Welke 'neurotische trekken heb jij?'

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Dat heb ik dus ook...word er helemaal kriegel van als het niet
    goed zit.Verder moet het dekbed bij het voet einde goed vast zitten.
    Ik check inderdaad ook het gas en de deuren voor het slapen gaan.
    Ook moet ik altijd plassen voordat we weg gaan en voordat ik ga
    slapen.

En onze tieners hebben sinds kort een gezamelijke tik.
    Ze veranderen alle klinkers in een i in een woord en in een zin.
    Je krijgt zo wel rare woorden en ze liggen constant in een deuk
    erdoor.Zo krijgen paashaas,slaap lekker,paastak en meerdere
    woorden een hele andere betekenis.:$
    Vervelend genoeg merk ik dat ik onbewust nu soms de klinkers in
    een woord verander om te kijken wat eruit komt.Alleen doe ik dat
    dus niet hardop.:D

Oh en onze oudste zoon moet slapen met zijn ventilator aan zelfs
    in de winter en ook al is het -20. ;)

2. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    dit doe ik dus ook altijd!! echt heel vreemd, gelukkig ben ik niet de enige hahahh.. weet ook echt niet hoe ik hierbij kom!! maar probeer het niet meer te doen op een gegeven moment ging ik van alles verzinnen van; als dit... dan gebeurd dit...

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    nog een tic ontdekt!! ik kan er niet tegen als de ruitenwissers aanstaan als het regent en iemand zet de auto uit en dat de ruitenwissers dan nog half op de ruit zitten! die moeten echt helemaal naar beneden, ik stap niet eerder uit voor de ruitenwisser uit staat! maar mijn vriend pest me altijd en dan laat hij ze nog een stukje op de ruit staan! dan word ik echt gek!! hahah

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als ik het licht uit doe, dan moet ik perse drie keer op het lichtknopje drukken, dus uit-aan-uit... lijkt dan dus op een soort van discoverlichting:D.

Wat ik ook heb zoals meerdere wat ik hier las, is dat als mannetje en ik in bed liggen, we eerst op links liggen (hij slaat z'n arm dan om me heen:)) en na 5 a 10 minuten geef ik de aanzet en gaan we op rechts liggen. Ik kan niet op links in slaapvallen...

Wat ook heel erg bij mij is, is dat ik zodra ik thuis ben van het werk, de stad of wat dan ook, ik linea recta naar boven ga om m'n kloffie (joggingbroek en een shirt) aan te trekken. Ik vind het zo goor om met die kleren op de bank of stoel te gaan zitten. Ik was ook altijd m'n handen meteen.;)

Als ik naar de w.c. ben geweest (behalve thuis) moet ik antibacteriele handgel gebruiken.

Ook zonder labello kan ik niet.

Dat was het wel zo'n beetje.;)

5. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    haha leuk

uhhmm de versnelling altijd in zn 1, en dan 5 keer checken, dat ken ik wel..

als ik aan het roken ben steeds de as eraf tikken terwijl dat niet nodig is..

100 X op mn telefoon kijken

controleren of de autodeur opslot zit terwijl ik hm net op slot heb gedraaid.

als ik een cd aan het luisteren ben in de auto zap ik steeds door naar het volgende nr

uhh meer kan ik ff niet bedenken

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dat van die m&m's herken ik... alleen als ik dan per ongeluk niet de goede volgorde aanhoud, dus bijv een rode teveel eet, moet ik voor straf van alle andere ook weer een eten tot ik bij ben.

lippenbalsem-tic..... echt paar keer per uur.

haarlak-tic. Als ik mijn haar voel bewegen of langs mij voorhoofd voel kriebelen moet ik haarlak sprayen. Heb het overal en altijd bij me.... zo irritant. Laatst was ik bij de kapper zaten er allemaal resten in die er haast niet meer uit gingen:)

bij het eten: pizza moet eerst de korst van opgegeten worden, of helemaal niet. Bij een eenpansgerecht moet bij de laatste hap van alle ingrediënten 1 aanwezig zijn voor een laatste totaalsmaak.

Handcreme, ongeveer elk uur.

Na het douchen heb ik een vaste volgorde, spul in mijn haar moet eerst want anders zit er misschien dagcreme of bodybutter aan mijn handen en krijg ik vet haar....

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ohw, nog 1! Woorden maken van kentekens :D
    Is overigens met die nieuwe kentekens veel minder leuk - het lukte vooral goed bij de platen met 4 letters achter elkaar.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, geweldig, hoe grappig! Nou gelukkig ben ik niet de enige die 'last' heeft van die dingen! Heel wat voor mij herkenbare dingen langs zien komen al.

