Ik bedacht mij nog een meisjesnaam die ik heel mooi vind maar totaal niet past bij mijn achternaam Ayla. En Muriel. In mijn achternaam komt ook een L voor en op 1 of andere manier bekt dat niet lekker. Hihi En ik vind Madelief leuk als meisje, maar totaal niet als volwassen vrouw ofzo.
Ik vond/vind Lulu en Lucy echt fantastisch! Maar ik wist gelijk dat dit niet bij mijn kindje zou passen...
Ceren, Nyah, Emine, Sanae, Casey, Hailey, Alyssa En iemand noemde Jade al, 'jaaduh' vind ik super mooi, maar 'djeed' inderdaad vreselijk. Dus valt de naam af. Soortgelijk iets geldt voor Leah, 'lee-jaa' vind ik mooi, 'lie-jaa' ouderwets. Milan, Aiden, Boaz, Noah, Mika, Kian
Ruth vinden we allebei mooi, maar je kunt er zo lelijk op rijmen. Finn vind ik prachtig. Maar zo populair en mijn man wil die naam niet geven.
Ik vind Nora en Vera echt prachtig voor een meisje.. We hebben gekozen om onze kinderen te vernoemen naar de opa's en oma's dus deze namen vielen voor ons meisje sowieso af. Wel heel jammer eigenlijk, maar ja de 1 wel vernoemen en de ander niet vonden wij ook geen optie
Dit heb ik ook, maar mijn oplossing voor de toekomst is om te gaan voor een lange naam met een afkorting die in het dagelijks leven gebruikt wordt. Dus Eleonora als officiële naam, en dan als roepnaam Nora. Voordelen van beide! Betekent wel dat een aantal namen afvalt omdat ze óf alleen afkorting zijn, óf alleen lang/chique/niet goed af te korten Ik heb bij namen als Lotte en Lou of Juul bijvoorbeeld zelf steeds het gevoel dat het zo erg een afkorting is en geen echte naam. Dat vind ik dan ook weer stom om mijn kind aan te doen? Beetje onzin want mijn naam is ook zo'n Fryske afkorting. Hier vallen trouwens Sophie en Anna af omdat ze te populair zijn, en Louise omdat die al vergeven is in onze omgeving Verder is er een aantal namen die ik mooi vind, maar waarvan ik me niet kan voorstellen dat we die uiteindelijk zullen nemen omdat ze denk ik toch te apart zijn? Zoals Maite, Stach, Fredo... Verder vetoot mijn man Clara en Floris en alles op -us (Julius, Marcus etc) en Marijn Maar wie weet krijg ik hem nog een keer overtuigd.
Ik vind Kyle (voor zowel jongen als meisje) zo'n leuke naam. Elke keer als ik de naam hoor dan word ik blij. Maar ik vind de naam te Amerikaans waardoor ik hem nooit zal geven.
Ik vind Jacob met Engelse uitspraak erg leuk, en dan afkorten naar Jake. Maar zou hem niet geven, want de NL'se uitspraak vind ik erg lelijk. Jake is dan nog wel een leuke optie! Ook Benjen vind ik een toffe naam, maar niet voor in NL.
ik wilde onze zoon graag xavier noemen,. maar manlief wilde het niet. mijn oudste dochter zou eigenlijk (voornaam ) alyssa amy heten maar ook dat wilde manlief niet
Ook prachtig, inderdaad ♥ Staat ook in mijn lijstje van prachtig-in-het-Engels-afschuwelijk-in-het-Nederlands, haha.
Ik vind de naam Jet echt zó geweldig ❤ Mijn man heeft alleen een negatieve associatie bij de naam en daarom is het geen optie bij ons. Heb ik serieus wel echt van gebaald.
Is tweede naam van onze dochter. Ik vind het een prachtige naam maar te klassiek ofzo voor roepnaam. Maar vind het een mooie klank