morgen uitslag uitstrijkje

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Hallo allemaal,

Twee jaar terug had ik twee keer een pap 2 uitslag. Ik heb toen ook een colposcopie gehad. eigenlijk moest ik halfjaarlijks een uitstrijkje laten maken, maar dat heb ik dus niet gedaan:). Normaal gesproken doet een uitstrijkje maken geen pijn, maar bij mij is alles zo enorm gevoelig en verkrampen mijn spieren ook nog eens dat ik er echt naar van word. Dus heel stom...had ik het uitgesteld.

Nu had ik wat dingetjes (contactbloeding en menstruatie die vreemd deed) dat ik dacht "schop onder je kont en gaan".

Drie weken terug heb ik een uitstrijkje laten maken en heeft de gyn meteen een inwendige echo gemaakt. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld en 1 eierstok ligt tegen de baarmoeder aan, maar het zag er allemaal prima uit. Toen dacht ik dat ik dan een belafspraak kreeg voor de uitslag van het uitstrijkje, maar ik moet morgen weer in het ziekenhuis verschijnen. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Normaal bellen ze toch gewoon he?

Ik ben best zenuwachtig en hoop dat het gewoon goed zit daarbinnen. Morgenmiddag om 4 uur ben ik pas aan de beurt;)dus ik mag me nog de hele dag druk gaan maken. AL probeer ik dat niet te doen, want heb er uiteindelijk niks aan..maar vind het gewoon eng:)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Meestal wordt een pap uitslag inderdaad per telefoon gedaan als het niks is.
    Maar omdat je al bij een gyn loopt kan dat helemaal anders zijn en is er misschien verder ook niet iets raars.

Maar je had al pap2?

Ik wil je in elk geval succes wensen met wachten. Hopenlijk valt het allemaal mee.

Volgende keer misschien wel elk half jaar gaan. Ook al is het voor je toch erg pijnlijk.

3. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    @Bosi: Ja tijdens mijn zwangerschap in week 17 (ergens begin 2009 was dat) moest ik een uitstrijkje laten maken en toen kwam er als uitslag pap 2 uit. Na de bevalling moest ik een nieuw uitstrijkje laten maken en toen ook weer pap 2. Toen heb ik een colposcopie gehad. Ze kijken dan met een grote microscoop naar je baarmoedermond en er werd een biopt afgenomen. Daar ben ik toen wel over teruggebeld en dat zag er goed uit. Er waren wel wat onrustige cellen, maar het was niet iets om ongerust over te zijn. Ik zou toen eigenlijk in juli vorig jaar een nieuw uitstrijkje moeten laten maken, maar stom stom stom durfde ik niet meer terug.

Ik hoop echt dat morgen gewoon alles goed is en dan maak ik meteen een nieuwe afspraak zodat ik dat niet weer kan gaan uitstellen.

4. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitstrijkje kan idd pijnlijk zijn,maar ik denk altijd zo als het moet dan moet het..
    Bij mij kwam er 3 jaar geleden pap3b uit,weefsel weggenomen en onderzocht waar cin3 uitkwam met als gevolg dat ze een stukje van de baarmoedermond weg hebben moeten halen..
    Ik was superbang dat mijn kinderwens hierdoor stil kwam te staan,inmiddels ben ik mama van een zoontje van bijna 2 jaar:)

Zelf zou ik een uitstrijkje echt niet uitstellen,het is zo belangrijk..

Wat ik wel vreemd vind is dat je de uitslag niet telefonisch krijgt,normaal wordt dit wel vaak telefonisch gedaan..
    Ik wens je heel veel succes en hoop voor je op een goede uitslag.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

jakkes zeg.............ik wil je niet bang maken maar als ik je verhaal en verschijnselen zo lees zou ik er persoonlijk vanuit gaan dat er wel iets is...kan het alleen maar meevallen. sorry ik ben eerlijk en hoop dat je het niet verkeerd oppakt

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Zelf kreeg ik de uitslag van mijn uitstrijkje gewoon over de post, maar dat is misschien omdat er niks mis was en ook in het verleden nog nooit iets mis mee is geweest... Worden jullie altijd gebeld, of alleen sinds je een keer een andere uitslag had dan pap1?

Succes met wachten vandaag en bij de afspraak vanmiddag! We duimen voor je!

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Gizzy, bij mij precies het zelfde! Bij mij was het ook helemaal niet goed en nu heb ik ook een kindje van 2!

Maar ik kreeg de uitslagen gewoon telefonisch. Een keer moest ik wel langs komen, dus ik met zweet en angst in mijn broek naar het ziekenhuis en toen bleek dat t uitstrijkje niet goed gelukt was, te weinig cellen en daarom moest ik langs komen, voor een nieuw uitstrijkje

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat vreemd dat ze dit tijden en vlak na je bevalling doen? mij is altijd gezegd dat je tijdens en na je zwangerschap altijd onrustige cellen hebt en een uitrijkje dan niet rieeel is? en je pas 6 mnd na je bevalling voor een uitstijkje kan komen....

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    @Mora: Ik heb dat toen inderdaad ook gevraagd, maar de gyn vertelde me dat tegenwoordig dat wel gewoon gedaan kon worden. Ik moest tijdens mijn zwangerschap een uitstrijkje laten maken, omdat ik een steeds terugkerende infectie had..zo konden ze bepalen wat het precies was en het behandelen.

@Eefke: Ik snap wat je bedoelt. Al probeer ik mezelf nu nog even rustig te houden. Ik las gisteren ergens dat als je echt een uitslag zou hebben die helemaal niet goed was ze vaak al bellen..dus daar houd ik me nu maar even aan vast.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zal heeeeeel hard voor je duimen:) laat je straks wat weten. pffff ik zou echt niet zo rustig kunnen blijven. respect;)

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Succes zometeen. Hopelijk gaat het meevallen!Ik duim voor je.

12. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Heel veel succes zo meid!!
    Ik duim op goed nieuws voor je!

**knuff**

13. Dana

Dana Niet meer actief

ik duim ook mee voor goed nieuws!

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hoop voor je dat het allemaal meevalt.

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hoe is het gegaan?

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik ben ook benieuwd, hopelijk goed nieuws!

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

meid hoe is het met je? ik hoop zo op goed nieuws

18. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Dankjewel voor het duimen meiden :) Het is weer gewoon Pap 1 jeejjjj...ik ben zoooooo blij. Lekker gevoel dat mijn lichaam zelf weer terug is gegaan naar pap 1. Wel meteen een afspraak gemaakt voor volgend jaar. Ze zei dat ik in principe mocht wachten op het bevolkingsonderzoek, maar dat duurt me te lang. Ik ben nu 26 en 4 jaar vind ik echt te lang.

Maar jeeeejj het is allemaal goed:D

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!! GELUKKIG. WAT EEN SUPERNIEUWS! en wijs besluit!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Super fijn. :)

Deel Deze Pagina