Ook wij mogen nadenken over namen voor ons hummeltje en wat vinden we het moeilijk! Al voordat we met baby's bezig waren hadden we de naam Elin in ons hoofd voor een meisje. Nu ik eindelijk zwanger ben, is de naam vrij populair geworden (dankzij het programma de co-assistent). Vinden jullie de naam populair? Komt die veel voor in jullie omgeving? Daarnaast hebben we ook Alix in ons hoofd. Kort, stoer, en niet veel voorkomend. Wat vinden jullie daarvan? Voor een jongen heb ik al jaren de naam Roan in mijn hoofd. Ook mijn man ziet die naam wel zitten. Nu ben ik alleen bang dat dit meer een aso-naam is, als jullie begrijpen wat ik bedoel (zonder mensen te beledigen!).Of hebben jullie die associatie niet? Kortom: moeilijk, moeilijk. Hebben jullie misschien nog andere namen die aan onze eisen voldoen? We houden van een korte naam, liefst twee lettergrepen (voel me meer aangetrokken tot namen met 4 letters), heb een zwak voor namen die eindigen op een n of e, maar andere opties mogen natuurlijk ook gegeven worden. Geen Engels/Amerikaanse namen. Sorry voor de vele vragen, maar hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik vind Alix of Alexia of Alexis erg mooi!! Roan voor een jongen kan prima! Ik denk er niet bij dat het een aso naam is..ik vind het totaal niet
Ik vind zowel Elin als Roan erg leuke namen. Wat betreft Elin... Ik ben die naam amper tegengekomen, en wij hebben ook niet zolang geleden meisjesnamen bekeken. Ik vind het een leuke naam in ieder geval. Wat betreft Roan, aso?? Waarom? Nee, die associatie heb ik helemaal niet hoor. Succes met kiezen!
Elin en Alix vind ik beide leuk! Elin is inderdaad wel een populaire naam. Maar in mijn omgeving komt de naam slechts 1 x voor. Roan vind ik niet aso Keltische naam toch?
Elin vind ik erg leuk, alhoewel de naam idd wel redelijk populair is. Alix vind ik niks. Dan zou ik liever voor Alex gaan. Bij Alix dan ik aan "likken"... Roan vind ik ook een prima naam.
Elin en Alix (Alex vind ik ook mooi) vind ik mooie namen. Elin is populair maar ken om mij heen niemand met die naam. Wat betreft Roan vind ik het inderdaad een beetje een aso naam. Maar als je 'm langer hoort went het misschien vanzelf.
Meisje: Belle Bente Bobbi(e) Bregje Diede Dille Ditte Eden Ellis Elvan Elynn Elvie Faye Febe Fenne Fiene Flore Hanne Ise Jade Jente Jinte Jolie Juul Kate Kiki Lauren Lente Linde Lisse Loïs Lune Mare Mette Mirte Nine Ninte Nore Phine Pien Rive Robine Romée Rose Sare Silke Sterre Suze Tesse Veerle Wieke Zoek je zoiets...
Leuk Elin! De Co assistent ik niet hoor.... En qua populariteit van een naam kijk ik altijd maar mijn eigen omgeving. Hoor jij veel Elin in je omgeving? Alix vind ik een beetje onaf voor een meisje. Zou dan eerder voor Alexis gaan. Roan ook leuk. Maar wel Engelse naam.
En nog wat ideeën, wellicht een letter meer of Engelse/Amerikaanse afkomst: Alan Aron Daan Daen Dean Deon Dion Eden Egon Evan Finn Glen Iwan Jorn John Jurn Kian / Kyan Lenn Leon Noan Quin Ruan Ryan Roin Stan Sven Tijn / Tein Arne Ché Duke Dave Edze Gabe Kane Luke Mike Rene Davide
Ik vind Elin heel erg leuk, hoor het hier niet veel hoor en woon in een buurt met allemaal jonge kinderen. Alix vind ik ook heel stoer! Roan vind ik ook prima kunnen, heb er geen rare associaties mee hoor. Zou het zelf wel als Rowan schrijven. Joas vind ik ook leuk voor een jongen. Verder geen suggesties, zou lekker blijven bij wat het eerst in jullie opkomt!
Elin vind ik ook een leuke naam, ik herken de naam ook vanuit de co assostent, maar in mijn omgeving ken ik geen Elin-kindjes. Roan vind ik idd ook een beetje aso-naam, maar het is maar net of je 'aso' mensen kent met die naam. Daarnaast vind ik het geen mooie naam, ik houd niet van namen die beginnen met een R. Klinkt zo hard...
Elin vind ik erg leuk, maar ik vind het te populair. Ken dan ook 3 elin's in mijn omgeving. Roan vind ik ook leuk, vind t zelf geen aso naam. Alix vind ik niks, het komt mij te gezocht over.
Ik vindt Elin ook geweldig, gelijk aan Ailin Roan zou ik zelf niet kiezen maar ik heb er geen aso associaties bij
Bedankt voor jullie reacties! De meesten zijn dus wel positief over de namen. Nog andere reacties en ideeën zijn welkom!
Ik vind Elin echt een mooie naam! Of Aylin. Ken hier niemand die zo heet. Roan zo geschreven vind ik persoonlijk niet leuk komt zo hard over Hier hadden wij eerst de naam Rowan voor onze 2e. Uiteindelijk veranderd naar Nathan omdat Rowan niet bij ons paste maar zo vind ik het wel een mooie naam