Mijn moeder heet W.C.... Echt geen haan die ernaar kraait hoor! Ik had altijd de naam Ava in mijn hoofd, maar mijn man vond en vindt het echt vreselijk! Je, je moet ervan houden denk ik dan.
Emma vind ik heel erg mooi. Lang over getwijfeld maar niet gedaan, er zijn zoveel meisjes met die naam. Net als Sophie. Uiteindelijk ben ik erg blij met de naam die we uiteindelijk kozen, past veel beter bij ons meisje en ik weet zeker dat er niet nog 5 omkijken wanneer ik haar roep op het schoolplein over een paar jaar. Voor een jongen vond ik Laurens bijvoorbeeld erg leuk maar kan niet ivm met achternaam, begint met een s en dat bekt absoluut niet lekker.
Wij hebben heel veel lisa combinaties in de vriendenkring zitten, dus dat kan echt niet meer. Elizabeth vinden we een prachtige naam maar dus wel weer lisa.. En Nora, vind het een heel erg mooie naam die ook goed bij onze achternaam past... Maar zo heet ook een van de honden van mijn ouders waar we mee op zijn gegroeid van pup af aan. Dat is dus ook wel een moeilijke, omdat we die naam heel erg met de hond associëren. Wat denken jullie?
Alle officiële post/instanties.. En de naambordjes bij flatjes.. Aanmelden bij scholen en dus ook op de telefoonlijst.. Het tekenen van je werkcontract/telefoonabonnement/andere contracten.. Ik kan wel een hoop bedenken waarbij ik mijn tweede initiaal heb ingevuld. Het is niet iedere dag, maar je komt het wel veel tegen. Edit: Verkeerd gelezen! Handig! Ik zat met tweede namen in mijn hoofd, niet de achternaam.
Nee hoor. De jongste van mijn broer wilden ze F.i.nn noemen maar ze vonden het gezien de Scandinavische namen van hun twee andere zoons een te hoog kwik kwek en kwak gehalte hebben. Het had mij niet tegen gehouden en zij hadden het niet erg gevonden. Scheelt het misschien dat ik niet in de buurt woon. Mocht er ooit nog een meisje geboren worden, dan heet ze bijna hetzelfde als de dochter van diezelfde broer. Niet dat ik inspiratieloos ben, maar blijkbaar hebben we dezelfde smaak.
Ik snap hem niet? Ik heb zelden de initialen van mijn voornaam én achternaam gebruikt. Zeker niet bij officiële dingen. Stel je heet Jantje Truus Smit. Dan wordt de post toch verzonden naar J.T. Smit? En niet naar J.T.S? Naamborden bij flats e.d. dan zet je toch niet J.T.S. op maar Jantje of familie Smit of Jantje Smit? Hetzelfde bij aanmelden bij scholen of telefooncontract? Dan schrijf je je in als J. Smit of als Jantje Smit (waarom zouden ze daar je 2e naam nodig hebben) Hoe je je handtekening eruit laat zien is uiteraard helemaal aan jezelf. Nog even op je eerdere post: Als jullie Nora (of Norah, Noor, Noortje) geweldig vinden, gewoon doen. Mijn schoonmoeder heeft de hond Sarah genoemd en nu vindt ze het raar dat er ook meisjes zo heten Kies dan een echte hondennaam denk ik dan.
Ach initialen... mijn voorletters zijn sm. Dit omdat mijn voornaam en achternaam ss vormen. Dat vonden mijn ouders vervelend. De associatie ss met de WOII heeft bijna niemand meer direct. En over sm wordt een keer lacherig gedaan bij een inschrijving bij een uitzendbureau oid en dan denkt niemand er meer aan.
Oh nee, sorry verkeerd gelezen. Daar heb je gelijk in. Ik zat te denken met tweede namen, niet de achternaam.
Mijn voorletters zijn B.H. en dit vind ik echt vreselijk..... Het was dus ook een stomme fout van m'n vader toen hij me aangaf na m'n geboorte, het had andersom gemoeten.. M'n roepnaam staat nu dus achteraan. Ik heet dus H.... Maar op alle brieven etc staat B.H.
W.C. op zich is geen probleem, zolang je dan geen Pot of Bril van je achternaam heet . Schijnen er een hoop van rond te lopen in Nederland. Dan is W.C. als voorletters wel een beetje sneu
Wat bij ons echt niet kan ivm de achternaam is Ben, maar blijf het een stoere korte naam. En ik had op een gegeven moment een naam en de benoemingen van beide vaders erachter maar dan kreeg je N.A.P. Zelf vind ik namen uitkiezen heel erg moeilijk ivm mijn werk in een ziekenhuis waar ik zoveel namen zie en hoor.
Wat niet kan is Estelle. Zo mooi maar de dochter van mijn buurvrouw met wie ik ook bevriend ben heet zo.
Dit dus... Ben ook niet Turks maar vind de namen vaak erg mooi. Verder vind ik Yael mooi voor een meisje maar mijn man wilde niet want zijn nichtje in Ecuador heet al zo..
Loek! Want zo heet een oom. Joep, neef...en Niek... zo heet een andere oom... Daarbij ook nog minimaal een meisjesnaam die ik geweldig vind maar die al in de familie zit. Pfff... lijstje wordt moeilijk zo!