Hallo. We zijn in verwachting van ons 2e kindje. Ons zoontje heet Jelmer en is 2 jaar als zijn broertje geboren wordt. Jelmer hebben we gekozen: - Nederlandse naam - uniek - gemakkelijk - niet te lang. Nu dus zoektocht naar een 2e naam die hierbij past. Mijn man denkt aan Nolan of Roan. Ik neig meer richting Pepijn en Merlijn. Wie heeft er tips?
Jelmer is een hele bekende Friese naam, hier in het noorden dus zeker niet erg uniek. Ik vind daarom beide rijtjes er niet zo goed bij passen qua stijl. Uit jullie namen zou mijn voorkeur naar Roan gaan.
Wij wonen in het zuiden en hier hoor je Jelmer dus bijna nooit. Hopen dat dit ook voor een 2e lukt. Overige namen zijn ook welkom! We hebben gelukkig nog tijd.
Nolan hoor je veel de laatste jaren en vind ik persoonlijk nogal volks. De overige namen zijn wel oké, maar vind ze persoonlijk niet zo erg met Jelmer matchen. Roan te engels/amerikaans naast J. Pepijn te kak naast J. Merlijn gaat dan nog wel enigszins, maar dat komt vooral door de grotendeels overeenkomstige letters met J. Buiten dat vind ik ook deze naam een ander type naam dan J. Even denken hoor... Jelmer en... Victor Vincent Bas Sebas(tiaan) Nol Maarten Hugo Hessel Nico(las) Dion Kalvijn Richard Rico Guus Thijmen Theije Jitse Duco Remmert René Paul Ids Aaron Eduard Edo Ivo Martijn Noud Wouter (tikkie jut en jul wel)
Jelmer en Rogier Jelmer. en Kieran Jelmer en Karst Jelmer en Mourik Jelmer en Tristan Jelmer en Arnoud Jelmer en Abel Jelmer en Wessel Jelmer en Lieuwe Jelmer en Jochem Jelmer en Guido Jelmer en Lennart Jelmer en Jurjen Jelmer en Reindert Jelmer en Walter Jelmer en Silvijn Jelmer en Duncan Jelmer en Vincent Jelmer en Silvan Jelmer en Dinand Jelmer en Faber Jelmer en Timo Jelmer en Renzo Jelmer en Marcus Jelmer en Olaf Jelmer en Duco Jelmer en Matthijs Jelmer en Soren Jelmer en Siemen Jelmer en Marcus Jelmer en Emile Jelmer en Clement
Jelmer en Christoph Jelmer en Yannick Jelmer en Morten Jelmer en Bruno Jelmer en Marnix Jelmer en Sebas Jelmer en Bjarne Jelmer en Lasse Jelmer en Sverre Jelmer en Rune Jelmer en Rutger Jelmer en Olivier Jelmer en Tobin Jelmer en Anton Jelmer en Leander Jelmer en Just Jelmer en Jesper Jelmer en Teije Jelmer en Rowan
Dacht ook gelijk aan Jelmer & Pepijn. Jelmer & Sietse Jelmer & Siebe Jelmer & Riemert Jelmer & Allard Jelmer & Aaron Jelmer & Benjamin Jelmer & Carsten Jelmer & Gerben Jelmer & Florijn Jelmer &. Ferron Jelmer & Ferran Jelmer &. Feiko Jelmer &. Ewout Jelmer &. Nathan
Van jullie lijstje vind ik Pepijn het mooist en ook het best passen bij Jelmer. Daarnaast denk ik als eerst aan: Jelmer en Morris of Tristan Verder: Armin, Bjarne, Boris, Casper, David, Fender, Ferran, Ferre, Floris, Hidde, Hugo, Lennox, Lester, Marnik, Marnix, Mathis, Nathan, Oscar, Quinten, Sander, Silvan, Simon, Stefan, Sverre, Thomas, Victor, Wessel, Yanick
Jelmer en... Hessel Wessel Hidde Redmer/Rudmer Niek Sietse Thomas Daniël Jacob Folkert Jeroen Ik vind Pepijn, Roan en Merlijn niet passen naast zo'n Friese naam. Maar dat komt ws omdat ik fries ben, en Jelmer een heel gewone Friese naam is.
Jelmer en Aaron Jelmer en Florian Jelmer en Maurits Jelmer en Valentijn Jelmer en Ralph Jelmer en Leon Jelmer en Cornel Jelmer en Matthias Jelmer en Ruben Jelmer en Romijn
Ik dacht meteen aan Vincent. Anders misschien nog; Hessel Jelte Auke Lukas Camiel Mathijs Tobias Pelle Melle Floris Milan
Pepijn en Merlijn vind ik juist allebei goed passen! In tegenstelling tot wat eerdere reacties. Allemaal Nederlandse namen. Roan vind ik zelf totaal niet passen. mijn voorkeur gaat uit naar Pepijn, een mooie naam die je leuk kunt afkorten.
Merlijn vind ik er heel leuk bij! Nog wat suggesties zonder de rest te hebbel gelezen, dus wellicht dubbel: Hidde Bouwe Tobin Torben Fedde
Ik zie even niet hoe je Pepijn leuk af wil korten? Pep (pepmiddel) of Pijn zie ik zelf niet bepaald als leuke afkortingen. Ik ben benieuwd wat ik over het hoofd zie..
Ik vind Pep echt een leuke afkorting. Ik heb totaal niet de associatie met pepmiddel. Ik vind het gezellig klinken en noem de Pepijn die ik ken altijd zo.