Telkens als wij uit eten gaan en er olijven geserveerd worden smaken ze super lekker. Maar als ik dan olijven in de supermarkt koop zijn ze niet te (vr)eten. Dus welke olijven raden jullie aan??
Ik koop meestal de simpelste zonder iets er bij in. Die doe ik thuis in een vergiet en spoel ze 'schoon' onder de kraan om de zoute smaak weg te krijgen. Daarna doe ik ze in een bakje met olijfolie en knoflook. Zo vind ik ze dan prima, maar je kunt er natuurlijk nog het een en ander aan toevoegen als je dat lekkerder vindt.
Met ansjovisvulling. Ik vond ansjovis nooit te kanen, maar in combinatie met olijven smaakt het heerlijk en helemaal niet naar vis. Verder olijenmix met chillis, of kruiden/knoflook etc. Mjam!
Ik ga altijd voor de groene knoflookolijven. Op een prikkertje in combinatie met een opgerold stukje parmaham, mmmmmmmmmmmm!
Wij zijn echte olijven eters, we eten letterlijk bij elke maaltijd olijven en tot nu toe hebben we de beste olijven bij de AH gekocht. Ze proeven ook veel lekkerder dan de olijven van de olijvenboer! Ze liggen bij de verse kaas en vleeswaren. Wij hebben dan altijd de knoflook smaak!
Is er geen turks winkeltje in de buurt of een marktkraampje? Daar halen wij altijd de olijven en ook de feta. Veel en veel lekkerder dan van de supermarkt. Wij vinden de groene olijven het lekkerst en al helemaal als ze gevuld zijn met fetta, knoflook of sambal. Jammie jammie. Koop ook vaker groene pepers gevuld met fetta. Ook ze heerlijk!
Die zijn er ook met héle knoflooktenen erin, en zijn hier favoriet (ook bij ons hummeltje)... Ik raad vrienden en bekenden echter wel aan níet 's morgens vroeg bij ons langs te komen...
De honing olijven van jumbo heerlijk Verder haal ik ze op de markt daar staat een turkse kraam erg lekker en niet duur
bij een grieks kraampje hier op de markt haal ik ze, o wow zooo lekker!! Met paprika gevuld of knoflook, yam!
Hier van AH met knoflook en zongedroogde tomaatjes (idd zitten ze in plasticke doosjes bij de verse vleeswaren en de kaas). Ook de gevulde pepertjes zijn daar erg lekker.
Hier ook en zoonlief eet ze ook zo achter me kaar op, de verse knoflookolijven van de markt ook trouwens.