Hoi, We vinden al een tijdje een naam heel leuk. Je kan hem op meerdere manieren schrijven en we zijn benieuwd welke vorm jullie zouden kiezen. Dus als jullie je voorkeur in de poll kunnen aangeven dan zou dat ons erg helpen/ En als je er uitleg bij wil geven dan kan dat natuurlijk ook altijd Bedankt!
Hoe wordt de uitspraak? Ik zou de eerste uitspreken als veerie, de tweede als ferrie en de derde als ve(u)rie..
De uitspraak is bij allen nagenoeg hetzelfde. Alleen Ferie is meer met een f klank natuurlijk en de andere met v klank (zoals bijv vera) Dus uitspraak: Veeri en verie als veerie (met een lange e dus). En Ferie als feerie. Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf ook aan de schrijfwijze Veri gedacht maar dacht dat het dan onduidelijk zou zijn hoe je het uitspreekt aangezien de eerste e dan ook een korte klank kan zijn ipv lang. Ik dacht dat het dan teveel zou lijken op het Engelse woord very. Maar dat idee hebben jullie dus niet als je de naam Veri ergens zou zien staan?
Zou ik niet doen, dan staat er 'vee-rie' met een 'ee' als in 'thee' of 'beek' en niet een 'ee' als in 'veer' of 'beer'.
Ik zou ook gaan voor Veri. Bij Verie ben ik geneigd de e kort uit te spreken, Veeri vind ik vanwege de dubbele e een beetje raar eruit zien maar de uitspraak vind ik wel hel duidelijkst. Ferie spreek ik heel anders uit. De f en v zijn bij mij totaal andere klanken en ik vind de f erg hard.