Hallo allemaal. Wij verwachten ons tweede kleine wondertje. Ik ben getrouwd met een turkse man. Samen hebben wij al een dochter met de naam Feyza. De eerste keer wisten we wat we zouden krijgen. En deze meisjesnaam had ik al zoooo lang dat dat dus niet moeilijk was. Nu word het een ander verhaal. We willen deze keer niet weten wat het word en zoeken dus een mooie liefst turkse naam voor een meisje en jongen. Het moet een naam zijn die of in nederland voorkomt of hier heel goed past. De uitspraak moet voor mijn familie makkelijk zijn... Alvast bedankt voor het meedenken!!
Ik vind Ceren erg mooi. Elif, Ayla en Filiz vind ik ook mooi en daarbij is de uitspreek ook een stuk makkelijker. Nuray en Yildiz vind ik ook mooi. Voor een jongen vind ik Emre erg mooi. En anders: Aydin, Enver, Kaya, Ozan, Soner, Zerrin
Ik wilde ook Elif en Ayla opperen, beide namen die hier ook heel goed kunnen. Verder heb ik geen idee, ik ken geen Turkse mensen, dus ik weet ook niet wat Turkse namen zijn.
elif en ayla was ook het eerste dat in mij opkwam haha uzlem Usgül nesla punar Cidem Nabath Kimet esra Gulai Hanane heet de juf van ons zoontje Bulent levent Haydo Tahsin emir Tarkan
Ik ken een meisje de Turks is en Elif heet, ik ken ook een Elin. Ik moest gelijk aan deze namen denken, maar die dat Elif al gezegd is!
Alvast heeel erg bedankt voor jullie reacties. Ayla is inderdaad een super mooie naam en daarom hebben wij onze poes zo genoemd....Beetje stom misschien achteraf hahah. Maar elif staat zeker ook op ons lijstje! Meisjes namen hebben we eigenlijk al wel een paar maar vooral de jongensnamen zijn erg lastig. Ik vind gewoon niks mooi....ben erg moeilijk kwa jongensnamen vrees ik.
Ik weet het nog steeds niet....Er komt niet echt naar iets bij me naar boven waarvan ik denk jaaa zo gaat mij kleintje als het een jongetje is heten... Voor een meisje vinden we het makkelijker. We hebben 3 namen die we mooi vinden Elif Aleyna Sofia (niet echt turks maar wel heel mooi) Voor een jongen weet ik het echt niet!!
iemand nog ideeen voor een jongensnaam. Mogen eventueel ook niet turkse namen zijn maar die wel bij Feyza passen....
Voor een meisje: Emine Selina Hanane Kardelen Zeynep Aye Voor een jongen: Rayan Bugra Enes Eymen Eymer
Voor jongetje: Ilyas (of Ilias net als mijn zoontje). Is een turkse, arabische, griekse, nederlandse, islamitische en christelijke naam...multiculti dus, van alle markten thuis Past ook goed bij Feyza (mooie naam) vind ik. Aydin vind ik ook leuk. Of Sehan.
ayan Murat sofian Jinez Yousef aygul roan raynor kaillan Kadish Kayin Levin haydin mergün Bouchra Faisel