Dames, ik zou graag jullie mening horen! Mijn schoonzusje belde gisteren dat we Kerst met 1 persoon meer zijn, ze heeft sinds afgelopen week een nieuwe vriend. Toeval of niet, mijn man had het er laatst al over gehad tegen zijn ouders, hij kent deze jongen (schilder van mijn schonouders) van vroeger van school en het schijnt nogal een onbetrouwbaar en raar ventje te zijn! Nu moeten wij dus kerst, inclusief cadeautjes enzo, gaan vieren met deze 'onbekende' en er wordt niet eens gevraagd of wij dit ok vinden! Mijn man zit nu te denken om de cadeaus enzo te schrappen omdat we ons nogal ongemakkelijk voelen hierbij! Schoonouders pakken vaak extreem uit qua cadeaus en wij kennen de jongen nauwelijks, ik helemaal niet, dus daar ga ik geen cadeau vor kopen! Helemaal afzeggen kunnen we niet, want zijn oma is erbij, zij is 92 en het zou best eens de laatste keer kunnen zijn voor haar natuurlijk! Is het nou echt raar dat wij vinden dat dit op een andere manier of uberhaupt een ander moment had gekund? Zeker kmdat ze allemaal weten wat mijn man van deze jongen vindt! Nig even een toelichting! 2,5 jaar geleden zijn mijn schoonzusje en haar vriend uit elkaar gegaan en mocht hun dochter geen kerst vieren bij haar vader omdat zijn nieuwe vriendin erbij was, zij waren toen 3 maanden samen, maar schoonzusje wilde haar eerst ontmoeten en het moest vast zijn, ik was het daar toen opzich wel mee eens, maar ik snap dus niet dat mijn nichtje (voor de tweede keer) dan wel geconfronteerd mag worden met schoonzusje haar prille liefde! Niet mijn zaak, ik weet het, maar dus ook een dingetje wat mij dwars zit!
Ik zou het juist zijn als een leuke gelegenheid om die nieuwe persoon te leren kennen. Ik zou er niet moeilijk over doen en een cadeautje aanschaffen voor hun samen. Al is het maar een kleinigheidje, dat hij zich ook gewenst voelt. Maar ik ben hier nooit zo moeilijk in. Hij zou het ook heust wel snappen dat hij op het laatste moment aanschuift en dat jullie al eerder plannen hadden. Ik zou er niet zo moeilijk over doen en gewoon lekker doorgaan met de plannen die jullie hadden.
Ik zou wel gewoon cadeau's doen als dat erbij hoort. Maar wel naar verhouding; hij is nieuw, niemand kent hem nog dus krijgt hij ook een kleinigheidje. Lijkt me logisch. Maar zou de cadeau's er niet om schrappen, zoals je zegt is het misschien wel de laatste kerst met elkaar. Ik zou me er overheen zetten en er een hele gezellige dag/avond van maken. Ondanks wat je man denkt
Eerlijk gezegd vind ik dat haar nieuwe vriend er gewoon bijhoort met kerst. Ze is een volwassen vrouw, en het zijn haar beslissingen. Ik vind het zelfs netjes, dat ze jullie even inlicht. Het is toch logisch dat zij ook graag kerst wil vieren met haar "nieuwe" vriend. Gewoon lekker gezellig, met de hele bubs bij elkaar. En als schoonouders extreem uitpakken met cadeaus, dan is dat hun keus, daar hoeven jullie je niet verantwoordelijk voor te voelen. En wat er tussen schoonzus, exman en dochtertje speelt, is denk ik ook niet echt jou zaak.
Ja..ik vind dat je vreemd denkt. Het lijkt mij een mooie gelegenheid om de nieuwe vriend van je schoonzusje te ontmoeten. En dan ook nog eens met kerst. De gelegenheid om hem een warm welkom te geven. Laat je niet leiden door vooroordelen!! Daar zijn al zo velen mee in de fout gegaan!
Precies mijn gedachte. Geef hem ook een kans hè, wie weet is hij wel veranderd en ook al is hij dat niet dan nog is het de keuze van je schoonzus ongeacht wat je man van hem weet of vind. Geen big deal van maken maar gewoon gezellig kerst vieren met elkaar!
