Hier ook een mama met een dilemma. Medio juni verwachten wij ons 2e kindje, een dochtertje. Maar net als bij onze zoon ben ik weer met het nadenkwerk qua namen belast. Mijn partner denkt helemaal niet na over namen, als hij 's avonds weleens in de namenboeken kijkt (wat hij gek genoeg best lange tijd kan volhouden..als hij al niet in slaap valt..) is zijn standaard antwoord op de vraag of hij iets leuks heeft gezien; nee.. Bij onze zoon had ik A4-tjs vol met leuke namen, maar meedenken ho maar. Nu dus weer hetzelfde... Namen bedenken is dus helemaal niet leuk in dit huis. Dus hulp gevraagd. Ik heb de overige namenberichten allemaal doorgelezen, maar hoewel er leuke namen bijzaten was het t net niet helemaal. Ik hou zelf wel van exotische namen, maar het mag niet te zijn, want dat vind mijn partner weer niets... Onze zoon heet Levi...wat past daar leuk bij? Zelf houd ik van namen die idd niet in de top 10 voorkomen (hoewel Levi die categorie nu ook inmiddels is ingegaan...helaas). Ik houd niet van die echte hollandse namen, en het moet niet zo'n naam zijn die iedereen verkeerd uitspreekt en/of schrijft. Dus lastig lastig lastig. Dus...alle tips, suggesties en meedenktertjes zijn welkom! Ben benieuwd of we eindelijk iets vinden.. Groetjes, Mama van Levi
haha heel herkenbaar, ik ben nu 37 weken zwanger en we hebben net sinds 2 weken een meisjesnaam. Je geeft aan dat je niet van nederlandse namen houd en aangezien Levi een hebreeuwse naam is, is het misschien leuk om er een Hebreeuwse meisjesnaam bij te zoeken? Wat ik wel leuk vond klinken(en hebreeuws): Levi & Ayla Levi & Thirza Levi & Yael succes !!
Ik heb mijn lijstjes er eens bij gepakt en naar niet veel voorkomende namen gekeken en makkelijk te schrijven zijn. Louve Rive Julot Rune Kess Dieze Fende Flynn Hoop dat je er iets mee kan...
Levi en Vita Levi en Senna Levi en Zara Levi en Iva Levi en Nora Levi en Néomi Levi en Suze Levi en Dina
Oh thanks voor zoveel mooie namen.. De naam zit er zo nog niet bij, maar het geeft je wel weer ideeën om verder over na te denken...Dit is nog eens een brainstormsessie haha..En hoewel het pas 4 reacties zijn zoveel sneller dan met mijn partner!!! Een naam moet bij mij klank hebben. Zit nu te denken aan Elena, Siënna, Siënne, Viënne, Madé, maar hou ook wel van namen zoals Mia, Julianna (met dj), Joanna (met dj) (jammer dat het hier geassocieerd wordt met oude dames)... Dus spui maar ideeën!!! I love brainstormen (Dit leidt tenminste niet naar een slapende partner....)
Een van mijn favo namen was Phaedra, maar nu is knul nr 2 op komst hihi dus die moet nog even wachten
wij hebben wel een hele mooie meisjes naam vind ik zelf. is vorig jaar 1 maal in nederland gebruikt. helaas kan ik hem hier niet neerzetten aangezien een vriendin van mij ook lid is hahaha. maar mocht je het willen weten kun je me een dm sturen.
Anaïs Bella Bijou Benthe Chloé Ciara Cecile/ Cecilia Celine Elin Emmalin Felicia/ Felice Feline Helena/ Helene Isis Izzy Jenna Janna / Joanna vind ik ook erg mooi! Jill Jelke Mara Mila Nina/ Nine Olivia Rosalie Stella Sophia Tara valérie Violet(te)
nog een poging haha Levi & Jeda (djeda) Levi & Diede Levi & jade Levi & Indy Levi & janou Levi & giselle Moeilijk hoor!!
Ik dacht het eerst aan Elva (3 dezelfde letters als Levi, maar het klinkt toch anders). Elea vind ik ook een prachtige naam (een buurmeisje van mijn nichtje heet zo), maar Elena vind ik ook mooi. Nog een paar ideetjes: Dilara Gioia / Joya Giada Giulia(na) / Julia(na) Veda Nona Marente Maira / Myra Elysia Elsa Vierra / Viera Sierra Imara Romée Flora Felisa / Felize / Felicia Amélie Emmy / Emily / Emilia Ilana Evanthe Dianthe Amany / Amani Kenza Ariana / Arianna Kerensa Bibiche Kaira / Kayra Solange Farah Malu / Malou Oriana Julie Hebreeuwse namen: Dassah < Hadassah Adara Isaura Hannah Aliza Avera Rona Shira Talia / Thalia (Grieks) Avia Darah Elora Evani Fina Jada / Jayda Jana Vida < Davina Hmm, ik vind het geloof ik het mooist als de L van Levi terugkomt in de meisjesnaam Hopelijk kun je wat met deze namen, veel succes!
Er komen echt hele mooie namen voorbij! Sommige geschikt voor mijn lijstje, sommige zorgen voor strepen op mijn lijstje. Eigenlijk stom..je bent zo op zoek naar een naam waarmee je kind niet nr 2,3,4,of 5 van de klas is...en dan zie je op dit soort sites dat juist die namen die je nooit hoort vaak genoemd worden haha.. Maar heb je nog tips..heel graag, want ik krijg het benauwd van het idee dat we straks helemaal niets hebben...
Levi en Anaïs Levi en Anice Levi en Chloë Levi en Elina Levi en Enora Levi en Faylin / Félin Levi en Félize Levi en Ilana Levi en Inoa Levi en Jana Levi en Jara / Yara Levi en Madee Levi en Mara Levi en Marize Levi en Melina Levi en Milou Levi en Mira Levi en Misa Levi en Mylène Levi en Myrna Levi en Neva Levi en Nika Levi en Noé Levi en Noëlle Levi en Raya Levi en Romée Levi en Selah Levi en Selena Levi en Shaya Levi en Sophina Levi en Tamar Levi en Tess Levi en Tirza Levi en Vajèn Levi en Veró Levi en Verona Levi en Viënne Levi en Xenia Levi en Zara Levi en Zenna Levi en Zinzi Levi en Ziva Levi en Zoë / Levi en Zoey Levi en Zora Elena, Viënne, Madé en Mia vind ik het mooist van de namen die je noemt, leuk! Vooral Mia vind ik erg leuk. (Oh, zie nu dat ik Viënne en Madee ook zelf had bedacht bij Levi en in m'n lijst heb genoemd )