Wij krijgen hoogstwaarschijnlijk weer een meisje. Maar we hebben echt geen idee welke meisjesnaam we moeten kiezen, zelfs geen ideeën. We houden van tijdloze namen, mét betekenis. Heb een afbeelding met de namen van de andere kinderen. Die haal ik later weg Ik hoor graag ideeën!
Leonore (God is mijn licht) Febe (Helder licht) Sifra (Schoonheid) Hannah (Genade van God) Michal ( Wie is als God) Bij de namen van je andere kinderen, kom ik toch steeds op Bijbelse namen uit.
Isra (nachtelijke reis) Amanda (lieflijk, beminnenswaardig) Thirza (zoet van nature, bekoorlijkheid) Julia (w.s. 'de jeugdige') Marea (van de zee) Alyssa (nobel) Aurora (zonsopkomst) Nathalie/ Nathalia (geboortedag (van Jezus)/ kerst) Sylvana (van het bos) Benthe (de gezegende) Anne/ Anna (genadig) Charlotte (klein en vrouwelijk) Zöe (leven) Eliza (gewijd aan God) Isabel (,,) Jennifer (vruchtbaar) Lola (zorgzaam) Milou (zacht en vriendelijk, mededinger) Renske (de met lauweren bekransde) Sifra (pracht, schoonheid)
Aurelie(Goud) Kirsten (gezegend) Thirza (bekoorlijkheid) Veerle (Familie) Marit (Parel) Lieke (Engel) Isabel(God is mijn eed) Jasmijn(Geschenk van God) Aniek (Lieflijke) Merle(Heldere zee) Mirre (Verwonderlijk) Anouk(Lieflijke) Manon (zee) Merel(Glanzende zee) Jolijn(God is genadig) Stella(Zee) Amber (Zonlicht) Myrte((Liefde, Geluk) Emma(Verbonden) Rosalie(Roos) Valerie(Sterk zijn) Emilia(Zacht, Vriendelijk) Emily(Zacht, Vriendelijk) Louise (Strijdster)
Ik weet niet zeker of alle betekenissen precies kloppen hoor, maar dit is wat ik vond: Alicia (van adel) Amara (liefde voor altijd) Amber (waardevol juweel) Anna (genadig) Annabel (beeldschone stijl) Anouk (genadig) Avélie (vogel) Benthe (de gezegende) Celeste (hemels) Charlotte (klein en vrouwelijk) Danique (mijn rechter is god) Elin (fakkel) Eline (fakkel, de stralende, schitterende) Eliza (gewijd aan god) Elize (gewijd aan god) Ella (beeldschone fee, maagd) Eloïse (gezond) Esmee (geliefde) Eva (adem van leven) Evelien (leven) Evi (de leven gevende) Femke (meisje) Fleur (bloem) Hannah (verdienstelijkheid, stijl) Helena (helder schijnend licht) Iris (bloem) Isabel (toegewijd aan god) Isabelle (gewijd aan god) Jasmijn (bloem) Jenna (witte, eerlijk) Jolie (mooi) Julia (jeugdig) Juliëtte (jeugdig) Kirsten (aangewezene) Lieke (onbekommerde) Linde (citroen boom) Liv (beschermer) Liz (gewijd aan god) Louise (beroemde krijger) Mara (zee) Marit (parel) Maud (sterke krijgster) Mila (verdienstelijkheid, glorie) Milou (zacht, vriendelijk) Nienke (genadig) Nikki (overwinnende) Noa (rust, troost) Norah (trots) Olivia (olijfboom) Roos (roos) Rosa (roos) Sarah (prinses) Stella (ster) Thirza (zoet) Valerie (kracht, dapperheid) Vera (waarheid) Yfke (het eeuwige leven) Zara (bloem) Zoë (leven)
Ik heb geen betekenissen opgezocht, maar wat namen van meisjes die ik ken die broers en zusssen hebben met jouw genoemde namen. Lieke Emma Thirza Naomi Elise
Mijn eerste gedachte na het zien van de andere namen is Julia. Ik zie dat die naam ook al geopperd is
Ben wel benieuwd naar welke namen je nog meer kanshebbers vindt en ook of je in de laatste reacties nog mooie namen bent tegengekomen
Nora(h), Elena, Anna. Verder vind ik Sifra en Sarah beiden erg mooi maar begint met een S en heb er al 2 die met een S beginnen, vind ik wat teveel (of ik had nr 3 met een S moeten laten beginnen, dan had het weer gekund) en Aimee ook, maar zo heet een dochtertje van vrienden van ons. Zitten ook op dezelfde school, zelfde kerk dus wordt iets te vaak samen gevoegd Lieke vind ik ook leuk maar misschien iets teveel van deze tijd bij de andere namen. Zag Livia nog, dat vind ik te hip maar bracht me wel op de naam Olivia die ook op m'n lijstje komt! Heel leuk om te zien welke namen mensen mee komen. Ook namen die ik zelf helemaal niet klassiek of tijdloos vind, dus smaken verschillen ook gewoon echt. Bedankt voor het meedenken!