Welke naam+schrijfwijze?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nimue, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam+schrijfwijze

1. Feline

35 stem(men)
    56,5%
  2. Féline

4 stem(men)
    6,5%
  3. Filine

1 stem(men)
    1,6%
  4. Fileine

2 stem(men)
    3,2%
  5. Felijne

1 stem(men)
    1,6%
  6. Phileine

19 stem(men)
    30,6%
  7. Liselou

5 stem(men)
    8,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Philine anders?

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Liselou vind ik vreemde naam.
    Phileine vind ik zo het best geschreven en Feline zo.
    Ik vind de namen allemaal niet zo. Feline het mooist. De optie Philou vind ik leuk. Stoere naam, die niet te vaak voor komt.

3. Nimue

Nimue Niet meer actief

Ja dat heb ik dus ook. Plus dat wanneer ik voor deze naam ga ik al niet meer kan kiezen voor zowel Phileine of Filine als Liselou voor eventueel volgende kindjes ;)

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    Ik ken iemand die de naam f.a.y.l.i.e.n.e. Heeft gegeven

Even afgezien wat ik er persoonlijk van vindt zou dit ook nog er van gemaakt kunnen worden.

5. Nimue

Nimue Niet meer actief

Als ik het zo zie staan zou ik het uitspreken als fajliene. Ik ben niet zo van de (onnodige) "y".

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik vind phileine het mooist. Feline doet me altijd aan de Engelse naam voor katachtigen denken

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.870
    113
    Ik ken een Phaeline. Wat dat betreft opties genoeg dus. :roflmao: Maar bij die naam zou ik toch gewoon voor Feline of eventueel Féline gaan en verder niet. ;)

8. Nimue

Nimue Niet meer actief

Op papier vind ik het nog best leuk staan maar aangezien je het gewoon uitspreekt als feline(lijkt me) vind ik dit toch de enige (ja oke en féline) juiste schrijfwijze bij deze uitspraak. En dat er zo veel variaties op de schrijfwijze van feline wordt bedacht bevestigd mijn gevoel een beetje dat de naam inmiddels zo in de mode is dat mensen om anders te zijn er maar een andere schrijfwijze van maken. En nu zullen mensen dat misschien ook denken bij Filine maar dit vind ik dan weer echt een andere naam dan Feline. Philine zoals verschillende keren genoemd is was ook een hele grote kanshebber maar ik weet niet waarom maar ik vind de "P" gewoon niet zo'n mooie letter. Hoewel ik dat bij Phileine die "p" niet zo heel storend vind.. En zo twijfel ik verder.. Bedankt in ieder geval voor alle meningen tot nu toe!

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Feline of Philine / Filine vind ik leuk :) Bij die laatste vind ik Philine mooier staan.

In Féline vind ik het accent wat overbodig geloof ik. Ik denk niet dat Feline ooit als 'fuhliene' wordt uitgesproken, maar standaard al als 'feeline'.
    Phileine / Fileine klinkt mij te vilein (betekent gemeen).
    Felijne klinkt en staat voor mij vreemd. Beetje alsof het verkeerd gespeld is (zoals me in plaats van mijn)
    Liselou vind ik ook wel leuk maar wel heel zoet/soft. Liselore vind ik dan leuker.

Nimue vindt dit leuk.
  10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    Feline of Féline

Nimue vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina