haha Joke bertha truus gerda dat soort namen ... doet me aan oma en oude tante's denken.. dus die hoeven niet meer terug te komen... Verder voor jongens zou ik niet kiezen voor Herman, Wil, Janus , Jan of frans
Herman, berend, bertha, truus, janus etc, vind ik ook niet leuk meer, maar namen zoals ik eerder noemde: Jan, Gert, Mark, Henk, Ruud, Bert etc, vind ik best leuk.
Veel van mijn generatie(70ties) Arnout Frank Rob Gerard Martijn Jerry Jeroen Joost Remco Reinout Casper Rogier Hendrik Dirk, Dick Dirk-Jan Robert-Jan Jan-Willem Jan-Hein Jan-Hendrik Hendrik-Jan etcetera! Annabel Esther Birgit Carolien Danielle Denise Edith Judith Katja Margreet Marjan, Marianne, Marja, Marjanne etc. Marie, Marieke, Mariette Nathalie(Naat) Tineke
Jayden is een spelfout van een oude hebreeuwse naam...het gaat me er om dat modenamen, die jan en alleman krijgen zo blgh zijn, je ziet door de Semmen de klas niet meer....
Ik neem aan dat je niet kan spreken over spelfouten bij talen als het Hebreeuws of Arabisch wanneer dit in Latijn schrift wordt geschreven. Dit i.v.m de afwezigheid van klinkers, zoals in onze taal gebruikelijk is.
In Bijbelvertalingen is men al een aantal eeuwen vrij consequent in het spellen van namen. Jadon staat al eeuwen als Jadon in verschillende vertalingen, Jayden is een Amerikaanse verbastering.
Oh echt? Vind dat juist leuk Heb meer weerstand tegen:marco, marijke en de modenamen van nu met extra letters zodat het haast fonetisch geschreven word.
Tja. Ik ken veel oudere mensen (70+) die Frits heten en associeer het daar misschien mee. En hij ziet er dan juist zo schattig uit ...
Hmmm, tja... Een aantal van jullie hebben de namen van mijn dochters afgekeurd, zie ik , terwijl ik het juist van die mooie, klassieke en tijdloze namen vind... Zelf ben ik ook niet van die oude Hollandse namen, zoals Hans, Gerrit, Joke, Truus e.d. Maar persoonlijk houd ik ook niet van die echt amerikaanse modenamen, of van de is-het-wel-een-naam namen zoals Mensje, Bloem, Bikkel...