Jade, omdat veel mensen het uitspreken als 'ja duh' of 'djeed'. Bodhi, omdat ik het ergens ook een hondennaam vind. Ilja, omdat sommige mensen vinden dat dat een meidennaam is maar ik het alleen voor een jongen geschikt vind. En ook omdat ze alledrie te nederlands klinken naast de franse/fransklinkende namen van onze kinderen.
En je woont wel in de Randstad? Dat verbaast me enorm en ik vraag me daarom af of we allebei dezelfde voorstelling maken van '-uh'. Ik bedoel gewoon de onbeklemtoonde e, een sjwa dus. Buiten een aantal Vlamingen en Twentse mensen ken ik echt niemand die die de -n uitspreekt. Het niet uitspreken van de -n valt ook gewoon onder het A(B)N: http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/47/uitspraak_slotn_algemeen/ Maar enfin, zal niet verder offtopic gaan
Hier in Brabant zijn we natuurlijk de koningen van het woorden-niet-afmaken. Een zin als “Dat vind ik niet” klinkt hier als “dà vin ik nie”. En toch zeggen we hier gewoon Ruben met n.
Lily, Jackie, Niki, Charlie, Bobbi, Maggie. Ik ben dol op -ie namen! Maar aangezien mijn zoontje al een -ie naam heeft wordt het misschien wel beetje te als evt. volgende kinderen ook -ie namen krijgen. Verder vind ik kak namen als Olivia, Charlotte, Elliot en Olivier ook heel leuk. Maar dat past niet bij ons.
Jesse, ik vind de Engelse uitspraak niet mooi en het werkt ook niet bij de achternaam. Wilhelmina, Catharina en Elisabeth. Prachtige namen, maar erg veel naam in combinatie met een drielettergrepige achternaam. Elsemijn. Te soft. Sander, Jasper, Erik, Niels. Paste heel mooi bij de oudste, maar teveel vaders van vriendjes en collega's heten zo.
Joëlle -> jongste begint met jo en wil niet dezelfde beginletter. Feline -> lijkt teveel op naam van de 3e Maar waarschijnlijk komt er niks meer hier.
“ Mercedes “ vind ik zo gaaf ♡ Iedereen weet dat het een automerk is, dus om pestgedrag te voorkomen, nooit als eerste naam. Misschien als 2de naam... (Al is Mercedes wel de dochter van Meneer Benz)
Ophelia, ik was opslag verliefd op de naam toen ik hem hoorde. Past ook bij mijn echte naam. Helaas is mijn vriend wat minder enthousiast, dus dit wordt het sowieso nooot mochten we ooit nog een kindje krijgen