Standaard opmerkingen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Pff, ik ben nu voor de 2de keer zwanger en ik merk dat sommige mensen echt nu 2 zwangerschappen lang dezelfde vragen stellen..

~ goh zijn het er geen 2?
    (ehm.. hoezo 2? Wat nou 2.. )
    ~ voel je je goed?
    (mocht je de fout begaan om de waarheid te zeggen dat het dan niet zo lekker gaat dan krijg je, "Ja, dat hoort erbij hè". Echt een dooddoener!)
    ~ Ja, jij wilde zwanger worden!
    (ja dusss.... ?)
    ~ Neem nog een beetje eten, want je eet nu voor 2 hè!
    (zeg ehm.. wil je me vetmesten ofzo. Mijn kind krijgt voldoende via mij, daarvoor hoef ik echt niet voor 2 te eten)
    ~ Wanneer ga je bevallen?
    (goh, even in mijn glazenbol kijken. Maandag over 9 weken, Schikt dat?
    En deze vraag is dus niet te verwarren met, wanneer ben je uitgerekend!, want die stellen ze er meestal achteraan!)
    ~Het wordt vast een ******!
    (tsja, 50% kans hè)

Soms word ik er wel een beetje simpel van hoor...

2. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    hahahhahahahahhaahaah

Ik heb de vragen nog niet gehad. Heb het nog niet verteld tegen iedereen

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    :) :) :)

Oh geweldig! Hier gelukkig nog niet veel van die vragen.

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hahahah Gupsie

Ik herken het van mijn zwangerschappen!
    En dan krijg je straks als je een weekje of 38/39 bent en zo rond als een tonnetje:Nog steeds niks.........??? ja deuuuuh! :rolleyes: Blind ofzo dat zie je toch anders liep ik toch niet zo!

Liefs Claudia

5. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    erg irritant is dat.
    mijn zus is ook zwanger (van de 4de) en ze heeft 3 jongens en elke keer zeggen mensen tegen haar ow je hoopt zeker dat het een meisje wordt :confused:
    mijn schoonmoeder zegt dat ook wel eens en toen zei ik dat het mijn zus niet uit maakt en dat het mij ook niet uit maakt wat ik krijg zegt ze: nee dat komt omdat het je eerste is :confused:
    je kan het nog zo vaak zeggen maar mensen geloven je gewoon niet als mijn zus straks weer een jongen krijgt vinden mensen het zielig voor haar terwijl het niks uitmaakt.
    sommige mensen :rolleyes:

6. Niet meer actief

Ja hier ook!

Precies dezelfde vragen en reacties!

En mensen die al kinderen hebben gaan vaak ook gelijk vertellen hoe ik het moet opvoeden!

Ook de opmerking: het hoort erbij, stel je niet aan, jij wilde een kind kan mijn dag goed verpesten...

Zeggen ze bij jou ook als je boos of sjaggerijnig bent: dat komt door de hormonen!

grrrrrrrrrrrrrrr

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja precies! Heel herkenbaar (de meeste vragen althans). En het zal alleen nog maar erger worden als binnenkort iedereen het weet. Nu weten nog maar een paar mensen het namelijk.

Maar volgens mij heb ik een aantal van die vragen ook zelf wel gesteld toen iemand in mijn omgeving zwanger was. Het gaat gewoon automatisch..... schaam schaam.

Groetjes Miep

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hahha hoezo STANDAARD :)

Same here ;)

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Oh, gelukkig, het wordt dus nog erger.....

Hier is: Nou Sonja, je groeit goed! favoriet. (Maw je bent dik....)

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik moet juist een beetje lachen om dat soort opmerkingen. De enige opmerking waar ik kriebel van wordt is, als ik wat fel reageer "oww dat zijn je hormonen" nou echt niet :evil:

En waar ik ook kriebel van word, even off topic maar dat is dat echt iedereen met zijn handen aan je buik moet zitten. Blijf AF!

