Wij vinden Mara een super mooie naam voor onze aanstaande dochter. Betekenissen doen me niet veel, maar het feit dat een Mara een dier is, en onze achternaam ook, blijf ik maar twijfelen. Een dier als voor- en achternaam , is dat niet zielig of raar? Nu kwam vriendlief net met de naam Marline. Ook mooi. Wat vinden jullie? Ik kom er niet uit...
Ik heb op Mara gestemd, Marline vind ik een beetje een suffe naam..doet me denken aan Martine/Marlies/Marina, namen die passé zijn.
Mara vind ik wat vlotter dan marline. En dat beiden namen dan een dier zijn; volgens mij kan je erger treffen dan 2x een dier in je naam ik zou me er in ieder geval niet aan storen.
Marline! Lieve naam zeg! Mara vind ik niet geweldig. De betekenis (bitter/bedroefd) vind ik ook jammer.
Grappig om te lezen dat ik schijnbaar de enige ben die zich drukmaakt om het feit dat een Mara ook een diertje is (waar blijkbaar niet veel mensen van het bestaan afweten)
Mara. Ik denk niet dat mensen weten dat het een dier is. Mijn aangetrouwde nicht heet ook Mara en de associatie met een dier is nog bij niemand opgekomen. Marline klinkt inderdaad een beetje suf.
Ik vind Marline mooier. Ik wist trouwens niet dat Mara een dier is. Ik weer alleen dat Mara ook bitter betekent waardoor ik het dus ook niet zo'n mooie naam vind.