Ik ben zelf ook gewoon Nederlands en mijn vriend ook, we willen echter wel een aparte naam voor ons kleintje. Voor een jongen denken we aan: Chevano Voor een meisje denken we aan: Mila Coco-Novelle Coco Jolie Valina Ja, we hebben er voor een jongen maar 1 en ben er nog niet 100 procent tevreden over. Weten jullie nog een aparte naam?
De jongensnaam is niet mijn smaak . Aan wat voor namen ik denk die apart zijn: Dario Valentin Aiden Noam Tyler Quint Voor een meisje vind ik Jolie en Mila leuk en Coco ook wel. Nila Lia Payton Neva Reva Loulou Xanthe
Er zijn zoveel aparte namen... Smaken verschillen, maar ik vind het merendeel van de namen die je noemt niet zo leuk...Mila en Jolie vind wel leuk. Vind het lastig om andere namen te noemen, omdat het zo niet mijn stijl is...misschien kan iemand anders je wel verder helpen!
Zeker bijzondere namen, wil als opmerking geven bij de meisjes namen dat valina in mijn ogen snel op vagina gaat lijken/klinken. Misschien staan hier nog leuke ideen bij: De opmerkelijkste voornamen van 2013 | Lady Geek
Ik vind Chevano niet zo geschikt voor een Nederlands kindje, omdat het ontzettend buitenlands klinkt. Er zijn een hoop meer neutrale/ingeburgerde namen die toch apart zijn. Wil er morgen wel even naar zoeken maar nu even geen energie meer... Van de meisjesnamen vind ik Mila leuk, maar die is niet apart. Voor mij zou dat geen enkel probleem zijn (staat wel in de top 10, maar de aantallen vallen mee ten opzichte van het totaal aantal geboren baby's), maar misschien voor jou wel als je zegt een aparte naam te willen.
Ik heb even snel gekeken, mn ogen gingen er echt pijn van doen... We willen voor een jongen met de letter M of C. Voor een meisje hangt het er nog af... Het is zo ontzettend lastig, het word ons eerste kindje.
Waarom is de titel van je topic "veel Hollandse namen" ? Chevano is niet mijn smaak, maar ik hou dan ook van Franse namen. Maar dat maakt niet uit, ik kan toch wel suggesties geven. voor een jongen Celias Ciyando Chazzron Ceano Chevan Marenzo Mirlo Marvian Milando Mirano Menson voor een meisje Biba Ava Zita Taila Isca Moya Malou Nina-Jolie Noa-Fay Bibi-Lynn Evi-Bo Yara-Fay Katie-Lou
Coco-Novelle als 1 naam vind ik een beetje te overdreven maar Coco Novelle Achternaam met als roepnaam Coco of evt. Novelle vind ik wel leuk. De rest van je meisjesnamen vind ook wel leuk alleen bij Valina zag ik ook heel even Vagina staan. Misschien Davina of Valentina? Je jongensnaam vind ik dan weer vreselijk, zeker bij een blank kindje. De combinatie van Che en een O op het eind maakt het in mijn ogen, 1 van de meest ordinaire namen die ik ken.
Bij deze namen denk ik juist niet meteen "wat apart/uniek". Vooral Chevano niet. Een naam laten eindigen op "-ano/-vano" komt bij bij niet als uniek over. Denk gelijk aan namen als Dylano/Jayvano. Coco ken ik namelijk als "scheldnaam" voor een donker persoon... Niet echt charmante naam ook. Zoals eerder genoemd vind ik Payton voor een meisje en Peyton voor een jongen erg leuk en stoer. Uit het lijstje vond ik Mila ook erg leuk! Wat ideeën: Meisje: Payton Aspen Ember Lexi Nyla (net iets anders dan Mila ) Blake (heel stoer; zoals Blake Lively) Ipv Coco: Mimi , Vivi (Viviënne!) Jongen: Peyton Pax(ton) Arden Asher (stoer) Blaise Jack(son) Jake Cooper Connor Preston Knox River
Ik doe ook nog een poging. Aparte namen die naar mijn idee prima kunnen voor een Nederlands kindje. Eliora/Liora Daria Ilvy Aurelia Avalyn Eleni Eliane/Eliana Elyssa Ismay Laëlle Noelia Raeven Seraphine Solane Yrsa Sephora Devon Ferren/Ferran Jaïro Mauro Janoah Kyran Leandro Rohan Dante Dinan Ciro
Mila is niet echt een aparte naam meer te noemen. Milena is aparter en vind ik ook mooier! Valina zou ik niet doen. Lijkt te veel op vagina... Tips: Esra Nori Laurie Noé Jolé Dianne
De reden waarom, is als we in het namen boekje gaan kijken dat we echt veel te veel Nederlandse namen tegen komen. We zijn opzoek naar iets aparts en in onze oren vinden wij Lisa & Koen echt heel gewoon en hollands klinken.
Jenoah voor een jongen vind ik echt prachtig, jammer genoeg komt die al te veel voor in mijn omgeving anders had ik hem echt op mn lijstje geschreven!
Coco novelle lijkt op Coco Chanel. Dat was het eerste wat bij mij opkwam. Namen zijn niet mijn smaak maar ik denk even mee. Misschien Mick, Mauk, Mika, mauro, Yoah of Calvin Of Yuna, Juune, Mylena of Milana?
Oké. Dat stond er in het oorspronkelijke bericht namelijk allemaal niet bij, dus ik begreep het niet.
Chevano vind ik geen mooie naam, ik vind hem persoonlijk een beetje ordinair klinken (sorry) Mila vind ik een leuke naam voor een meisje! Op dit moment vind ik voor een meisje faye heel leuk