Wat vinden jullie van de naam Juliet? En wat vinden jullie de mooiste, beste, meest voor de hand liggende schrijfwijze? Alvast bedankt! Liefs, Bente
Deze naam stond/staat hoog op ons lijstje....wij waren als we Isabelle niet leuker hadden gevonden gegaan voor Juliette met puntjes. Prachtige klassieke naam . Mocht er hier nog een dochter komen gaan we voor deze naam.
in elk geval met de puntjes ik heb gekozen voor juliët , vooral omdat ik denk dat dat ook vaak de uitspraak zal zijn.
wat toevallig zeg, wij twijfelen nog tussen Isabelle en Juliette (met puntjes). Ik ga dus voor Juliette (met puntjes, maar die doen 't niet meer )
Ik zou juist zonder puntjes gaan, maar ik ben zelf allergisch voor puntjes... Zoals je hier kunt zien zegt iedereen 'Juliet met puntjes', zonder daadwerkelijk de puntjes op de e te zetten. De naam van je kindje wordt in het digitale tijdperk van tegenwoordig dus meestal fout geschreven (getypt).
Beste schrijfwijze is simpelweg Juliëtte, omdat het zo hoort. De puntjes op de e omdat het zo moet en 'te' achteraan voor de vrouwelijke variant. De eerste 2 vind ik helemaal niks en de derde is niet 'af'. Mooie naam trouwens!
Mijn dochter haar tweede naam is Juliette. Zonder de puntjes dus omdat die ook al in haar eerste naam zitten. Zou het haar eerste naam zijn geweest dan was het waarschijnlijk wel Juliëtte geworden.
Juliëtte vind ik het allermooiste! Staat bij mij ook hoog op het lijstje voor een meisje. Helaas vindt manlief het geen leuke naam....
Ik vind het niet zo'n leuke naam,beetje saai en ouderwets maar als ik moet kiezen zou ik gaan voor Juliette.
Ik ben een beetje dwars en stem voor JULIE Als we onze Juul "streng" toespreken, noemen we haar trouwens Juliëtte haha! Ik vind Juliëtte een hele mooie naam, maar wij vonden Julie iets vlotter.