Leuk topic! Mijn favo meisjesnaam: Hazel! Deze naam geeft mij een speciaal gevoel. Kan het niet omschrijven, maar vind het zelf erg mooi. En voor een jongen: Boet Ik vind het echt een schattige maar ook stoere naam. Alleen zou ik mijn kind nooit zo noemen.
Hazel vind ik ook leuk ja! Net als Madison, vind t vooral op papier een mooie naam. Alleen veel te Amerikaans in Gelderland
Merle, supermooi in Nederland, maar wij gaan naar Frankrijk verhuizen in de nabije toekomst en deze naam lijkt wel HEEL VEEL op merde (wat potverdrie betekend).
Komt er nog 1 bij: Vajèn. Supermooie naam, maar de uitspraak lijkt veel op vagin, wat vagina betekend in het Frans....
Tygo, Ziva, Nora vind ik ook hele mooie namen maar vallen door meerdere redenen af, of een langere (roep)naam zoals Charlotte. Vind hem prachtig maar past totaal niet bij de namen van de jongens
Tessel voor een meisje, misschien wel m'n nummer 1, maar te veel kans op negatieve reacties en flauwe eilandgrappen, denk ik. En Merlijn voor een jongen, prachtig, maar zo heet mijn ex, dus zo ga je dan toch je kind niet noemen he...
Mick.. omdat een mik hier een brood is en ik vind hem zo gaaf! En namen met een L zoals Lennox. Ik heet zelf Lisa en onze kinderen krijgen mijn achternaam. Mijn vader heet Ludo dus we maakte elkaars post open omdat we beide L. W. zijn. Dat wil ik niet weer met onze kinderen. Wel makkelijk met pakketjes ophalen bij de winkel
Ik zou daarom een naam zeker niet laten. Ik vraag mij af hoeveel post wij over een aantal jaren nog krijgen, gezien al zoveel digitaal gaat!
Ik vind vaak engelse namen heel mooi.. Hazel.. Lily.. Jade.. Maar vind dat dan niet zo leuk in het nederlands
Aurora. Man vind het een aso naam. Ik niet. Moet aan het noorderlicht denken. Maar goed wij kunnen toch geen kindjes krijgen.
Ik hou van de namen Kiki en Lola, al voordat die kinderen van Nicolette geboren werden. Heb al sinds internet bestaat voor de gemiddelde mens, nicknames met lola en kiki Zucht ben te oud. Echt zooo cute, maar goed ze worden ook ooit ouder he Dus zoeken maar namen, waarbij dit bijnaampjes kunnen worden hihi.