Oscar! Mijn nr 1 naam voor een jongen maar we kregen geen jongen Thomas past ook mooi. Marnix ook wel maar minder leuke naam imo.
Dank voor alle reacties! Het gaat redelijk gelijk op tussen Oscar en Thomas..! Wij neigen naar Oscar omdat we dat krachtiger, origineler en wat minder klassiek vinden, maar twijfelen om wat een aantal van jullie ook schreven: we vinden het niet zo lekker klinken met Casper, het lijkt misschien wel té veel op elkaar. Gelukkig denkt dus niet iedereen er zo over. Ook vinden we Thomas leuker af te korten, maar dat terzijde. Al met al beide niet ‘perfect’, maar we zijn al zo lang aan het zoeken en hebben ook geen beter alternatief gevonden. Dus zullen toch echt de knoop moeten gaan doorhakken… (Voor een meisje hadden we de naam - en vernoemingen - in de tweede maand van de zwangerschap al klaar. )
Oscar!! Maar onze jongste heet Oscar dus ik ben bevooroordeeld haha. Wij hebben veel afkortingen voor hem. Ozzy, okkie en okke haha. Oski de poloski, Osje het vosje. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij vinden dat leuk. Okke kont omdat onze oudste hem zo noemt. En Okkie is er zo ingeslopen. Maar onze oudste heeft ook veel afkortingen en bijnamen wij zitten zo in elkaar. Wij kregen hele leuke reactie's op de naam. Ik heb eerst wel getwijfeld hoor, omdat het al zo volwassen klinkt. Maar het past zo bij hem en we noemen hem nu hij klein is nog vaker bij een afkorting ik vind d het een stoere tijdloze naam. Ook hoor je hem niet zo vaak. En onze oudste heeft ook ca in zijn naam wij vonden dat juist leuk!
Ik zit echt m’n hersens te kraken over hoe het nou zit met je handtekening/ banner: verkeerd jaartal ingevuld denk ik? En zie alleen de letter L. staan, maar geen O. van Oscar?
Dat, en een naam die begint met de L waar ook ca in voorkomt....? O w8, L.uca misschien! Ik dènk dat O.scar het broertje van oktober 2021 is maar dat ze dat nooit heeft aangevuld in de handtekening, en nu zwanger van de 3de waar ze een banner voor heeft gemaakt.
Marnix! Leuk! Of Oscar. Thomas vind ik op zich best een ok naam, maar er zijn er al zo ontzettend veel van.
Of Lucas (moest ik meteen aan denken) Ja kan. Dan wordt deze spruit dus ook in oktober verwacht. Wat een mens zich al niet af kan vragen…
Haha nee ben nu niet zwanger. Geen idee hoe dat kan dat is nog mijn banner van vorig jaar van O. Ik dacht dat ik het al eens had aangepast ga ik direct doen