Hoi dames, Inmiddels ben ik bijna op de helft! Ik heb nog wel even te gaan dus. Toch zijn we al vrij serieus met namen bezig. Het wordt een jongetje. We hebben inmiddels 2 serieuze kanshebbers. Onze achternaam heeft 3 lettergrepen. Welke vinden jullie het leukst? Aron/ Aaron (beide mooi, welke schrijfstijl vinden jullie mooier?) Seth
Seth vind ik leuker! Kies wat jullie zelf het leukst vinden. Wij hadden eerst een naam en m'n vriend zei k zie mij die naam eigenlijk niet in de speeltuin roepen en ik ging ervan dromen dat ik bevallen was en m'n vriend moest vragen wat moeten wij nu zeggen hoe hij heet. Haha. Daarna hebben we de naam gevonden! Doe wat goed voelt. Succes!
Aaron, erg mooi! Als het een jongetje was geweest was dat voor ons ook een optie. Ik twijfelde ook over de spelling....
Ik zie mijn zoontje dan al later zijn naam zeggen."Aron, met 1 A". Heb het idee dat Aaron "normaler" is. Maar met namen kan alles en mag alles! Voor nu is het bij mij 50/50. Vind beide erg mooi qua schrijfstijl.
Oh, absoluut Aron (of Aaron)! Krachtige naam die ook weer niet te hard is. Klinkt heel goed. Seth heb ik nooit begrepen, ik vind die klank echt drie keer niks, zo hard en slisserig. In Nederland al helemaal, dan wordt het gewoon 'set'? Ik vind het ook een wat suffige naam, dus nee, deze naam is het duidelijk niet voor mij Bij een achternaam van drie lettergrepen vind beide namen wel goed klinken. Als voorbeeld heb ik de meest voorkomende achternamen van 3 lettergrepen genomen om te 'testen' en dat klinkt allemaal niet verkeerd: Seth Vermeulen / Seth van den Berg Aron Vermeulen / Aron van den Berg Aaron Vermeulen / Aaron van den Berg
Aaron! Ik vind seth ook erg mooi, maar alleen geschreven. In Nederland word die uitspraak compleet verpest naar mijn mening.
Heb dat even voor je opgezocht, en dat is niet per se zo, Aron komt vaker voor. In 2014 heetten in totaal in Nederland 2525 jongens/mannen Aron en 2023 jongens/mannen Aaron. Aron: 2525 (Zie Meertens Instituut - Nederlandse Voornamenbank >> Aron) Aaron 2023 (Zie Meertens Instituut - Nederlandse Voornamenbank >> Aaron: 2023 (Zie Meertens Instituut - Nederlandse Voornamenbank >> Aaron) Tegenwoordig wordt Aaron dan wel weer vaker gegeven, vorig jaar kregen (volgens de namenlijst van de SVB) 134 pasgeboren jongens de naam Aaron. De naam staat daarmee op #123 in de lijst meest gegeven namen. De naam Aron werd gegeven aan 105 jongetjes en staat daarmee op #159. Het scheelt niet veel, maar vorig jaar was Aaron dus populairder dan Aron. Aaron: 134x (#123) Aron: 105x (#159) Misschien heb je hier nog iets aan
A(a)ron vind ik veel mooier. Zou denk ik voor Aron gaan, bij Aaron heb ik eerder de Engelse uitspraak in gedachten (tenzij je dat wil), komt denk ik door Aaron Carter, haha.
Ik ben het helemaal eens met alles wat eerder is gezegd over Seth. Onwijs mooie naam, maar in Nederland wordt het 'set'. Zou jammer zijn.. Ik zou dus voor Aaron gaan, ook op die manier geschreven. Ik kan me nog herinneren dat je bij 1 van de 1e seizoenen Idols ook een Aaron had. In Nederland was die schrijfwijze toen niet heel populair naar mijn weten.. Ik kende de naam alleen als Aron. We spraken het dan ook altijd (voor de grap) uit als A-Aron.. Inmiddels is Aaron, zoals iemand hierboven ook al aangaf, veel populairder geworden. En stiekem vind ik dit dus ook de mooiste schrijfwijze Aron lijkt voor mij zo niet af, ofzo..