We zijn nog niet helemaal 100% zeker van naam maar deze staat in ons rijtje. Maar welke schrijfwijze zouden jullie kiezen? Onze andere dochter. heet S.ophie.
Sophie en Juliette, mooie combinatie! Ik zou Juliette schrijven. Met dubbel t en een e er achter vind ik "logischer" dan Juliet. En ik ben niet zo'n fan van streepjes en trema's enzo in een naam, zeker niet als de uitspraak ook zonder wel duidelijk is.
Ook Juliëtte met een e erachter, maar dan ook met trema omdat dat naar mijn idee de officiële schrijfwijze is.
Sowieso met een trema op de e. Juliët en Juliëtte spreek ik wel anders uit in me hoofd, de keuze tussen die twee ligt dus aan de uitspraak die jullie willen. Leuke combi met Sophie
Ik zou voor Juliette gaan, vind het trema beetje overbodig en bovendien heel lastig met formulieren enzo.
Ligt wat mij betreft aan de uitspraak. Ga je die extra -te uitspreken of is de naam gewoon Juliet/Juliët? Het trema hoort er in mijn ogen eigenlijk wel op aangezien het niet Juu-liet/Juu-liete is, maar Ju-lie-et(te). Dus afhankelijk van de door jullie gewenste uitspraak Juliët of Juliëtte.
Eens met Abri. Als je Juliët wil zeggen, moet je Juliët schrijven. Als je Juliëtte wil zeggen, moet je Juliëtte schrijven. En zonder trema is de officiële Nederlandse uitspraak Ju-liet in plaat van Ju-li-jet. Dus ik zou gewoon de spellingregels respecteren en er een trema op zetten.
Spellingregels gelden niet voor namen. Al wil je Piet met dt schrijven, zolang de ambtenaar het goedkeurt bij de aangifte, ben je vrij om welke naam dan ook te schrijven zoals je wilt. Zie daarom ook vaak genoeg letters met streepjes, trema's en zelfs dakjes, waar ze totaal geen nut hebben. Bij Juliette/Juliëtte is het trema niet overbodig, maar wel typisch Nederlands. In bijvoorbeeld Engeland spreken ze het sowieso uit als Julie-et, ook al staat er geen trema. En in Nederland kan ik me niet voorstellen dat mensen denken dat het Ju-liet moet zijn omdat er geen trema op staat. Lijkt me logisch, maar misschien denk ik te makkelijk. Ik ben niet zo van de trema's enzo, maar ik zou bij deze naam voor de schrijfwijze gaan die je het mooist vind, Mamasmeisje.
Dank jullie voor de reacties! We willen de naam uitspreken op z'n frans Sju-li-jet In de uitspraak zonder -te er achter. Mijn voorkeur gaat uit naar met een trema. Ml zijn voorkeur naar Juliette zonder trema. Zonder vind ik de naam zo Engels worden als van Romeo en Juliet. (Uitspraak dju-li-jet). Dus als t hem wordt, dan denk ik optie 1 of 2...nogsteeds moeilijk, haha. Het veranderd met de dag, hormonen ofzo?? Combi met S.ophie is wel heel mooi he?
Om al die twijfels is hij bij ons uiteindelijk afgevallen: Djuliet of Sjuliet, wel -te uitspreken of niet etc. Dus aan mijn mening heb je niet zoveel haha. Wij hebben ook Julie (zelfde probleem: Julie als de maand, Djulie, Sjulie) overwogen en later Julia (maar die kwam in onze ogen weer te veel voor). In combinatie met S.ophie zeker mooi!
Julia is ook nog een optie in onze ogen. Komt wel veel voor maar ik ken er geen 1. Sophie staat ook al jaren bovenaan maar maar is ook gewoon een mooie naam vinden wij. Julia past ook bij Sophie maar Juliët(te) is iets meer uniek.
Ik zou toch mét trema doen. Omdat jullie voor Sophie ook voor de chiquere variant zijn gegaan (niet met een f). Wat ik trouwens ook mooi vindt bij Sophie is Daphne. Lastig he... succes met kiezen!
Ook Fransen schrijven de naam zonder trema. Die trema is echt Nederlands. Maar ja, de combinatie met Sophie vind ik erg mooi. Mooier en inderdaad unieker dan Julia. Ik vind juist zonder trema chiquer, het tegenovergestelde van wat Droppie Drie zegt. Hihi. Door namen met allerlei "verzonnen" tekens (zoals Chêÿenne bijvoorbeeld) vind ik namen zonder al die poespas juist chiquer/klassieker. Less is more, zoiets. Maar volgens mij maak ik het er niet makkelijker op. Zo is voor alles wel iets te zeggen. Succes met kiezen!
Ik zou voor Juliette zonder trema gaan. Zou de naam dan uitspreken op z'n Frans, als sjuu-lie-et. Met trema neig ik meer naar de uitspraak ju-lie-ette. Vind Juliette heel mooi in combinatie met Sophie!
Als je uitspraak sju-lie-et wil zou ik het schrijven als juliët. Dus met trema en zonder te erachter. Dan voorkom je in mijn ogen de uitspraak dju-lie-et. Wel heel mooi bij Sophie!! Bij Sophie vind ik Nina, merel of manon ook heel mooi! Succes
Ik zou voor Juliette gaan. Is de Franse schrijfwijze voor de uitspraak die jullie willen. Net zoals S.ophie. Past trouwens super bij elkaar! En ik vind Juliette een heeeele mooie naam!