Hoi allemaal, Inmiddels bijna uitgerekend van een meisje en helaas blijven we erg twijfelen over haar naam. We hebben al een dochter die Ava heet en twijfelen op dit moment nog tussen de namen Ella en Lara. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar Ella en de voorkeur van man naar Lara. We worden het hierin tot nu toe niet eens. Welke naam vinden jullie er beter bij passen (en waarom)? Of hebben jullie mogelijk nog tips voor andere namen? We houden van tijdloze namen waarbij geen verwarring kan ontstaan over spelling/uitspraak. Man opperde ook de naam Pippa, wat vinden jullie daarvan? Ivm de tweede naam zijn we specifiek opzoek naar een naam niet langer dan 4/5 letters en max 2 lettergrepen. Voorkeur voor een A op het einde. We hebben al ontzettend veel namen bekeken maar mogelijk zien we nog iets over het hoofd.. Alvast heel erg bedankt! Liefs
Naast dat ik persoonlijk Ella mooier vind (maar daar heb je op zich niks aan) heeft Lara net als Ava 2x de a-klank. Ella heeft de -e- dus vind ik dat mooier passen. Anders klinkt het net teveel hetzelfde vind ik.
Team Ella! Vind Lara niet zo leuk, maar Ava & Ella ook een mooiere combinatie. Beiden wat klassieker. Niet onbelangrijk; wanneer je Ava en Lara doet, vrees ik dat het per abuis weleens voorkomen kan dat men Ava& Lava gaat zeggen…
Als ik moet kiezen tussen Ella, Lara en Pippa vind ik Ella verreweg het leukste en het past ook beter bij Ava. Lara lijkt te veel op Ava en Pippa vind ik veel minder tijdloos dan Ella. (Pippa past dan wel weer beter dan Lara en kan ook prima).
Ava & Ella de leukste combi. Lara niet leuk omdat je tegenwoordig Sara, Tara, Mara, Yara enz veel hoort. Pippa past wel goed bij Ava wordt denk wel snel Pip. Ava & Loua Ava & Rosa Ava & Vera Ava & Jula Ava & Mila Ava & Lotta
Dankjewel voor de nieuwe reacties! Ik vind Pippa zelf ook leuk maar twijfel inderdaad ook over hoe tijdloos de naam is. Wel grappig dat jullie Ava en Pippa beter bij elkaar vinden passen dan Lara en Ava haha. Had ik niet gelijk verwacht. De tweede namen zijn wel allebei (lange) klassieke namen. Oef.. het blijft zo lastig. Dus meer reacties zijn zeker welkom!
Dank voor het meedenken. Helaas zijn Loua, Jula, Mila, Lotta niet helemaal onze smaak. Overige namen komen al voor in de (directe) familie. Wel mooie namen!
Bedankt voor je reactie! Die naam is wel eens voorbij gekomen (lijkt toch wat op Ella) maar is het voor mij daardoor ook net niet.