onrustige benen.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door friezin, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo dames,

Ik word nu al bijna een week gek van mijn benen :( en vooral mijn voeten: onrustig. Het is net jeuk, alleen dan binnen in mijn benen. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik word er GEK van en ik kan er niet van in slaap komen. Nu heb ik er zelfs overdag last van. :cry:

Wie heeft de gouden tip om dit te verhelpen of te verminderen?
    Tips zijn HEEL ERG welkom. :)

Groeten van Friezin

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als je gaat slapen een kussentje onder je knieen zodat je benen niet gestrekt liggen. Dit wil vaak weleens helpen

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Joe hoe!
    Ik ken het en ik gebruik savonds voor het slapen gaan een benengel van Weleda (de Tuinen), het heet Venadoron en werkt echt super. Ben een spatader meissie en daar komt het geloof ik door. Die doorbloeding wil dan niet echt geloof ik maar dit spul helpt echt. Goed smeren in de knieholtes en op je dijen.

Succes, Marijn

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had t vanaf de 24e week ongeveer. Tot aan de bevalling aan toe. Vreselijk is dit.. Je mag 'blij' zijn dat je net als ik er een soort onrustige jeuk in hebt want er zijn meiden hier waar t pijn bij doet.. En tips? Ik kreeg de tip om mn kuiten te strekken en een stuk zeep onder mn hoeslaken te doen.. t hielp bij mij niet maar misschien bij jou wel..?

5. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    als je zwanger bent zorgt jouw lichaam ervoor dat vooral alles in je bovenlijf goed functioneert. Zodat jij en je baby niks tekort komen. Je bovenlijf wordt nu als eerste voorzien van voedingstoffen etc. Jouw benen komen dus pas als laatst en hebben dan wel eens wat te kort. Hierdoor gaan ze als jij in rust bent 'vragen' om die voedingstoffen.. daar komt dat onrustige gevoel door.
    Voor het slapen gaan of tijdens tandenpoetsen oid even rondlopen door het huis. Niet slenteren, maar even een goeie pas maken. Jouw doorbloeding komt dan weer op gang en geeft dan jouw benen wat voedingstoffen... bij mij helpt het perfect!

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb er ook last van. Het wil wel eens helpen om ze even tegen de muur aan te strekken..

7. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi hoi

Bedankt voor alle reacties.

Lynneke=> overdag loop ik best wel veel, en dan voel ik het ook.
    Ik voel het constant. (van bovenbenen tot voeten) :(
    Ik kan proberen om voor het slapen gaan even rond te lopen. Ben benieuwd.

Marijntje => bedankt voor de tip. Ik zal er zeker naar kijken.

missgroovy => ik slaap al heel lang met een kussen onder mijn matras, maar helaas werkt het niet. :cry:

Groeten van Friezin, met ONTZETTENDE onrustige voeten en benen

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm zou dat hetzelfde zijn als wat ik in de auto had van het weekedn?

2x 300km gereden..

en op gegeven moment echt gevoel alsof ik niet meer stil kon zitten...
    en toen job even schattig over mn been aaide gooide ik er voor het ik wist een bitchy "je kriebelt!" uit

was echt superirri!

maar normaal niet zo'n last van eigenlijk
    buitne dat ik wel vaker neit stil kan liggen snachts.. maar das niks nieuws ;)
    nu hooguit wat vaker

9. laniche

laniche Lid

23 okt 2006
    35
    0
    0
    ik heb het ook heel erg gehad.. het voelt alsof er mieren binnenin je been zitten.. bij mij kwam het omdat ik minder ben gaan bewegen (was met 20 weken ongeveer tot 25 weken) later trok het iets weg omdat ik weer meer ging wandelen enzo maar de laatste tijd heb ik vooral last van kramp in mijn kuiten en spataders. ik weet niet of dit wat met elkaar te maken heeft. Wat mij in ieder geval heeft geholpen was meer bewegen en wisseldouches op je kuiten en af en toe je benen laten masseren...

Deel Deze Pagina