Klassieke naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door VioletRose, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik hou van klassieke namen.

Wat vinden jullie van de naam: Audrey. Ik vind het een prachtige naam ook vanwege mijn favoriete actrices: Audrey Hepburn en Audrey Tautou.

Wanneer jullie de naam zien staan, hoe spreken jullie hem dan uit?

Alvast bedankt :D

2. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mooie naam, zo heet ik:D
    Ik spreek mijn naam zelf uit als ODERIE, maar de meeste mensen en vooral als ze voor het eerst je naam uitspreken spreken het echt uit als AUDERIE.. echt op zijn hollands dus. Je kan het ook op zijn engels uitspreken maar dat doet eigenlijk niemand.
    Wel apart dat je het een mooie naam vind, je hoort de naam hier zelden.

3. VioletRose

Ik vind de Engelse uitspraak het mooiste aw - drie. En ja ik was al bang dat ze hier in Nederland Au - drie zouden zeggen. Wat leuk dat jij een oderie variant bent. :D Zo heb je uiteraard allerlei verschillende manieren om de naam uit te spreken. Nee de naam komt niet veel voor in Nederland maar mijn familie komt uit GB dus die kennen de naam wel goed. Het is zelfs weer een populaire naam aan het worden in GB en Amerika. De ouderwetse namen zijn in terugkeer.

4. Anice

Anice Niet meer actief

Wij hebben deze naam ook nog in gedachten maar ik vind de Engelse uitspraak juist een beetje te overdreven. Audrey op z'n Nederlands uigesproken vind ik wel leuk maar we wonen in het buitenland dus dan zal het zeker op z'n Engels worden uitgesproken.

5. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0

Mijn familie komt uit frankrijk en in daar word 'au' als 'o' uitgesproken vandaar dat ik zelf Oderie zeg maar op zijn frans is het Odré.. dus weer anders;) het is echt een internationale naam:D

6. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik zou zeggen : Ow-drie.
    Kan me voorstellen dat deze naam verwarring kan geven.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mooie naam! Ik zeg aw-derie ;).

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Aw-drie, maar ik ken inderdaad een Audrey en dat wordt gewoon als au-drie uitgesproken, helaas...

Ik hoorde laatst Aubrey, vind ik ook erg mooi!

9. VioletRose

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat er mensen reageren die de naam ook mooi vinden. En inderdaad de naam kent een hoop varrianten.
    Ja Aubrey vind ik ook leuk! Maar Audrey of Audrina zijn momenteel echt een favoriet.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou het ook uitspreken als Audrie denk ik.. Mooie naam trouwens!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja echt een hele leuke naam.

Deel Deze Pagina