Agrhhhh! Ik ben 35 weken in verwachting en ineens is de twijfel gigantisch ingeslagen, stress!!! Zouden jullie een omschrijving kunnen geven van wat voor type jongetje de naam bij jullie oproept? Keano/Kyano Jaimy Dimitri Alvast enorm bedankt!!
Keano/Kyano een eigenwijs stoer ventje (Keano), maar dat is omdat ik er eentje ken Jaimy vind ik meer een meisjesnaam, eigenlijk, maar das door de schrijfwijze. Als je Jamie doet (als in Jamie Oliver) denk ik meteen aan hem, maar vind ik wel een leuke naam. Dimitri Ehm... Heeeel wat anders, maar vind ik wel een heel leuke naam! Lekker anders dan anders, maar niet raar, zeg maar Ik zou dus voor deze gaan!
Bij Kyano denk ik aan het zoontje van een forumlid,en dat vind ik een schatje. Bij Jaimy denk ik aan een vriend die zo heet,mooie jongen en homo. Bij Dimitri denk ik aan een Russisch jongetje. Vindt t alle3 leuke namen overigens.
Ik vind alleen Jaimy een mooie naam en dan is dit de schrijfwijze voor een meisje volgens mij. Voor een jongen schrijf je Jamie. Ik vind het echt een leuke naam en we hebben er zelf ook aan gedacht, ik vind het alleen niet zo leuk meer als mijn kind een volwassen kerel van 50 is denk ik... De andere twee namen vind ik persoonlijk niet leuk, sorry.
Keano/Kyano --> Een asociaal kindje uit een asociale familie.. Jaimy --> Een leuk lief kind. Maar vind de spellingswijze Jamie leuk voor een jongentje. Dimitri --> Een russisch jongentje. Alleen de naam Jaimy/Jamie vind ik leuk!
Kyano: sorry, daarin ben ik het met truus eens; dat associeert toch erg met "lower-class" (sprak zij snobistisch ) Jaimy: wat iedereen al zegt: meisjesnaam. Dan zou ik persoonlijk voor officiële naam James gaan = internationaal en ook nog leuk als je 40 bent, en als roepnaam Jamie Dimitri: daar kom ik toch niet los van de associatie met - voor degenen die het kennen - het schaapje van balki in "perfect strangers" Oost Europees, dus helemaal avantgarde cool (denk ik dan, maar ik ben ook geen trendwatcher) leuk en anders in ieder geval.
Sluit ik me bij aan. De rest van de namen vind ik niet zo leuk. Jamie (zo geschreven) gaat dan nog wel.
Keano/Kyano --> geen associatie. Ja alleen van de pfaffs. Jaimy --> Vrolijk, stoer, creatief/ muzikaal en lief. Zou het ook als Jamie schrijven. Dimitri --> Stoer en een beetje onverschillig.
zo dacht ik er precies hetzelfde over. Keano vind ik gewoon heel erg leuk!!! dit staat ook op mijn lijstje. Jaimy is mooie jonge, homoachtig. Dimitri een russisch jongetje toeval 8)
Ik zou voor Keano gaan, vind het geen low class naam, al ben ik zelf misschien wel low class. Jamie heet het zoontje van een vriend, vind ik ook mooie naam Dimitri, nee vind ik persoonlijk niks. Liefs, Savannah
Ik vind het alle drie geen mooie namen omdat ze niet bij mij passen. Ik ben meer van de hockey/kaknamen. De drie die jij noemt vind ik meer namen uit een ander milieu. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Jij zal waarschijnlijk kaknamen weer vreselijk vinden... Aan mij heb je dus niets.
Keano: beetje asociaal Jaimy: meisjesnaam Dimitri: russisch jongetje of iemand van 't kamp Alledrie niet mijn smaak.
Keano: Ik denk gelijk aan de Pfaffs en dus aan verwende nesten. Jaymie: Die naam vind ik echt passé. Zeurderige naam. Dimitri: Een boekenwurm met een brilletje,beetje nerdy dus.
Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik heb een diverse smaak qua namen. Zo vind ik namen als Tim, Jesse, Jelte en Noah ook heel leuk. @Eliza78: zelfs -zoals jij dat noemt- "kaknamen" vinden wij leuk! Hebben namelijk onzettende "NRC/Hockey"-naam mocht het een meisje worden. Onze zorg ligt niet heel erg bij welke "klasse" de naam hoort maar vooral dat het bij het totaal plaatje van ons moet passen. Wij komen uit een grote familie dus zijn sommige namen al bezet, tevens zijn wij getint van huidskleur (mijn roots liggen in Zuid Amerika en die van mijn partner in Aruba) tevens hebben wij een exotische achternaam. Ik vond Keano (hawaiaans) dus in dat opzicht erg leuk passen, totdat de twijfel insloeg. Jamie kwam voort uit een droom waarin "mijn zoon zich kwam voorstellen aan mij" en Dimitri is een naam die wij vroeger samen hadden verzonnen toen we over kinderen fantaseerden. Tja, ik hoop dat ik er nog uitkom........ga maar weer verder twijfelen...........