wie kan mij helpen aan een leuke jongensnaam? we zijn zo erg aan het twijfelen. Er zijn drie namen die ik leuk vind maar ik heb nog niet zoiets van Ja dit is hem. namen die ik leuk vind Sem (vriend zijn achternaam begint met S en dan krijg je ss en dat wil ik eigenlijk niet) Vince (zoontje van collega die naast me zit heet zo, dus wordt het denk ik ook niet) Nigel (vind ik erg leuk maar ben bang dat mensen het gaan afkorten en dan vind ik het niet meer leuk) julile nog leuke suggesties?
Hoi Wendy, Persoonlijk vind ik S.S. wel leuk. Had ook een klasgenoot met voornaam met S en andernaam S, vond het goed klinken, een van de weinige namen die ik kon onthouden van de groep . Wel beetje afhankelijk van aantal lettergrepen misschien. Wat betreft Vince, ik zou je niet zoveel aantrekken van je collega. Als jij het een leuke naam vindt gewoon doen. Je zit je rest van je leven toch niet naast die collega neem ik aan? Probeer anders elke week een andere naam te gebruiken als je het over je zoontje hebt en kijken wat het fijnst en best voor jullie klinkt/voelt. Succes ermee!
Onze achternaam begint ook met een S. Mijn schoonvader en schoonzusje, hebben ook allebei S.S. Nooit over nagedacht, kwam er pas achter nadat ik er echt mee bezig was. Ook bij ons op het kinderdagverblijf heb ik 2 kids in de groep met S.S, maar nog nooit aan gestoord. Vince heeft wel wat en Sem komt hier te veel voor in omgeving, maar niks mis mee. Wat vind je van Senn?
Ik vind SS best kunnen Vind Sem ook de leukste naam van die 3 Luuk, Liam, Noah, Max, Owen, Olivier, Aiden, Vaughn
Sem en Vince vind ik erg leuke namen. Ik zou me weinig aantrekken van die collega, als jij het een mooie naam vind, gewoon doen!
Sem vind ik de leukste staat ook bij ons in de top 2 Aan het SS zou ik me niet storen, ben zelf ook SS en er nooit rare gedachtes bij gehad!
Ons kindje gaat ook Sem heten en heeft dan ook ss. Wij hadden vanaf begin af aan de naam Sem al en waren dan ook blij dat het een jongen was. Toen zei schoonmoeder opeens: jullie naam begint toch niet met de S he, want dan heb je SS. Nou ja, eigenlijk wel. We dachten nog even aan Cem maar dan gaan mensen het misschien verkeerd uitspreken. En dan nog, wanneer gebruik je nou alleen je letters? Dat is echt zelden.. En de associatie met SS in negatieve zin vind ik ook wel ouderwets eigenlijk.
bedankt voor jullie reacties, tegen mij begonnen heel veel mensen erover let je wel op dat je de naam niet met een S laat beginnen. Zelf staat Sem bij mij op 1 maar me vriend vind het (nog) niks. ik hoor niemand over de naam Nigel, vinden jullie dat allemaal niks?
ik vind Sem ook de mooiste naam en nee stoor me niet aan de SS. die voor en achternaam dan vormen. nu ik getrouwd ben heet ik EE en ook dochter heeft als letters EE en vind dat niet storend.
Nigel vind ik alleen leuk voor een donker kindje! Niet voor een kindje die mogelijk blauwe ogen heeft en blond is Ik vind ss niet storend hoor en zou het om die reden ook niet niet doen.
Persoonlijk heb ik niet zo veel met de naam Nigel.. vind het wat klassieker staan naast het stoere Sem en Vince.. Nogmaals de naam geven waar jullie je goed bij voelen
Je zou als je Sem kiest ook nog altijd een 2de naam erbij kunnen doen zodat t geen SS meer is. Misschien dat hij gepest kan worden ermee? Ik ken ook iemand die BH heet..
Ik denk dat alleen de oude generatie over SS zal gaan vallen. Persoonlijk vind ik Nigel het leukst, de rest hoor je al zo vaak. Een oud klasgenootje van mij heet ook Nigel, donker haar en blauwe ogen. Na Nigel, vind ik Vince het leukst! Sem vind ik helemaal niets, sorry.
Ik vind Sem de leukste naam; wij zitten ook in het S.S. dilemma, en kiezen ervoor om geen voornaam met een S te nemen vanwege de associatie, maar dat is heel persoonlijk.
Mijn man heeft een neefje die zo heet. Ik vind het geen lelijke naam, maar zou er zelf niet opgekomen zijn.
nigel is eigenlijk de enige naam die we allebei wel leuk vinden uit dit rijtje, maar zoals je hierboven al zegt meer voor donkere jongens, dat vind ik dus ook. Het blijft moeilijk zo'n jongensnaam. wat dat betreft had een meisje makkelijker geweest die naam hadden we binnen 5 minuten.