Oh jaaaa, Ophelia vind ik ook zo mooi. Wilde ik graag als 2e naam voor onze dochter, maar mijn man vond het echt veel te hoogdravend.
Ik denk dat ze het bedoelt in de situatie dat iemand iets heel logisch zegt en je bijvoorbeeld reageert met: "ja dúhh" Dus niet perse de uitspraak van de naam (ja-duh)
Wij hadden Senn voor ons eerste kindje op de lijst staan als het een jongen was. In kijn klas zit een Eden. Spreek ik uit als E-den.
Voor een meisje Kate (word gegarandeerd Keet in Nederland) Bella (lang over getwijfelt in NL een hoog koe gehalte, en nu spijt dat het niet haar 2e naam is geworden. Ze is verwekt op camping bella italia en afgelopen zomer in Italie werd ze door elke italiaan(se) Bella genoemt.) Voor een jongen Davey (te hoog tokkie gehalte)
Vic was bij mijn zoontje voor mij heel lang nummer 1. Vl wilde het niet. Neefjes naam eindigt op ick. Zoontjes naam eindigt nu op een f. Daarom vallen namen zoals Fiene, Féline, fay etc af. Bekt niet zo lekker vinden wij. Mees vind ik ook heel leuk. Vl zegt dan telkens koolmees. Beau voor een jongen ook stoer. Kat van mijn moeder heet zo.
Pepijn en Nathan voor een jongen, Valerie en Olivia voor een meisje. Mijn vriend vind ze verschrikkelijk, helaas.
Jack vind ik leuk, maar bekt niet met onze achternaam. En ik vind heel veel 'zweefnamen' zoals mijn vriend ze noemt, stiekem geweldig. Maar ik zal het mijn kind maar niet aandoen. Lancelot en Salomon bijvoorbeeld. Vind ik prachtig! Maar dat gaat m niet worden.
Pippa - te hoog troela gehalte Summer - niet leuk als je in NL woont Amandine - past niet bij de naam van mijn zoon James - vind ik fantastisch voor een meisje, ml ook maar tóch vind ik dat voor een meisje niet mooi naast de naam v onze zoon Magnus - te ouderwets Branko - te meer voor een hond
Ik vind overigens heel veel Amerikaanse namen ook best mooi, maar die krijgen direct zo'n tokkie-gehalte hier. River, Hunter, Logan... Bij mijn vorige zwangerschap (meisje) wilde ik heel graag de naam Lotus. Vriend had Elise op nr.1. Ik heb toen Lotus Elise voorgesteld. Leek me prachtig! Totdat vriend me er even op wees dat dat een bestaande auto is. "Dan kan ik wél mooi opscheppen over mn Lotus..." Ok. Laatmaar.
Autumn, maar voor Nederlanders vaak moeilijk uit te spreken. Lulu, super leuk maar voor een volwassen vrouw niet echt passend
Audrey. Zo mooi, maar de uitspraak zal door de meeste mensen compleet verkracht worden. Dus laat maar zitten
Vicky (Victoria) Teddy, Charley of Poppy voor een meisje.. zo leuk! Maar niet in NL haha en toch snel wat aso denk ik.. Voor een jongen vind ik Alexander leuk maar te officieel voor ons en Mn man heeft Wim-lex associaties ermee Loek vind ik super stoer maar is in het Engels: kijk! Olivia maar te 'kak' Hazel, Juniper en andere 'vage' namen zoals River en Raven vind ik ook mooi maar zou ik niet doen. Oh en Ronja (de roversdochter) haha. Mijn meiden zijn best roversdochter dus het had best gepast maar voor een volwassen vrouw weet ik het niet hoor..
haha,ik kom uit de Randstad, tot mijn 27 e in Rotterdam gewoond, inmiddels al 15 jaar woonachtig in Twente en ik spreek echt de "en" uit: dus Eten, drinken en bij namen gewoon Maarten of Ruben...Ik raffel niks af met "uh", klinkt voor geen meter.
Sadie: past totaal niet bij achternaam (begint met een S, twee lettergrepen) Alexander: mega-populair in onze kringen Luca/Lucas: lijkt nogal op de naam van m'n broertje
@1986Lynn ik vind Eden een prachtige naam, uitgesproken als Ee-dun. Bij mij stond de naam op nummer 1 voor een jongen. Helaas hebben goede bekenden hun dochter die naam gegeven. Ik was zo teleurgesteld toen ik het hoorde Wat betreft de Engelse uitspraak. Tsja, die bestaat nu eenmaal Net als David - Devid of Simon - Sajmuhn. Of wat dacht je van Tobias - Tobaijes? Ik zou daar een naam echt niet van af laten hangen! Eén keer verbeteren en het is toch duidelijk? Tegenwoordig moet je zelfs Jan en Klaas zowat nog spellen, dus dat ontkom je toch niet.