Ik en mijn man komen uit Bosnie. Mijn man wil graag eem Bosniche naam. Het wordt een jongetje. Namen die wij mooi vinden ; Adin Edin Anes Armin Uit die vier moeten we nu een keuze maken en over twee weken ben Ik uitgerekend. En ik weet het echt niet Ik vroeg me ook af wat jullie (Nederlanders) van die namen vinden? Ik kan het aan niemand vragen in mijn omgeving omdat we geslacht en Naam geheim willen houden. Ik heb namen op google gezocht en bij Adin en Edin staat dat het meisjes namen zijn. Maar bij ons zijn het echt jongens namen. Wat vinden jullie? En welke naam vinden jullie het mooiste / leukste van die vier?
Ik vind Armin de mooiste naam van de 4. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het de meest herkenbare naam voor mij is, vanwege de dj Armin van Buuren. Anes vind ik als Nederlander teveel op anus lijken Adin vind ik ook wel mooi. Edin klinkt voor mij inderdaad meer als een meisjesnaam. Tot zover mijn Nederlandse mening hahaha Maar jullie moeten vooral kiezen voor de naam die júllie het mooist vinden! Succes!
Armin vind ik het mooiste, om de eerder genoemde redenen met name, maar je moet kiezen wat jullie mooi vinden!
Alleen Anes vind ik niet leuk omdat ik ook eerst Anus las maar de andere namen vind ik leuk! Als ik moet kiezen dan zou ik voor Armin gaan
Ik vind Armin de leukse naam. Adin staat op de 2e plek. Edin vind ik inderdaad meer voor een meisje. En Anes...nee! Echt niet doen, dat wordt natuurlijk geheid anus .
Edin en Armin vind ik wel mooi! Adin ken ik niet zo goed, ik ken wel het Turkse Adın en volgens mij is het een variant van de jongensnaam Aidan, die inderdaad soms ook voor meisjes wordt gebruikt. Edin is echt een Bosnische jongensnaam, komt van het Arabische woord دين (dīn), wat 'religie' betekent. (De vrouwelijke versie is Edina). Anes ken ik niet, maar die lijkt voor mij te veel op anus... Enes ken ik wel als Bosnische jongensnaam. Armin ken ik als Duitse naam, komt van de verlantijnsde Oud-Germaanse naam Arminius, die waarschijnlijk 'geheel, universeel' betekent. Dus als je echt een Bosnische naam wilt, zou ik voor Edin gaan! Andere Bosnische jongensnamen die ik wel leuk vind: Abas / Abaz Adnan (ook Arabisch en Turks) Ajdin Amar Avdo Bakir Damir (ook Kroatisch, Sloveens en Servisch) Eman Emir Enes Ernad Esad Faris (ook Arabisch) Faruk Harun (ook Arabisch, Turks en Iraans) Ibro Izet Mirza (ook Arabisch, Perzisch en Iraans) Mujo Nedim Sejad Semir Suljo Tarik (ook Arabisch) Zlatan (ook Kroatisch, Servisch, Macedonisch, Bulgaars, Sloveens)
Bedankt voor jullie reactie, ik stond helemaal niet bij stil dat Anes zo op Anus leek. Die haa ik meteen van mijn lijstje. En ik zie dat er toch een aantal zijn die Edin een meisjes naam vinden dat vind ik jammer. Het wordt een moeilijke keuze
Gewoon een kwestie van wennen Ik vind 'm helemaal niet mega vrouwelijk. De associatie met een meisje komt vast door de populaire meisjesnaam Elin hier! En door de Ierse/Engelse/Shotse naam Aidan, ook wel geschreven als Aiden of Edan, met als variant Eden (uit het Hebreeuws) die ook aan meisjes gegeven wordt. Ik vind het van die vier nog steeds de beste optie
Ik ken een jongen Armin - dus dat is voor mij de meest herkenbare naam. Mooie naam ook gewoon. Adin vind ik ook mooi - als ik langer kijk zie ik Alladin - maar dat is niet negatief ofzo. Edin vind ik -sorry- ook te meisjesachtig.
Ik zeg armin heb je ook geen problemen met dat mensen niet weten hie ze het moeten uitspreken en/of schrijven. Edin vind k veel lijken op elin en daarom meer meisjes naam maar aan de andere kant kan t ook lijken op aiden en dat is weer een jongensnaam dus ik zou me daar niet te druk over maken