Ik heb speciaal voor dit dilemma een anonieme account aangemaakt anders omdat ik graag wil dat het geslacht van ons kindje nog even geheim blijft. Ik ben in verwachting van een jongetje en we komen er wat betreft de roepnaam niet uit. Dus gaarne jullie eerlijke mening over het volgende: We hebben twee jongensnamen die we allebei heel leuk vinden en ook allebei willen gebruiken, maar we komen dus niet uit de volgorde en bij beide namen zijn we bang voor een bepaalde associatie. De namen die wel mooi vinden zijn Harro en Pim. Bij Harro zijn we bang dat de naam misschien iets té stoffig is en bij Pim zijn we bang voor de associatie met Pim Fortuyn (waar we dus GEEN aanhangers van waren). Dus nu de vraag hebben jullie die associatie ook en welke volgorde zouden jullie kiezen? Harro Pim W......(achternaam) of Pim Harro W......(achternaam)? Alvast bedankt voor jullie (ongezouten) mening
Bij deze twee zou ik voor Pim gaan! Tot ongeveer 34/35 weken hadden wij ook Pim als voornaam. Uiteindelijk niet gekozen vanwege t praktische (3 keer post voor P. Achternaam) maar als 2e naam genomen (mijn vader heet Pim).
Nou, de associatie heb ik helemaal niet meer, hoor... dat is al weer zo lang geleden. Daarbij is Pim toch gewoon een leuke naam. Ik zou gaan voor Pim, Harro vindt ik niet zo... Succes ermee!
Ik heb die associatie met Pim Fortuyn ook niet hoor. Ik ga ook voor Pim. Harro vind ik niet echt een mooie naam eerlijk gezegd..
't is allebei niet zo mijn smaak. Maar ik wil wel even zeggen dat ik die associatie met Pim Fortuyn helemaal niet heb, dus als ik jullie was zou ik dan eerder voor Pim gaan.
Hoi, Ik zou ook zeker voor Pim gaan. Heb die associatie ook helemaal niet. Dat is alweer zo lang geleden. Harro vind ik zelf niet zo'n mooie naam.
Ik kies ook voor Pim. Vlottere naam, Harro vind ik wat boers. Ik snap dat je denkt aan een evt associatie met die andere Pim, maar ook ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Het is inderdaad al een tijdje geleden en zo'n lief klein kindje zal niemand vergelijken met Pim F. Mijn eerste associatie is 'wipneus en pim'
Pim vind ik een hele leuke naam. Geen associatie met meneer Fortuyn. Pim Harro vind ik leuker klinken
Ik vind Harro geen mooie naam. Pim vind ik wel heel leuk, maar voor ons geen optie, vanwege Fortuyn ...
Ik heb Pim gekozen. Leuke naam. Harro vind ik een aparte naam, niet mooi.. Ik ken een Harrold. Dat vind ik beter. Succes!
Ik heb gestemd voor Pim Harro omdat ik Pim als roepnaam leuker vind dan Harro. Maar eigenlijk vind ik Harro Pim beter klinken dan Pim Harro. Verder vind ik Harro wel een leuke stoere naam. En het is jeugdsentiment want een vriendje vd basisschool heette zo O
Hallo hallo, Ik zou voor Pim gaan. Ik had eerder wel vaak de associatie met Pim Fortuyn (mijn bracht die naam een paar jaar terug eens in en dat ketste ik toen af vanwege Fortuynredenen). Sindsdien ken ik een 16-jarige, hele vlotte Pim en een suuuupermooi en lief twee-jarig jongetje Pim. Als je je zoon zo noemt, krijgen mensen de associatie met hem en niet met die kale kerel met z'n rare gedachtenkronkels Bovendien groeit jullie zoon op met mensen die Pim niet hebben meegemaakt en dus die associatie niet zullen hebben. Succes met beslissen (maar ga maar voor Pim, haha!) Groetjes!
Bij Pim denk ik ook niet aan Fortuyn, maar aan puntmuts (vast een kabouter uit mijn jeugd). Leuke naam! Harro vind ik niet mooi, maar komt vast door de mensen die ik met die of vergelijkbare naam (Harrold) ken.