Welke naam vinden jullie het leukst?

Discussie in 'Babynamen' gestart door toekan, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is het leukst?

1. Louis

2. Kamiel

3. Jules

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Louis: beetje een oudere-mannen naam. Ik heb moeite mij een jongetje voor te stellen met die naam. (ik ken een man van 60+ die zo heet, ik zie hem voor me in kinderformaat..., dat helpt niet.)
    Het engelse Lewis vind ik persoonlijk veel leuker dan het franse Louis.

Kamiel: tja. Ik had een studiegenoot die zo heette (maar dan met een C, wat voor de uitspraak natuurlijk niets uitmaakt). Heel lieve jongen, maar man wat een 'dork'. Hij had zo bij The big bang theory mee kunnen doen... Slimmer dan goed voor hem was, en zo ontzettend onhandig in sociaal opzicht.
    Moeilijk om die associatie los te laten.

Jules (inderdaad, zjuul): leuke naam! Beetje een 'kakkertje', in elk geval zelfverzekerd genoeg om iets anders te doen dan de rest van de klas.
    Is de enige naam waarbij ik neutraal kan kijken, omdat ik niemand ken die zo heet. Niet helemaal eerlijke vergelijking dus.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zijn alle drie niet zo mijn smaak, als ik deze namen lees denk ik aan een klein blond mannetje met flapoortes en een bril.

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad grappig dat het in Belgie zo anders is, zal wel komen door de sterkere Franse invloeden. Hier in Nederland zijn Franse namen toch al sneller kak, terwijl half Belgie natuurlijk Frans(talig) is en dus veel vaker Franse namen zullen hebben, ook de boerenbevolking enzo :p

Ik vind de Franse uitspraak van Lois trouwens wel een stuk leuker dan de Engelse. Weet alleen niet zeker precies hoe het is, zeg je echt Louwieee (vind ik niet zo mooi) of Lou-i (wel mooi).

Jules vind ik ook een erg leuke naam. Kamiel niet zo (ook niet met een C)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bespaart me een hoop schrijfwerk! Helemaal mee eens :D

Ik vind Camille (ka mie je) ook leuk voor een meisje.

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik heb voor Jules gekozen.
    Misschien andere schrijfwijze? --> Juul
    Zie dan een stoer blond lief klein draakje voor me

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ja, de invloeden zijn hier inderdaad anders :)

En Louis = LoewIE uitgesproken :)

Jeske: heb ik ook even gedacht maar dan moet je echt een lange UU zeggen ( JUUL) terwijl wij het mooier vinden kort namelijk JUL en dat bekom je door de -es er bij te zetten :)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier sluit ik me bij aan.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jules! Omdat ik au pair ben geweest bij een heel leuk jongetje dat zo heette :) Ook uitgesproken als Zjuul.

Kamiel vind ik raar, en bij Louis denk ik meteen aan Jungle Book: "Ik ben koning Louis, oh, ik tel als aap voor twee...." :)

9. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Jules [jzuul], een dromerig kereltje, stil genietend

10. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb Kamiel gestemd. Maar ik vind Camiel veel mooier!

Ik zie een stoer sociaal jochie voor mij.

11. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hhmm er zat een Jules op mijn studie. En iedereen sprak zijn naam uit als Juul, dat hoorde bij hem ook. Denk sommige mensen het dus toch wel vaak verkeerd gaan uitspreken.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Eigenlijk geen van drieën... Maar als ik toch echt moet kiezen Jules. En is de uitspraak dan Engels of Frans?

13. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik denk dat daar weer een landverschil in zit... Ik heb hier in BE nog nooit iemand Jules anders horen uitspreken. Gewoon omdat echt een naam van vroeger is. Bij jullie heb je inderdaad al veel variaties er op ( engelse uitspraak, [juul] [sjuul] ipv[zjul] ) dat heb je hier bij ons (nog) niet:)

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik vind Louis wel leuk, uitgesproken als loewie.
    Jules ook erg leuk, Kamiel vind ik minder.

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik ga voor Jules... Die vind ik leuk!
    Kamiel heb ik een nare associatie mee en Louis vind ik echt té kak! ;)

16. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt mijn smaak... Jules vind ik wel veruit de leukste.
    Je vroeg naar associaties... Eerste ingeving? Die zijn dan bij Kamiel en Louis niet erg positief. Vind het wat ouderwetse en bekakte namen. Zie van die vroegrijpe, bleke jongetjes met bril voor me. Intelligent maar weinig sociaal.
    Jules kan ik me wel een ondeugend, vrolijk jochie bij voorstellen.
    Kamiel zou ik overigens met een C schrijven.

Succes met kiezen!
    PS Blijft toch raar hoe je associaties kunt hebben met namen, terwijl je niemand kent met die naam... ;)

17. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Hier ook van BE, vind alle namen leuk! Kamiel net iets meer omdat ik een klein jongetje met blonde krulletjes ken die zo heet en wat is die lief hihi :) Bij Louis moet ik wel altijd denken aan de jetair reclame met Marie&Louis :p En bij Jules aan de klaspop Jules..

18. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Wel die klaspop is wat me wat tegenhoudt aan Jules. Ik ben zelf kleuterjuf en zie het al zo voor me dat onze zoon dan hetzelfde heat als die pop.. Op zich geen groot probleem natuurlijk, want dat is meestal maar een jaartje, maar toch... En manlief is zo zot van die naam haha...

Dames: ik ga de poll laten sluiten. Bedankt voor alle reacties, maar ik merk toch dat de taalgrens voor een andere weergave van de namen zorgt. Dus niet dat jullie meningen niets waard zijn, integendeel, ik heb er veel uit geleerd, maar je merkt toch wel grote landsverschillen.

Nogmaals bedankt voor al wie stemde en repliek gaf!:)

19. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ja ik vind dat het geen vervelende associaties zijn hoor maar ja dat moeten jullie zelf beslissen denk ik :) Zal zoiezo wel een mooie naam hebben hoor jullie ventje :)

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina