Jullie gevoel bij de volgende namen;

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dhelia, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vinden jullie het leukst?

1. Liv

2. Fae

3. Lia

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dhelia

Dhelia Lid

27 dec 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik was benieuwd wat jullie gevoel is bij de volgende meisjesnamen:

1) Lia
    2) Fae
    3) Liv

Ik heb het idee dat het best verschillende namen zijn ondanks dat ze alle 3 kort zijn. Ik krijg het gevoel niet zo goed onder woorden, ben benieuwd wat jullie mening erover is :)

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    bij Lia mis ik eigenlijk iets ,maar dat kan aan mij liggen.
    Fae vind ik wel leuk is weer eens want anders dan fay (zo spreek ik het namelijk wel uit in mijn hoofd)
    liv vind ik al heel veel voorkomen en dus daarom niet echt een heel leuke naam.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lia en Fae, erg leuk. Liv hoor je erg veel en daarom voor mij iets minder.

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik zal per puntje beschrijven wat voor gevoel de naam me geeft
    1. lia vind ik ouderwets en een beetje de naam die iedere vrouw van 50 met een kort pittig kapsel heeft. ik ken tig lia,nia,ria etc. niet mooi voor een kindje

2. Fae vind ik heel mooi, het doet me denken aan een elfje en dat vind ik heel mooi passen bij een klein meisje. ik zou de naam zelf nooit kiezen omdat het meisje niet klein blijft, en ik denk dat het bij een volwassene niet past.

3. liv is een afkorting van olivia, ik vind olivia mooier dan liv. liv klinkt een beetje kortaf, alsof het nog niet helemaal af is

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    1. Liv: hoor ik echt heel veel. Wel een mooie naam maar dus wel vaak gehoord en daardoor voor mij niet zo origineel.

2. Fae: leuk, hoewel ze altijd haar naam zal moeten spellen want mensen schrijven Fay of Fee maar ach, zou ik niet mee zitten.

3. Lia: nee die vind ik te ouderwets, ik zou dan voor Mia gaan.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Lia: een wennertje. Ik denk ik dat ik het best leuk vind als traditionele vernoeming, volledig Cornelia vernoemd naar oma en als roepnaam Lia. Maar echt als officiële naam gewoon Lia? Dan moet ik er even aan wennen...
    Liv: mij teveel een hype-naam en ik vind de v aan het eind ook niet lekker klinken. Wordt toch al snel Lif in uitspraak en dat vind ik niks.
    Fae: ik zou voor deze gaan! Ik heb sowieso een zwak voor de ae combinatie en ik vond Fee/Fay altijd al een mooie naam. Met deze schrijfwijze: topper!

7. Dhelia

Dhelia Lid

27 dec 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt zo ver! :)

Ik vind Liv zelf wel leuk, maar idd aardig populair (aan het worden). De opmerking dat het al snel uitgesproken wordt als Lif vind ik ook wel een goeie. Ik hoor dus zelf geen verschil tussen de v en de f, dus misschien spreek ik het zelf ook wel verkeerd uit :D

Wat betreft Fae weet ik het zelf nog niet. Man kwam met deze spelling, maar ik denk dat de meeste mensen toch al snel Fay zouden schrijven. Het lijkt me irritant om altijd je naam te moeten spellen, maar dat is misschien met Fay ook wel het geval. Het zijn iig maar 3 letters die ze hoeft te spellen :p

Lia kwam als variant op Lea, maar ik blijf zelf Lea denk ik toch mooier vinden.

8. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    285
    107
    43
    Liv vind ik het leukst, ken zelf maar 1 kindje die zo heet.

Fae vind ik ook leuk, alleen denk ik zoals jij zelf ook al zei dat mensen dit standaard gaan schrijven als Fay. Aangezien je het ook zo uitspreekt..Lijkt me persoonlijk irritant ;) Daarnaast vind ik Fay ook een erg leuke naam.

Lia...Nee :) Erg ouderwetse naam naar mijn idee.

9. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Liv en Fae vind ik namen die bij elkaar passen. Liv vind ik de leukste naam.

Lia vind ik een beetje ouderwets.

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Lia gestemd maar ik vind Lea(h) ) leuker!

11. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Liv is hier behoorlijk populair en ik vind het niet zo'n mooie naam, te veel een afkorting.
    Fae wel leuk maar de alternatieve spelling hoeft van mij niet, komt een beetje over alsof je heel erg graag origineel wilt zijn met een standaard naam. Dus zou gewoon Fay doen dan ;)
    Lia... ik dacht eerst ook 'ouderwets', maar als ik hem zo uitspreek, vind ik de klank eigenlijk wel mooi?

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind alle drie de namen niet mooi, sorry.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Liv kom ik alleen hier op het forum tegen als zijnde een populaire naam, ben 'm nog niet in real life tegen gekomen...vind het wel een oké naam.

Fae ken ik als Faye en vind ik de mooiste van de drie

Lia vind ik voor een klein kind niet leuk, voor een volwassen vrouw oké...Leah vind ik wel mooi

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind het allemaal een beetje koosnaampjes. Fae is echt zo'n modenaam, Liv en Lia zijn afkortingen van klassieke namen. (Olivia, Julia, etc.).

15. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Fae en Liv zijn modenamen dus ik zou voor Lia kiezen.

16. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
  17. Liv vind ik heel mooi! Fae ook, maar dan liever als Fay of Fee. Lia vind ik echt heel truttig en ouderwets, sorry.

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Persoonlijk vind ik Lia niet zo'n leuke naam. Fae vind ik op zich wel leuk, maar Liv vind ik geweldig! Het is dat vrienden van ons een dochtertje genaamd Liv hebben hihi

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Liv en Fae vind ik absoluut niet mooi. Lia dan maar, hoewel ik liever Leah of Pia zie.

20. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Fae, erg mooi!
    Liv, de naam stopt zo abrupt!?/Te populair
    Lia, hmm ik heb zelf zo'n soort naam :$ niet heel blij mee doordat mensen de naam associëren met een 40 plusser.. En ik ben dus een twintiger ;)
    Dan vind ik Lida/Lieve/Lea(h) mooier..

Deel Deze Pagina