hallo allemaal! ik ben hier nieuw ben mama van een prachtige dochter van 8maanden oud en ben alweer zwanger van de 2e nu snapte ik dit niet helemaal dus heb net een bericht geplaatst in de veerkerde volgens mij Ik ben nu ongeveer 5 a6weken zwanger weet het niet precies en heb deze week ontzettend veel stress en ruzies gehad nu ben ik bang dat dat invloed heeft op mijn zwangerschap kan dat? ik heb geen bloedverlies of iets wel veel afscheiding maar kan me herrineren dat ik dat bij mijn 1ste zwangerschap ook had. nu las ik dat in deze week het hartje zou moeten gaan kloppen maar vroeg me af dat als je stress heb dat het dan wel gaat kloppen? heb voor mijn eerste kindje ook een miskraam gehad dus ben best onzeker
he dolores, volgens mij ken ik je van het nod forum, waar t altijd erg gezellig was. gefeliciteerd met je zwangerschap. ik zou zeggen geniet ervan. ze zijden tegen mij zolang je geen ploed verlies of heefige krampen heb is er niks aan de hand. dit is wat ze mij hebben gezecht he. groetjesss
van wat je schrijft kun je niet echt zeggen dat het een miskraam kan worden. Maar weet je ook waarom je die angst hebt?? Had je het bij je dochter ook?? Ik weet dat ik van begin af aan in de vorige zwangerschap een gevoel had dat er iets niet goed zat, nu heb ik dus ook wel die angst maar op een andere manier. Nu is het gewoon omdat het al eens misgegaan is, maar niet een speciaal gevoel.
hallo Tulip ja ik had het bij mijn dochter ook ik heb nooit echt van mijn zwangerschap kunnen genieten omdat ik altijd bang was dat er iets mis ging ik hoop dat alles goed gaat succes met de zwangerschap! en jackystory ik weet eigenlijk niet wat het nod forum is hihi maar bedankt! idd ik heb dat ook gehoord over als je geen bloedverlies heb maar tog ben ik er bang voor hopelijk heb je gelijk!
Miskramen worden niet veroorzaakt door stress, dus nee: op basis hiervan kan het echt niet mis gaan! Als dat wel gebeurt, heeft dat een andere oorzaak. Na een miskraam ben je nooit meer onbevangen zwanger, dus het zal spannend blijven tot de eerste echo, en daarna misschien ook wel. Probeer afleiding te zoeken, verder kun je toch weinig doen Afscheiding is trouwens normaal tijdens zwangerschap. Bandenpijn ook, en zelfs bloedverlies is maar in 50% van de gevallen een (beginnende) miskraam...
Hallo Rozemarijke bedankt voor je reactie ik krijg 5juli me eerste echo dus ben heel nerveus hopelijk gaat alles goed ja ik kon me nog herrineren dat ik bij mijn dochter ook veel afscheiding had maar toch twijfelde ik er even over haha bedankt en ik laat het weten!
Hoi dolores, Ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Heb ook een mk gehad, nu weer zwanger, maar elk moment naar t toilet vind ik spannend, zal ik weer bloedverlies hebben.... Ben blij als ik straks de echo heb gehad en weet dat t goed zit. Echt genieten lukt niet nee, heb meer zo'n gevoel van: eerst maar afwachten of het blijft zitten, maar heb ook wel weer een goed gevoel. Misschien wel wat tulip beschrijft. En idd, zelfs bloedverlies duidt lang niet altijd op een mk, maar moet er niet aan denken dat ik dat weer krijg... Ik krijg 26 juli 1e echo (ben dan 9 wk). Nog even geduld dus...