Sep of Sepp

Discussie in 'Babynamen' gestart door BanaanJD, 30 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Sep of Sepp (in combi met broer Jip)

1. Sep

2. Sepp

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. BanaanJD

BanaanJD Actief lid

25 jul 2013
    117
    0
    16
    Oss
    Hoi,
    Wat vinden jullie mooier in combi met grote broer; Jip

Sep
    Sepp

Wij vinden Sepp leuker maar twijfelen of de dubbel P dan niet vreemd staat naast Jip..
    Of zouden jullie dan juist Sepp doen? Zodat het niet zo 'kwik kwek kwak' gekozen is 😅

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Sepp vind ik mooier! En ik vind dat juist mooier bij Jip, anders is het idd een beetje kwik kwek en kwak

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Sepp

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.817
    8.476
    113
    Vrouw
    Het is idd een beetje (erg) kwik en kwak maar Sepp vind ik niks ivm de dubbel P. Die tweede P hoor je niet.. Dus dan toch maar Sep.

5. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
  6. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Sepp

Of

Seb

Jip en Seb vind ik de mooiste combi..
    (Al vroeg je niet om die optie).. ☺️

7. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik vind Sepp leuker. Dan is het toch net een beetje een andere klank dan Jip, ook al is dat alleen de schrijfwijze.
    Ik vind de dubbele p juist erg leuk. Het hoeft toch niet alleen maar van 'nut' te zijn? Ik vind de schrijfwijze van een naam ook altijd wel leuk en belangrijk.
    Hoe vaak krijgen we niet cadeautjes met de naam erop? En je naam lees je overal, op het naambordje aan de deur, op spulletjes onderaan een brief, kaart, email. op post etc.etc. Dus de schrijfwijze is ook super belangrijk.
    En als dat Sepp is, ook al spreek je de dubbel p verder niet uit, gewoon doen! Heerlijk toch als je elke keer wanneer je de naam leest een fijn gevoel krijgt omdat je hem zo mooi vind.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Sepp. Omdat dat de originele schrijfwijze is (Duitse naam). En sep is hier dialect voor drop. Seb (als afkorting van Sebastiaan) vind ik wel veel mooier, maar die optie stond er niet bij. 😊

10. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    seph?
    zo word hij het meest gebruikt in Engeland en vind ik inderdaad wat minder kwek en kwak haha

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Sepp vind ik meer af, en ik dacht dat dit ook de originele schrijfwijze was.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Sep. Die tweede p voegt niks toe

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jip en Sepp of
    Jip en Seb

14. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Als het dan toch moet: Sep. Neefje heet Sepp, ik snap die tweede P niet en vind het geen mooie naam.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor Sepp gaan of Seb.

Mag ik hele andere vraag stellen? Hoe reageren mensen op de naam Jip? Ik vind Jip super leuk, maar omdat ik zelf een "aparte" naam heb en nog steeds opmerkingen hierover krijg vrees ik een beetje dat dat met Jip ook zo is. Veel de link met Janneke enzo..

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    in onze omgeving komt af en toe 'Jip' voor. Hier is het gewoon een leuke hippe naam en wordt eigelijk nooit de connectie met 'Janneke' gemaakt.
    Ik hoor in onze omgeving eigenlijk nooit meningen over namen of connecties. Ook niet van kinderen. En er zal vast wel eens een rijmwoord gemaakt worden maar niet om te pesten ofzo.
    Ik snap dat sowieso niet waarom mensen dat zouden moeten doen? Je heet toch gewoon zo, laten we vooral gewoon accepteren hoe iemand heet en dat diegene met trots een naam draagt. Dat ik zelf namen mooi of niet mooi vind en er een associatie mee heb, hou ik voor mezelf, dat is iets van mij, niet van de ander.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Deel Deze Pagina