie stellen me zeer gerust dames,bedankt!!

9. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    Bij mij zijn ze vorige week geweest dus met 32 weken

10. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Bij mijn zus pakte ze de meetlat en ging de hoogte van het bed opmeten en ging de hydrofiele luiers tellen. Bij mij zelf was het inderdaad ook alleen info. Ik vroeg nog of ze in me lades wou kijken maar ze zei dat ze het wel vertrouwde. het ligt er denk aan wie je op bezoek krijgt.

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

hier ook wat laat een afspraak na wat gebel kwamen ze bij de 35 weken beter laat dan nooit he hihi.
    Bleek de dame van de intake een bekende van mijn man die toevallig ook thuis was toen.
    Bij ons werd het een gesprek van anderhalf uur met koffie en koek over vroeger hihi.
    Ze zei het ziet er hier zo netjes uit hoef geen controle uit te voeren wil wel het kamertje zien vind dat zo schattig! Lief mens hoor wij kregen een leerling van 40 zelf moeder van 2 dus ja die wist wel hoe het werkte wat een lieve vrouw was dat ik heb een fantastische tijd gehad en bij afscheid na 8 dagen tranen met tuiten ik mijn man en zei ook hihi daarna lachen lekker professioneel he hihi.
    We hebben nog steeds af en toe contact stuur een sms bijv. als ik bij het bureau ben geweest vind ze leuk

Liefs paula

hoop dat jullie allemaal zo een mooie tijd mogen hebben nog

Deel Deze Pagina