Hier is bij iedereen de nieuwe partner, hoe oud of nieuw dan ook, welkom met kerst. Hier zelfs ook een keer uitgenodigt met kerst zonder dat ik familie was! Een vriend van mij had me uitgenodigt daar met kerst een aantal jaar geleden terwijl zijn familie mij niet kende.. als geen ander geaccepteerd en er waren ook kleine cadeau's voor mij (wat ik zelf niet wist). Kerst is nou niet echt de periode om hier moeilijk te doen in mijn ogen.. vreugde voor iedereen toch?
Ik vind dat je vreemd denkt ja. Ze zijn gelukkig samen en waarom moet ze het vragen? Jij krijgt toch ook een cadeau van je schoonfam. Jij bent net zo veel als hij hoor. En dat jou vriend hem niet mag dat is pech hun zijn bij elkaar niet jou man en die vriend. En ze hoeft ook geen toestemming te vragen om het bed met hem te delen lijkt mij.
Ben ik het helemaal mee eens, mooie kans om iemand te leren kennen toch? Gewoon gezellig meevieren. ( en TS, wat gebruik je veel uitroeptekens. Het komt zo schreeuwerig over ).
Nou ik snap wel dat het even wennen is met een vreemde vent erbij. Maar geef hem een kans. Ook met een klein cadeautje. En niet op vooroordelen afgaan. Dat vind ik niet zo eerlijk.
Ik zou het inderdaad ook een leuke gelegenheid vinden om iemand te leren kennen. Zo heb ik 2 jaar geleden ook mijn nieuwe schoonbroer leren kennen. En het raar vinden van je schoonfamilie dat ze hem laten komen omdat je man zijn bedenkingen heeft... Misschien moeten jullie mensen zelf hun mening/oordeel laten vormen?
Ik vind het ook een beetje vreemd. Hoe die jongen "vroeger" was wil niet zeggen dat hij dat nu ook nog is. Toch een leuke gelegenheid om hem te leren kennen, als je al met zo'n houding samen aan de kersttafel gaat zitten krijgt hij niet eens een eerlijke kans. Het is toch leuk voor je schoonzusje. En wat betreft de cadeautjes, koop gewoon een kleinigheidje. Hij begrijpt best dat jullie al een plan hadden, dat je hem niet echt kent, en niet meteen met een reuze cadeau aan komt zetten. Niet zo moeilijk denken
Ze hebben net een week een relatie. Ik had het ook niet op prijs gesteld. Misschien had ze gewoon even moeten vragen of iedereen het oke vindt dat hij mee komt. Dan heb je er zelf tenminste nog zeggenschap over.
Ik vind persoonlijk niet dat je vreemd denkt, ik wil de nieuwe vriendin van mijn broertje ook niet bij mijn kerstviering. Waarom niet? Het is de eerste kerst van mijn zoon en ik wil dat die speciaal is. Daarnaast ken ik dat meisje niet en neemt mijn broertje niet de moeite om haar te komen voorstellen. Ik vier dus kerst met mijn gezin en mijn ouders, broertje niet erbij. Zelfde met verjaardag van zoon, hier hoef ik broertje om zelfde reden niet bij.
Ik heb eigenlijk bijna hetzelfde gedaan met kerst 6 jaar geleden. Mijn nu man en ik waren sinds 11 december samen en 2e kerstdag hebben wij samen gevierd met mijn familie, niemand maakte hier een probleem van en mijn moeder heeft gewoon gewoon een kleinigheidje op mijn advies extra gekocht de lootjes waren al getrokken. Ik bedenk mij nu dat ik ook met kerst ben geintroduceerd bij zijn familie had alleen zijn broertje en ouders tot die tijd gezien, zijn zussen zwagers en nichtje neefje nog nooit. We hebben gewoon meegedaan met de cadeautjes was een spel en het was eigenlijk een vrij spontane manier om elkaar te leren kennen, ging eigenlijk veel makkelijker dan op een ander "gewoon" moment.
Om heel eerlijk te zijn hoef ik ook niet zo nodig een 'vreemde' erbij te hebben met dit soort feesten. Maar dat is puur als ik alleen naar mezelf en mijn eigen gevoel kijk. Gelukkig en helaas ben ik niet alleen op de wereld. En ik zou het ook wel snappen dat m'n schoonzus haar nieuwe vriend er wel bij wil hebben. En als het serieus is / wordt dan gaat hij -of jullie het er nu mee eens zijn of niet- toch bij de familie horen. En dan zou ik het toch wel erg belangrijk vinden om hem hartelijk welkom te heten. In deze situatie zou ik dus mijn eigen gevoel opzij zetten en hem gewoon accepteren met kerst.