Mijn vriend en ik zijn allebei best wel weg van de naam Taran. Omdat het best een aparte naam is, vroeg ik me af wat jullie ervan vinden. Wij houden allebei van wat apartere namen, maar het moet niet té gek, onuitspreekbaar of onschrijfbaar worden.
Vind het beetje lijken op Tarzan.. Maar meis als jullie het beide een leuke naam vinden waarom dan niet doen toch?
Als ik deze naam zou horen (zonder de achternaam), zou ik denken dat het om een Turks jongetje gaat. Zoals Hakan, Candan, Onan. Vind de naam Taran niet lelijk hoor, maar wel apart inderdaad en (nog) nooit gehoord.
Mijn vriend is half Turks, dus dat is niet zo'n probleem Het is voor een jongetje. Dat het een beetje op Tarzan lijkt had ik ook al zelf bedacht.. dat was ook een beetje mijn bezwaar. Het komt overigens van een ander sprookje, The Black Cauldron
Dan is het juist heel leuk. Juist omdat de vader (half) Turks is. Voor een volledig Nederlands kindje iets minder, maar zoals bij jullie situatie kan het goed.
ik vind het een beetje talibans achtig daarom zou ik er niet voor kiezen. Maar als jullie er allebei weg zijn zeg ik gewoon doen
Ik moest gelijk aan Tarkan denken, maar vind dat Taran een mooiere klank heeft. Ja, ik vind het wel wat!
Tarantula Nee hoor, zonder gekheid, vind het geen rare naam op zich. Niet geheel mijn smaak, maar wel leuk voor een (half)Turks jongetje.
Ik houd wel van apartere namen, zolang ze wel 'normaal' zijn en goed uitspreekbaar. Maar Taran vind ik niet mooi. Dacht eerst dat er Tarzan stond en moet daar dus ook gelijk aan denken.
Klinkt als Tarzan en Tiran.... Voor mij allebei een reden om mijn kind niet zo te noemen maar ik heb veel ergere namen voorbij zien komen dus tja.. Kan wel.