Seren (te onduidelijk en buitenlands) Emily (nichtje heet zo) Sowieso vallen hier alle namen af die met een S beginnen en/of eindigen ivm onze achternaam. Heel jammer, anders had bijvoorbeeld Silas een grote kanshebber geweest.
Ik had ons zoontje graag finn genoemd maar vind hem nu echt te populair worden. En pippa voor een meisje
Tobias en Florian. Mooie namen maar beste vriendjes van mn zoons. Ruben. Mooi maar de uitspraak.. rubuh.. Matthijs. Lijkt teveel op de voornaam van mijn man.
Ceren, te Turks. Casey, te Amerikaans, ‘keessie’ in het Nederlands klinkt niet. Niilo, te Fins en te gevoelig voor schrijf- en uitspraakfouten. Leah, denk dat mensen het te vaak uit zouden spreken als ‘liejaa’, zoals het ‘hoort’, maar wat ik niet mooi vind... Namen als Emma, Julia, Sofie vind ik mooi, maar mijn man vond ze minder of had er bepaalde associaties bij.
Oja Abel! Vind ik ook zooo mooi, maar lijkt ontzettend op mijn meisjesnaam. Nu zou hij wel de achternaam van mijn man krijgen en gebruik ik die ook, maar vind ik toch een beetje raar. En Vic vind ik ook mooi maar lijkt teveel op de bijnaam van mijn man.
Ja, ik wilde net hetzelfde typen. Waar komt die uitspraak vandaan? Ik ken genoeg Rubens, en allemaal uitgesproken als Rubèn. Ik vond het altijd al raar dat ze in de Lama's altijd Rubun zeiden. Maar Rubbuh?!
Ja Pippa is leuk! Ik vind het voor volwassene ook leuk hoor! Hier namen die het niet kunnen worden: Lila (vind man stom) Febe (Febo?) Twijfel .. Anna (bezet) Madelief (past niet bij de rest) . Jongens: Midas Rembrandt Ramses Ja zulke namen
Als ik nu zwanger was van een meisje had ze Gioia gaan heten! Zo mooie naam! Maar we krijgen een zoon dus geen Gioia Haha
Madelief, leuk voor een kind niet voor een volwassen vrouw. Nore, te kort bij de namen van onze kids Juliëtte, maar 1 letter verschil met familielid Floris, familielid zijn naam lijkt teveel, naam van onze oudste ook Joris, vind hem niet iets te gewoontjes naast de klassieke namen van onze kids Reinier, prachtig maar er zit al een ij klank in naam van een van de kids en familielid heet Rein
Haha helaas! Vind het echt zo’n mooie naam ❤️ Heeft je dochter (en krijgt je zoon) ook een Italiaanse naam?
Nee!! Mijn dochter heet J.olie dus Franse naam Haha en dit kleine mannetje gaat J.ames heten Haha dus wel anders!
Oma namen zijn stiekem favoriet; Hendrikje, Koosje, Klaasje. En koninklijke mannen namen als Friso en Willem.
Ik vind Elvis qua klank en betekenis een supermooi naam, maar wegens de enorme Elvis Presley associatie zou ik die niet gebruiken. En ook niet omdat het eindigt op een S omdat de achternaam van ons kind daar ook mee zou beginnen en dat klinkt niet vind ik. Om die reden ook geen namen die beginnen met een S want wie wil er nou SS heten...
Noor/Noortje: beste vrienden hebben hun dochter al zo genoemd en het is de naam van m’n man z’n ex. Zoë: in combinatie met onze achternaam gaat dat echt niet. Isis: vanwege IS En heel veel jongensnamen die beginnen met een s (Sven, Stijn, Sem, Sebas, Siep), maar dat gaat helaas niet samen met onze achternaam ivm afkorting ss