Onze achternaam begint met een s en we komen absoluut niet uit de meisjesnamen. Nu hebben we eindelijk een mooie naam maar die begint met een s. Je kan hem niet anders schrijven bijv. met ch. Zou dit voor jullie een probleem zijn want als afkorting staat er dan ss!!!
Mijn ex heet ook SS. Hij heeft wel eens opmerkingen erover gehoord, maar er nooit echt problemen mee gehad. Toch denk ik niet dat ik het zou doen... Onze achternaam begint met een B. Voor onze jongste zoon Niek, vonden we eerst een tweede naam leuk die begon met een S. Toch maar niet gedaan vanwege de initialen...
Ik heb ook een achternaam met een S, en mijn ouders hebben met mij en mijn zus en broer er wel opgelet. Ik zou er dus zelf ook niet snel voor kiezen.
... Ja, dat is lastig. Op zich zou ik het ook niet doen / vermijden en naar een andere leuke naam zoeken. Maar als het echt dé naam is, dan zou ik het doen (misschien met een mooie tweede naam die dan tussen voor- en achternaam staat?)!
hier hebben we het ook niet gedaan fynn zou eerst een andere naam hebben maar omdat het ook s.s. zou zijn vonden we het niet geslaagd
Ik doe tegendraads: ik zou me er niet door laten weerhouden, als jullie die naam echt het leukst vinden. Zat bekende mensen die dat hebben (denk maar aan Spielberg en Stallone), en daar hebben de meesten vast ook nooit bij stilgestaan dat hun initialen SS zijn. Twee voornamen met een S zou ik dan weer niet doen trouwens.
ja maar LL is wat anders dan SS he Ik wist van tevoren dat ik geen naam met een S wilde omdat de achternaam met een S begint dus heb de leuke namen met een S vermeden. Zou het dus ook niet doen. Of een 2e naam inderdaad erbij als het toch echt DE naam is.
Nou als ik met mijn vriend trouw krijg ik de initialen K.K. en dat is als msn-taal ook echt een nare afkorting... Mijn beste vriendin is getrouwd en ook S.S. geworden, en die is er ook niet echt blij mee.. én hoort er ook nog wel eens wat opmerkingen over.. Vind eigenlijk dat dezelfde voorletters als achternaam wel iets extra's heeft, mits het een normale combi is natuurlijk..
Zelf heb ik ook een voornaam en een achternaam met een S. Wel met een tweede naam er tussen, maar nooit iets over gehoord in mn leventje. Ook mijn zusje dr naam begint met een s, ook een tweede naam (wel een andere dan de mijne), en volgens mij ook nooit wat van gehoord. Ik zou me er niet teveel van aantrekken. Vind t belangrijker dat het goed klinkt bij elkaar!
Ik zou er geen moeite mee hebben. De eerste letter van je voornaam icm de eerste letter van je achternaam wordt toch haast niet alleen gebruikt? De achternaam wordt dan toch voluit geschreven, of ben ik gek. Wel als je 2 voornamen hebt met dezelfde beginletter... bijv. S.S. en dan de achternaam. Maar dan nog zou ik het er niet om laten eigenlijk. .
Ik zou er dan denk ik een tweede naam bij kiezen. Dan kun je gewoon de naam geven die je in gedachten hebt, en zit je ook niet met de initialen!
Ik ben zelf ook een s.s. Nog nooooooit van mijn leven een opmerking over gehoord. Je achternaam wordt nooit afgekort naar alleen S, maar altijd voluit geschreven. Je komt dus eigenlijk nooit op S.S. Ik zou het hier echt niet voor laten hoor!!! Wellicht wil je wel doopnamen geven, dan is het al helemaal geen probleem. Gewoon die mooie naam geven!