Eerst konden we maar geen naam vinden die we allebei mooi vonden, maar ineens zijn we het helemaal eens over de naam Lucas! Ben wel benieuwd wat jullie vinden van Lucas (ook in combi met Sophie), en ook of je nog een mooie tweede naam weet bij Lucas. Sophie Elize & Lucas ...
Ik vind Lucas een hele leuke naam en ook in combinatie met Sophie! Een tweede naam erbij? hmmm dat weet ik niet zo snel..
Mooie namen en Sophie en Lucas klinken leuk bij elkaar. Als 2 de naam vind ik Lucas Daniel wel leuk klinken of Lucas David
@ Snoopy83: grappig want als deze kleine een meisje was geweest zou ze Jasmijn gaan heten, en ik zie dat jouw dochter Lieke Jasmijn heet! We zullen wel dezelfde smaak hebben dan en trouwens, we hadden eerst Robin in ons hoofd voor een jongen. Alleen die naam was al een keer gegeven in de familie waardoor we al twijfelden, en toen kwam er vorige maand nóg eentje bij. Toen hebben we m maar helemaal afgeschreven. Maar vind Lucas Robin dus wel erg leuk! @Luannie: thanx, zie dat je voor je eerste ronde gaat!! Spannend, heel veel succes meid!
Prachtige namen! Prachtige combi! Helemaal super, Lucas stond hier de vorige keer ook op het lijstje Lucas Robin is erg mooi! En de optie Lucas Daniel/Lucas David vind ik ook erg mooi!
Sophie en Lucas: Super! Suggesties voor tweede naam: - Lucas Matthys (y = ie-klank) - Lucas Juliaan - Lucas Florian - Lucas Pieter - Lucas Michiel - Lucas Werner - Lucas Christian - Lucas Jonathan - Lucas Alexander
Hoi Nijntje! Mooie naam Lucas! Onze dochter heet Jasmijn en als ze een jongen was geweest had ze Tijn geheten. Sophie was voor ons toen een afweging alleen kreeg mijn vriendin net voor ons een dochter Sofie. Die viel dus af. Als we ooit nog een jongen mogen krijgen dan vinden we Siem en Lucas ook zeker een optie! Succes met jullie keuze! Groetjes Mijntje
super naam! je weet hoe ons kindje zou heten als die een jongen zou zijn geweest, dat zit er niet ver vanaf wij hadden ook het probleem met de 2e naam, dus kan je daar helaas niet mee helpen. (hebben nu alleen het probleem van de eerste en tweede naam!)
Wij hebben ook heel lang op Lucas gezeten maar je ziet toch wel dat het afgekort gaat worden. Is het niet nu dan wel later in zijn studententijd of op het voetbalveld. En Luc vinden wij dan weer helemaal niet leuk. Dus daarom viel Lucas af. Tja en het is natuurlijk ook wel een trendy naam, maar goed, wij hebben zelf ook meerdere trendy namen. Zelfs voor dat het trendy was. Dus ook al lijk je uniek, dat kan zo veranderen.
Lucas, hele leuke naam, alleen een beetje hard als ze nog klein zijn (maar goed, je gaat er van uit dat ze eens groot worden). Vind Thomas net iets leuker en in mijn ogen een soortgelijke naam en goed bij Sophie passen.
Ik vind Lucas helemaal geweldig! Mijn vriend heet ook zo, al wordt het vaak afgekort tot Luc. En het past ook super bij Sophie! (ik ken zelfs twee kindjes die Luc en Sophie heten, hihi! Blijkbaar vinden meer mensen ze goed bij elkaar passen)
Leuke combi Lucas en Sophie. Ik vind Lucas Sebastiaan wel mooi. En persoonlijk denk ik dat het er ook aan ligt in hoeverre jij of je kind als het ouder is toestaat dat een naam wordt afgekort. Ik vind de afkorting van de naam van mijn zoon ook niet mooi maar niemand doet het ook tot nu toe. Als het wel zou gebeuren zou ik er denk ik vriendelijk iets van zeggen.
Lucas vind ik heel mooi, vind ik zelf ook leuk voor onze..(als 't een jongen is natuurlijk). Maar de achternaam begint met een S, is dat dan niet lastig? Of zou je daar geen rekening mee houden? Sophie ook super!! Maar begin m wel wat vaak te horen nu, das een beetje jammer...