Hoi, Ik heb een vraagje over welke verzorgingsproducten je allemaal nodig hebt. Ik bedoel niet per se het merk, maar welke dingen. Heb je genoeg aan: -babyshampoo -babywasgel -babybodylotion -iets voor schrale billetjes, luieruitslag e.d. Wat gebruiken jullie daarvoor trouwens? Heb je ook nog haarolie, massageolie, of andere bodyolie of zo nodig? Of iets met lavendel om je kindje rustig te krijgen? Vergeet ik sowieso nog dingen?
Ik heb producten van Zarqa (omdat dit speciaal voor gevoelige babyhuid is) en daarvan heb ik het volgende gekocht: 3 in 1 wash (voor huidje en haartjes) haarlotion baby oil baby protect cream (voor de billetjes) Daarnaast van Weleda nog Wecesin strooipoeder voor de verzorging van het naveltje. O ja en ik heb nog 2 kleine potjes sudocrem en een klein tubetje bepanthen creme. Dat schijnt ook allebei veel gebruikt te worden. Maar dat zat gewoon in die gratis dozen die ik kreeg, dat heb ik niet zelf gekocht.
Ik heb nu wasgel gekregen en een klein potje Sudocreme en nog een andere zalf (die zaten allebei in zo'n zwangerschapsdoos). Ik ga qua cremes dus eerst die allebei uitproberen en dan kijken welke fijner is. Van sommigen hoorde ik dat ze een grote pot creme hadden gekocht en die ging vervolgens echt never op... Beetje zonde. Ik wil eigenlijk nog iets voor in het badje (badolie/badschuim) en iets van babyolie of creme waarmee je je kindje helemaal in kunt wrijven. Verder is alles op eigen inzicht natuurlijk. Haarolie kan handig zijn, maar sommige baby's zijn heel lang bijna kaal. Massage olie moet je zelf ook lekker/leuk vinden om te doen, en je baby natuurlijk ook. Je hebt volgens mij nog minstens 100 andere soorten olie, creme en zeep spul, maar dat is volgens mij allemaal wat je zelf wilt. Jouw eerste rjitje lijkt me een prima begin. Heb je ook die zwangerschapsdozen gehaald? Daar zitten namelijk leuke proefdingetjes in, zodat je niet alles per se hoeft te kopen voordat je weet of je het gebruikt.
ik gebruik voor de kleine van mij bepathane. Ik had eerst van alles geprobeerd van zwitzal maar dat hielp niet. Voor z`n badje gebruik ik wel zwitzal. De kleine van mij had ook last van berg en kreeg het met geen mogelijkheid weg. Ook van alles geprobeerd. En een x bepathane er op gesmeert en het help uitstekend hij heeft er nu geen last meer van. Gr Tam