Welke naam vinden jullie het beste?

Discussie in 'Babynamen' gestart door FinleyenMilan, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam? (1 jongens en 1 meisjesnaam aanduiden)

1. Flore

2. Rhune/Rune

3. Luna

4. Thijn/Tijn

5. Iben

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een nieuw topic gemaakt met een poll in, zodat het voor ons wat overzichtelijker is.

We hebben al vaak over namen gepraat, we hebben lijstjes gemaakt, boeken gelezen, namen geschrapt en toegevoegt nadat we die naam tegenkwamen of we die niet meer mooi vonden, ...

Uiteindelijk zijn we tot het finale lijstje gekomen van 3 meisjesnamen en 2 jongensnamen die we heel mooi vinden.

De meisjesnamen:
    Flore, Rhune/Rune, Luna

(Ruune en Loena)

De jongensnamen:
    Iben, Thijn/Tijn.

Wij vinden dit hele mooie namen en kunnen op dit moment niet zo goed kiezen. De ene dag vinden we die mooier, dan volgende dag de andere.
    Onze vraag: Welke vinden jullie de mooiste/beste naam? Eventueel ook in combinatie met de andere kinderen.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Voor eeen meisje: Rhune: dat vind ik de bijzonderste naam en het mooist bij je andere kinderen.

Voor een jongen: Thijn: ik vind Iben niet leuk dus dan kom je meteen uit op Thijn ;) en ik vind Thijn een leuke naam. Past ook bij Milan.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Oei, ik dacht dat Rune een jongensnaam was. Voor een jongen vind ik hem leuk, voor een meisje dus niet.
    Flore vind ik ook wat jongensachtig, ik dacht meteen aan Floris. Luna vind ik een rare naam voor een mens, dus die valt af.
    Ik heb dus op Flore gestemd, als "minst erg". Sorry...

Voor een jongen vond ik het makkelijker, Tijn vind ik best leuk!

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Meisje: Rune, super mooie, stoere en originele naam en ook unisex net als Finley en Quinn. Vind die andere twee niet zo mooi. Flore vind ik geen fijne klank hebben en ik zou de f liever niet als beginletter hebben omdat Finley dat al heeft (maar dat is mijn mierenneukerij). Luna vind ik meer een hondennaam.

Dus: Finley, Milan, Quinn en Rune!

Jongen: Iben! Vind Tijn echt een vreselijke naam, sorry, klinkt als een kindertaalversie van Martijn of Stijn (of andere namen die op -tijn eindigen). Als je voor Tijn kiest, dan liefst zonder h. Iben vind ik een veel stoerdere naam, veel bijzonderder ook en veel beter bij de namen van je andere kinderen passen.

Dus: Finley, Milan, Quinn en Iben!

5. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Iben !!!! En Flore !!! Vind ik ook het mooist en bijzonderst ..ook het leukst bij de namen van je andere kinderen..

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Rhune en Thijn!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Finley
    Milan
    Quinn

Luna

Finley
    Milan
    Quinn

Tijn

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Flore en Iben!! (vind Nore nog leuker)

9. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Mijn zoon heet Rune dus ik ben niet objectief :) Ik vind het een kei mooie, lieve en stoere naam.
    Het komt weinig voor. Voor een meisje kan het ook (in Scandinavië is Runa de vrouwelijke variant van rune). Ik zelf zou ook eerder Rune aan een meisje geven dan Runa.
    Dus ik heb alleen op Rune (voor zowel zoon als dochter) gestemd want de andere namen zijn niet mijn smaak.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Flore, vind ik een prachtige naam. Sjiek, zonder kak te zijn

Rune, leuke naam. Niet veel voorkomend, maar wel speciaal.

11. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rune, voor zowel een jongen als een meisje. Rhune vind ik niet mooi qua spelling. De rest van de namen is niet mijn smaak.

12. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast bedankt voor de vele meningen en stemmen! Nog meer meningen/stemmen zijn zeker welkom!

We vinden het nog steeds moeilijk! Maar we hebben nog tijd he :p

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik vind ze allemaal niks :)

Je drie kinderen hebben zelf een engelse naam, ik zou in die lijn blijven.

14. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Milan geen Engelse naam, daarom overwegen we nu dus geen Engelse namen. Had hij, ik zeg maar iets, Justin of Blake ofzo geheten dan zouden we Flore er ook niet vinden bij passen zeg maar.

We kiezen gewoon een naam die we mooi vinden. Ze zullen niet heel hun leven Finley, Milan, Quinn én ... blijven. Ze zullen ooit gewoon Finley (Milan, Quinn, ...) zijn. Dus het hoeft er niet 'perfect' bij te passen.

Maargoed, ik waardeer je mening. We hebben daar zelf dus ook al over nagedacht. Vorige keer wou ik ook geen Engelse naam, maargoed, daar kwamen dus wel 2 Engelse namen uit, waaronder Quinn. En ik ben nog steeds verliefd op die naam. Deze keer zijn we verliefd op niet - Engelse namen. Behalve Luna, dat is ook een naam die Engels kan zijn. (Luna Lovegood vb ;) )

15. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor een meisje kies ik voor de naam: Luna
    Een jongensnaam: Thijn

Succes met het maken van de keuze :)

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mooi gezegd dit...
    Want zo is het wel!
    Ik ben ook heel vaak bezig wat mooi bij Siem past (zie mijn topic hier), maar op het laatst had ik ook zoiets van, het zijn individuutjes en hoe vaak noem je de namen nou echt achter elkaar!

Dus ik vind het heel goed dat je daar je keuze niet vanaf laat hangen!

Voor een meisje zou ik voor Luna gaan...
    Ik ken ook een jongen die Rune heet, dus ik vind dat echt een jongensnaam.
    Flore vind ik ook heel mooi, maar ik heb zelf geen mooie 'r', dus wil ik dat ook niet in de naam en daarom kijk ik daar altijd wat anders naar! haha!

Jongen, Tijn! Erg stoer!

17. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Loesie, dank je :)

Voor een jongen wordt het waarschijnlijk T(h)ijn. We zijn er nog niet uit of we met of zonder h willen...
    We willen er nog wel een tweede naam bij geven, dat vinden we zelf erg mooi. Maar we weten nog niet wat!:$

Voor een meisje wordt het Flore of R(h)une. Ik vind Flore mooier op dit moment, en hij R(h)une...

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ga voor Tijn en Luna.

Rune dacht ik ook aan een jongen (vooral door de serie Gilmore girls)

Deel Deze Pagina