Reflux, is dit nog normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JetZwolle, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Na 8 maand reflux bij mijn zoontje :( vraag ik me af of dit nog normaal is of dat het aanleiding geeft tot nader onderzoek.
    Hij spuugt nog net zoveel als toen hij 2 weken oud was, als ik zijn flesvoeding en drinken niet indik komt minstens een kwart er direct weer uit. Verder gooit hij zich ontelbaar veel keren per dag achterover (zogenaamd Sandifer syndroom) en heeft hij vaak pijn bij boeren en spugen. Het boeren gaat overigens altijd moeilijk, gepaard met veel geworstel, hoofd schudden en gehuil.
    In erge periodes is ook (vast) voedsel heel lastig om te geven.
    Hij is altijd meerdere keren per nacht wakker of heel vroeg wakker (meestal allebei) en ligt dan te slikken en maagzuur op te boeren.

We hebben nu Losec (net begonnen), hopelijk helpt dat in elk geval tegen het zuur en krijgt de slokdarm wat rust.
    Maar voor mijn gevoel zouden de symptomen al minder moeten zijn met deze leeftijd.

Iemand ervaring hiermee? En wanneer krijg je wel onderzoek in het ziekenhuis? (Ik weet dat het belastend is).

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Afschuwelijk; bij 8 maanden was onze dochter er overheen gegroeid. Maar aangezien hij al zo oud is kun je natuurlijk overwegen om meer vast voedsel te geven. Pap (flink dik maken) ipv de fles. Hoe vaster, hoe beter in jouw geval denk ik... Yoghurt met een beschuit er door. Idem voor de fruithapjes.. zo wordt het lekker dik en vast en krijg je hopelijk minder last van spugen.
    Ik neem aan dat je al eerder bij de kinderarts bent geweest met hem; zo ja, dan zou ik even een belafspraak maken om te overleggen.
    sterkte er mee...

3. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hier gaat het net zo. Op de pijn na, maar hij krijgt daarvoor 2 xdaags 10 mg nexium. Hij spuugt nu weer veel (kan tijgeren en dat wekt het nog erger op). Heeft veel maagzuur (soms golven) .

Sinds dat hij 4 maanden is krijgt hij geen flessen meer. Nog geen brood want dat durf ik door de reflux dus niet aan. Ook geen yoghurt daar kreeg hij nog meer last van.

Als je meer wilt weten kun je PMen:)

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Volgens mij is indikken niet perse beter, althans, daar zijn de meningen over verdeeld. Als het dikker is, blijft het langer in het maagje zitten en stroomt minder snel door naar de darmen zodat het ook langer de tijd heeft om op te komen door de slokdarm...
    Sterkte!

5. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    bij mijn zoontje was het over zodra hij ging staan rond 1 jaar

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter heeft er ook veel last van gehad. Toen ze ging buikschuiven kwam het in hele golven eruit zetten. Dacht dat het nooit zou ophouden.
    Potjes ben ik al heel snel mee opgehouden, daar dit het alleen maar erger maakten (ook al dikten ik ze in). Ben toen zelfs een aantal weken gestopt met bijvoeden en eerst weer de reflux onder controle krijgen.
    Vervolgens begonnen met stukjes aanbieden, en dit ging al een heel stuk beter.
    Op de erge dagen kwam het brood er na een uur weer uitzetten (had echt "hans & grietje" effect in de woonkamer).
    Alles wat maar enigszins vloeibaar was dikten ik in met nutrion.

Onze KA zegde ook altijd dat zodra kinderen gaan staan, en eigenlijk de hele dag door staan het bij de meeste kinderen vanzelf ophoud. Nou geloofde er geen bal van:)

Warempel, het klopten ook nog: Met 10 maanden is onze dochter gaan staan en toen werd het inderdaad een heel stuk minder. Rond haar verjaardag stond ze de hele dag en toen was het zo goed als over.

Heel veel sterkte!!!!

Deel Deze Pagina