Voor ons tweede zoontje hebben we de naam Tijn in gedachten, die naam hadden we voor ons eerste ookal, maar dat is toch een andere naam geworden. Toen hebben we wel gezegd; als we ooit nog een zoon krijgen wordt het een Tijn. Maaaaar nu heeft mijn beste vriendin een zoontje met de naam Thijs... Wat vinden jullie? Moeten we opzoek naar een andere naam? Lijkt het teveel op elkaar? Ik vind eigenlijk van wel, manlief vindt dat onzin...
Ik vind ze best verschillend en helemaal als jullie de naam al in gedachten hadden zou ik hem hierdoor niet aanpassen.
Eens met je man. Snap ook niet waar je het op baseert dat de namen op elkaar lijken. Als het zoontje van je vriendin Thijn of Martijn had geheten was het wat anders geweest. Maar Thijs is een hele andere naam. Gewoon Tijn doen als je dat mooi vindt.
Vind het persoonlijk wel op elkaar lijken. ookal is de oorsprong anders, Thijs Tijn. als je ze roept, verschilt niet veel... Zou er misschien toch een klein gesprekje met je beste vriendin over hebben, subtiel, als je de naam niet al prijs wilt geven een beetje vragen hoe ze over zoiets denkt... uiteindelijk is het natuurlijk jullie (jou en je man) beslissing en al zou je je kind precies hetzelfde noemen, het is jou keuze.
Ik snap wel dat je ze op elkaar vind lijken hoor. Thijs - Tijn Maar ondanks dat zou ik het gewoon doen, zeker omdat het de naam is voor jullie!
Ik zeg ook doen. Wij hebben onze zoon zonder na te denken Jelle genoemd terwijl de zoon van mijn vriendin Jesse heet. Zij vond het helemaal niet erg en eigenlijk wel gaaf. Als je je zorgen maakt zou je kunnen overwegen je vriendin in vertrouwen te nemen over jullie naam. Maar ik denk; gewoon doen!
Kan prima! Ik vind Stijn en Tijn al meer een probleempje worden maar Thijs, nee dat is een compleet andere naam.