Ik doe nu al een aantal nachten geen oog dicht door m'n neus die helemaal vol zit. Ben echt gesloopt Iemand de gouden tip (neusspray? Zoutoplossing doet niks) zodat ik vannacht in ieder geval een klein beetje slaap?
Otrivin neusspray of eigen merk neusspray van een drogist. Zolang er maar xylometazoline inzit, dat werkt het beste.
Ik zweer bij vicks sinex. Zit een andere werkzame stof in, maar van xylometazoline krijg ik pijn in m'n tanden
Gebruik dan van xylometazoline wel de 0.5 mg/ml variant: die werkt eigenlijk net zo goed. En mijn ha gaf laatst het advies het juist wel vaak gedurende de dag te gebruiken: pas dan blijven je holtes goed open en wordt genezing gestimuleerd. Ik vind die van de etos wel een fijn pompje hebben. Er komt een fijne nevel uit ipv zo'n harde straal.
Die neem ik idd ook altijd. Helpt net zo goed als de 1 mg variant. Ik heb hem ook wel eens gehad in 0.25 mg variant, maar die is eigenlijk voor baby's en kan alleen op recept. Ik spray alleen 's avonds voor ik naar bed ga, omdat dat de enige tijd is dat ik er last van heb. Dat overdag mijn neus verstopt zit vind ik niet zo erg, maar 's nachts ga ik zonder spray door mijn mond ademen en krijg ik last van kriebelhoest...
De homeopatische spray van Dr Vogel. Cinuforce met Menthol. Werkt net zo goed als xylo huppepup zooi maar het is niet verslavend.
Hier werkt de variant met minder xylometazoline of zonder xylometazoline echt nkt hoor. Heb m altijd van de etos, die sprayt t fijnst.
Neusdruppels ipv neusspray. Werkt hier een stuk beter en is volgens de kno van mijn zoon ook veel effectiever omdat het niet verneveld wordt maar een vastere substantie is waardoor het alles raakt.