Dingen die ik doe zijn
    - Woorden verzinnen met kentekens (bijv, GK-PT = Gekke Pietje).
    - Alles tellen en er dan gerust bij bijv 30 pas achter komen dat ik weer bezig ben (bomen, strepen op de weg, slokjes van de kleine aan de borst, kauwen van mn eten, stappen die ik zet, ....)
    - Auto een paar keer opnieuw in zn 1 zetten als ik stil sta.
    - Bij het eten van een boterham, bolletje, beschuit, koekje eerst de buitenkant opeten en dan pas de binnenkant.
    - Handoeken op verschillende kleur opstapelen maar wel dezelfde stapeltjes steeds (hebben lekker veel kleurtjes gekocht laatst en op stapel word het dus bijv, fel groen, licht roze, lichtblauw, fel roze, donker groen, wit, fel groen, licht roze, lichtblauw, fel roze, donker groen...)
    - Stiften/kleurpotloden bij het opbergen 'netjes' op kleurverloop leggen.

Hmm best een hoop! Maar gelukkig doe ik ze niet allemaal tegelijk :D! En is het ook zo dat wanneer ik weer in de gaten heb dat ik het doe ik er ook best mee kan stoppen ;)! Het is dus niet iets dat ik echt perse moet doen, maar meer dat ik gewoon doe :p!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow tjee zeg! Ik klik op reageren en wat is er tegelijk op het nieuws (rtl4), dat iedereen er wel last van heeft. Zoals klokken goed zetten bij een ander, kalenders bij houden bij een ander, chips kauwen op de maat van muziek..... Haha, hoe toevallig kan het zijn :D!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Pffff, ik kom echt tot de ontdekking dat ik niet spoor door dit topic :)

Bedenk me er nl net nog 1: ik kauw op alles. Zelfs op vla of een slok water... :) Doe ik al zo lang ik me kan herinneren; volgens mijn moeder deed ik het als klein meisje al. Ze heeft het er nooit uit kunnen krijgen, tot groot vermaak van mijn man ;)

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier geen gekke trekken
    heb vroeger wel een tijdje gehad dat ik veel dingen telde ook de stoeptegels bij het lopen enzo, maar dat heb ik nu geen last meer van.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow maar kauwen op yoghurt en evt vla doe ik ook hoor :D! Juist beter dan ineens doorslikken, zo kan het speeksel alvast zijn werk doen :D! Enne wat heb je er nou aan als je iets in je mond stopt en meteen doorslikt? Dan heb je er toch niks van geproeft :p!

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Hanneke: hoeraaaaaaa! Een soortgenoot! Kan ik eindelijk tegen mijn man zeggen dat ik echt niet de enige ben die dat doet :D

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Valt dat onder een tic?
    Ik heb ook een hekel aan poezelig zacht haar , voelt irritant. Dus ik doe s'morgens altijd n beetje haarlak erin. Maar 1x volstaat dan wel bij mij.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Proest! Een soortgenoot :p!

16. Skye

Skye Niet meer actief

Hier voor het slapengaan altijd de dekens opschudden! Ookal zit het dekbed goed in de hoes, dan nog wil ik even wapperen en opschudden. Wapper-drang noemt mijn man dat!!

Sokken moet ik perse goed opvouwen, dus niet binnenstebuiten, want het idee dat mijn man ze verkeerd om aantrekt, daar kan ik al panisch om worden!
    Sowieso kan ik er niet tegen dat kledingstukken binnenstebuiten in de was gaan, laat staan dat ik ze zo moet ophangen aan de waslijn.

Verder ben ik volgens mij redelijk normaal hihihi

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha grappige reacties allemaal:D

kan er geen één meer bedenken haha
    Kleren niet binnenstebuiten ophangen/opvouwen is gewoon makkelijk.. Scheelt weer bij het aankleden:D

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    crisje; ik doe het 3-4 keer per dag denk ik.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oja toch nog één..
    Als ik in de auto zit MOETEN mijn schoenen uit als we langer dan een kwartier moeten rijden.. Uiteraard niet als ik zelf rij:D één keer gedaan maar gleed steeds met mn voeten van de pedalen..

20. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Op de snelweg, 120 is geen maximum, maar een minimum...:)
    Als er een auto voor me rijd met precies 120 MOET ik die inhalen..
    Wonder boven wonder heb ik nog geen boetes binnengereden, terwijl ik toch meestal rond de 125/130 rijd.

Deel Deze Pagina