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Oja vreselijk die opmerkingen. Vooral die ene als je zegt dat het wat minder gaat en de mensen zeggen....Tja dat hoort erbij he? Grrrrrr....vraag dan niet hoe het gaat! Heeeeel herkenbaar!

12. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    En dan nog 1.......Hoeveel ben je al aangekomen?
    (wat gaat jou dat aan?), en als je het dan zegt zeggen ze.....Zoveel al? (bij mij dan).

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    :rolleyes:

14. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik kan me er hardstikke dood aan ergeren als er wordt gevraagd of deze gepland was, ik bedoel, hoe brutaal ben je dan? :( En meestal volgt dan nog, nou dit is dan ECHT de laatste zeker... mag ik dat zelf nog ff weten? :( Kheb dan echt de neiging om te zeggen, dat mijn man en ik erover denken om er nog 2 te krijgen :)

15. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ja das ook irritant als mensen steeds aan je buik zitten te friemelen ook als je ze helemaal niet goed kent! :evil:
    Nu dat ik een dochter en een zoon heb wordt er ook steeds gezegd nou dan heb je alles meer smaken zijn er niet :confused: :(

Liefs Claudia

16. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh maisy, of het gepland was GRRR! En dan is dit mijn 1e.

Ik hoor dat dan via via weet je wel, nog erger. Ik vind dat dan ook erg brutaal!

Of ook enkele collega's: Had je niet liever nog een jaar gewacht? (ben 2 jaar bezig geweest om dit wondertje te krijgen brr)

(we wonen momenteel tijdelijk bij mijn schoonouders omdat we een huis laten bouwen, vandaar misschien zulke opmerkingen. MAAR DAN NOG!)

17. Niet meer actief

Ik vind die opmerkingen over mijn buik soms zo irritant... iedereen geeft z'n mening alsof het algemeen bezit is ofzo :rolleyes:

"Goh wat zit ie nog hoog" (volledig ingedaald, maar ach)

"Goh wat zit 'ie laag"

"Goh wat een puntbuik"

"Je ziet eruit alsof je alleen maar teveel gegeten hebt" :rolleyes:

"Ik zie niet dat je zwanger bent"

"Goh wat ben je opgezet" (waar dan? Mijn buik? Tsja daar zit een beeb in)

"Nog maar drie weken?! Groeit ie dan wel goed?"

Enz enz enz...

Nu heb ik verlof en heb ik er niet zoveel last meer van :)

18. Niet meer actief

owja maisy hahaa, ik kan me indenken dat mensen vragen is het gepland haha.. Irritant!

Wat ik ook nog irritant vind.

~2 kids is toch leuk, wel jammer dat het 2 meiden zijn??

ehm jammer, hoezo jammer! Tuurlijk zou een knul leuk zijn, maar het is toch niet anders!

En dan komt ie hè, dan roep ik dat ik nog wel wat herkansingen wil hoor. Dan krijg ik een shocking blik over me heen gegooid.. Nee toch, je wilt er toch niet meer?

En ook mensen die bijvoorbeeld een kindje hebben gehad waarbij het allemaal niet zo makkelijk ging. En dan heb ik het niet over de bevalling ofzo, maar over de opvoeding!

~ Ohh... wacht maar, straks heb je er 2! Nou dan zul je wel anders brullen!
    ~ De volgende is echt niet zo makkelijk als astrid!
    Argh... daar kan ik zo sjago van worden hè. En die opmerkingen krijg je dan van mensen die echt niets van hun kind kunnen hebben en er zelf dan ook maar 1 hebben.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Weet je al wat het wordt?

Ja maar ga ik jou niet aan je neus hangen.

Hoe ver ben je nu?

6 maanden

Oh dan zie je nog niet veel hè

20. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :( Wat ik wel erg vaak te horen krijg de laatste weken is .."Het zit wel erg laag hé , dat zal wel niet zo lang meer duren " pff alsof er op mijn voorhoofd staat ...klaar om te komen of zoiets

Deel Deze Pagina