Gister hebben wij te horen gekregen dat we een meisje mogen verwachten! Nu dus op zoek naar de naam. Mijn vriend vind het leuk om een bijzondere beginletter te hebben, zoals de Q van ons zoontje Quinten. Hier verstaat hij dan de Q, X en Y onder. Momenteel hebben we twee namen op het oog. Yara, mijn vriends voorkeur en Yulin, mijn voorkeur. Ik ben alleen bang dat Yulin al snel Aziatisch aandoet. De uitspraak is wel juulin en geen joelin. Achternaam is echt hollands. De tweede naam zal Elisabeth worden (vernoeming), maar ik vind het geen grote must dat de namen goed bij elkaar passen. Heeft iemand leuke ideeën in dit straatje ? Andere beginletters mogen ook hoor! Zolang het bij Quinten past en niet te veel voorkomt. Julia vinden we beide een hele mooie naam trouwens. Alleen te populair en aan beide kanten van de familie al gegeven.
Over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik Yulin niet mooi omdat ik het niet echt een naam vind. Te exotisch naar mijn smaak. Yara ook niet, maar dat heeft waarschijnlijk meer met associatie te maken Soms is het moeilijk om een persoon en een naam los te koppelen. Wat eerder genoemd werd Yade vind ik wel mooi. Ziva ook, trouwens. Moet de speciale letter vooraan staan, of zou een naam als Danique ook goed zijn? Ik vind twee kinderen waarvan de naam met een Q begint een beetje 'gezocht' vinden. Terwijl ik het terugkomen van die letter verderop in een naam nog wel leuk zou vinden.
Qila Quirine Xanna Xanthe!! Xia Xylia Yaël / Yael Yaira, Yaiza Yanna Yanou / Yanu Yanua / Yanoua Yaren, Yarin Yari Yarley Yasha / Yascha Yaya Yayra Ybba Yecla Yelda, Yelba Yelva Yemaya / Yemaja Yemi, Yomi Yena Yente / Yenthe Yentl Yepa Yerah / Yera Yetta Yeva Yfke, Ymke Yindee / Yindi / Yindy Yindra, Yandra Yinthe / Yinte Yiska, Yeska / Yesca Ylse Ylva, Ylja, Ylla Ynys Yona Yosha Yria Yrja Yrsa Ysanne, Ysanna Yule, Yula, Yola Yune, Yuna Yutte Yuva, Yuvia Yve Yvelin, Yveline Zit hier wat bij?
Of inderdaad een naam met een Q of X erin zoals: Alexis, Alexi / Alexie Alix / Alyx Anique Axelia, Axelina Axelle Axilla Bex, Bexley Calixa Danique Dominique Elexi, Elexine Elix, Elixa, Elixe Elixane Exa, Exie Ilexis Inyx Ixa Ixelle, Ixel Janique, Jeanique Lexine Loxi, Loxa Loxley Lux, Luxa, Luxia Maxine Nanique Nanouq Phlox Pixie Rixt, Rixte Roxy / Roxie Véronique
Bedankt voor alle reacties!! Er zitten een paar mooie ideeën bij ! Het hoeft zeker geen naam met een van deze letters te zijn. De Q valt denk ik af als eerste letter, dat is dan toch een beetje jut en jul. Ik merk dat ik de X een hele harde beginletter vind qua uitspraak. En met de Y heb je al snel de Y ipv de I en dat is dan snel zo geknutseld. Namen als Yenthe vind ik ook mooi, maar vriend niet. De namen met een Q erin zijn al vergeven (SZ heet Danique bijvoorbeeld). Ylja vind ik qua vorm ook mooi, maar die hebben we al af laten vallen door uitspraak van 'iel-ja'. Yade vind ik ook leuk, maar dan zou ik het uitspreken als Jaaduh en niet Djeed, dus is een J voorop weer logischer. We willen wel een niet super veel voorkomende naam, beetje in de categorie Quinten. Maar merk ook dat ik de te bijzondere namen ook weer niks vind 😅. Het is maar lastig! Ik neig wel meer naar Yara nu, maar die is wel flink aan het stijgen qua populariteit. Of Julin. Toch de naam qua uitspraak, maar het doet wat gewoner aan.
Yara vind ik leuk! Qua uitspraak van Yade zou ik Yade eerder uitspreken als Jaduuh en Jade als Djeet. Als ik de namen zo zie staan dan he zonder er bij na te denken!
Yara vind ik iets te populair en Yulin niet zo mooi. Ik zou inderdaad niet voor de Q gaan. De Z vind ik ook een "aparte" beginletter en past leuk bij Quinten. X vind ik inderdaad ook erg lastig met uitspraak. - Zara (genoemd en erg leuk!) - Zoscha / Zocha - Zira - Ziva "gewoon" maar misschien leuk: - Iris - Britt - Gwen - Nora - Merel - Bo
toen ik nog niet had gehoord wat jullie namen waren kwa favoriet dacht ik al aan de naam Yara. Normale naam die je goed uit kan spreken en kan ook prima met een hollandse achternaam. Yulin vind ik dan weer vreemd lijken met de Y. Hoorde laatst ook een meisje die heette Xanna.
Ik heb geprobeerd een beetje 'normale' namen met X, Y, Z te zoeken Xela Xenja Xianne Xyris : naam van een bloeiende plant met kleine gele bloemen Yela Yva Yalie Yalou : jaa-loe Yanoa Yanouk Yélize Yeste Yliza Yosca Ysalie Ysée - Yzée - Yzé Yvelle Zita Zanna Zoëlle Zéa : verkorte vorm van Alizéa Zella Zenja Zenne : rivier in België Zina