Welke onderzoeken na herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babyengel, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,
    Ik heb vandaag een vroege miskraam gehad, hoewel ik nog maar heel kort zwanger was, is het er toch weer 1 die ik aan mijn rijtje toe kan voegen :(
    Ik geloof dat we nu de MMM hiervoor in kunnen gaan, wie weet hoe dat gaat en waarop ze dan allemaal onderzoeken.. ik weet alleen het chromosomenonderzoek maar de kans is toch maar klein dat daar wat uit komt? Moet ik bij de HA voor een doorverwijzing voor de gyn vragen?

BVD..

2. Wat verschrikkelijk meid dat je dit hebt moeten meemaken... Mag ik vragen waaraan jullie jullie jongste dochtertje zijn verloren?

Wat betreft de onderzoeken, ik heb zelf prius onderzoeken gehad. Ik weet dat dit geen complete lijst is, maar dan heb je een beetje een idee waar je naar zou kunnen vragen. Ik neem aan dat je b12 wel voldoende is?

Veel sterkte met al het verdriet...

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hey meid,

jeetje jij hebt ook al heel wat meegemaakt. Sterkte.
    Ik heb tot nu toe alleen een chromosomenonderzoek gehad, dat was allemaal goed. Nu wil mijn gyn evt een stollingsonderzoek doen, mits ik niet zwanger wordt de komende maanden.
    voor de rest houd hij alles op domme pech.
    Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat nog meer mogelijk is.
    Hij verwacht overigens niet dat er wat uit het stollingsonderzoek komt...ik slik voor de zekerheid ook extra b12, al ben ik daar nog niet op gecheckt. Volgens mijn gyn ligt het niet aan vitamine tekort, al lees ik hier hele andere dingen, dus ik ga dat indien nodig nog wel weer bij hem aankaarten.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!

4. Sprits, ook voor jou sterkte! Als je vriendjes wordt met me, kun je ook in mijn album kijken waar ik op onderzocht ben. De gyn die dit onderzoek heeft opgezet is ervan overtuigd dat alles een oorzaak heeft, alleen dat ze het niet altijd weten en helaas ook niet altijd kunnen achterhalen. Maar het is wel een goed onderzoek om iig bepaalde zaken uit te kunnen sluiten (of niet). De onderdelen in de lijst zijn allemaal zaken waardoor je miskramen, maar ook andere afwijkingen door kan krijgen. Hetgeen er bij mij uitgekomen is, een afwijkende homocysteine waarde, wordt bijvoorbeeld in relatie gebracht tot neurale buisdefecten waar mijn oudste dochtertje aan is overleden en ook aan miskramen.

Dus wellicht is verder onderzoek (elders) ook voor jou helemaal niet zo'n slecht idee!

Waar is jullie dochtertje aan overleden als ik vragen mag?

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    wij hadden een slechte seo. Hydrothorax, slecht ontwikkeld linkerlongetje, veel te korte armpjes en beentjes en veel vocht in linkerwangetje en nek. De gyn schrok daarvan en wist niet wat het was, ze herkende dit beeld niet. Na vwp bleek het trisomie 21. Dubbelop dus. Prognoses waren niet gunstig.
    Helaas de zwangerschap "moeten"afbreken om haar leed te besparen.
    Jij hebt ook al heel wat op je bordje gehad zeg!!

6. Wat verschrikkelijk Sprits... Ik hoop en duim voor jullie dat het jullie wel nog gegund is een gezond en levend kindje te mogen krijgen!

Wellicht toch een goed idee verdere onderzoeken te doen. Ook gezien je 2 miskramen. Ik weet dat in t Radboud je in aanmerking komt voor onderzoeken na 2 miskramen achter elkaar. Dus in jouw geval zou je daar zeker voor in aanmerking komen lijkt me!

Hier ook niet alles makkelijk (gegaan) nee:(

7. Hier ook een slechte seo en daardoor zwangerschap 'moeten' laten afbreken. Er was geen nierfunctie, hoewel ze wel 1 nier had, deed deze niks. Ik had haast geen vruchtwater meer, toen ik beviel was alles op. Daarnaast had ze ook geen geslachtsorganen. Ze had geen chromosoomafwijking trouwens. Was gewoon heel erg pech dat sommige cellen niet op de goede plek terecht waren gekomen.

Verder waren de laatste keren dat ik bloed heb geprikt mijn B11, B12 en schildklier iig goed.

Wat zijn prius onderzoeken?

Wat erg dat de weg naar een kindje voor jullie ook zo zwaar is. Hoewel ik ook een gezonde zoon heb is het zo moeilijk om vertrouwen te houden dat het ooit goed zal gaan..

Veel sterkte en bedankt voor jullie reacties

8. Babyengel, het kan natuurlijk ook helemaal pech zijn, dat hoop ik iig voor je!

Ik zelf vind het wel fijn dat er dingen uitgezocht zijn. Tegen mij zeiden ze ook domme pech en de kans dat het weer zou gebeuren zou errug klein zijn. Na mijn miskraam heb ik dus zelf aangedrongen op onderzoeken en daar is dus wel degelijk wat uitgekomen. Grote fout dus van het ziekenhuis! Maar goed, ik ben iig wel blij dat ik het gedaan heb.

Prius onderzoek, zo heet het onderzoek dat ik heb gehad. Als je vriendjes met me wordt, kun je het terugzien in mijn album.

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wat zijn je waardes van je b12 ? artsen zegen als je boven de 150 zit het goed is , maar ik heb wat onderzoek gedaan en daarbij word eigelijk geschreven dat als je onder de 300 zit je eigelijk al een tekort heb.

ik heb zelf 2 miskramen gehad en alle onderzoeken laten doen en mij b12 kwam als enigste als laag normaal waarde terug 275 en een week later 240 ben nu uiteindelijk smelt tableten b12 gaan slikken en blijf nu wonder boven wonder wel zwanger ....
    dus kijk even naar je waardes, want mijn gyn vertelde mij dat het dus wel miskramen kon veroorzaken

10. Klopt inderdaad wat Missy zegt! Artsen houden een zeer lage ondergrens aan!

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ja ik ben er van geschrokken , hoe ze met de waardes om gingen !
    ik ben blij dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en zelf stappen heb ondernomen .

tegenwoordig vraag ik ook altijd een uitdraai van me bloeduitslagen zodat ik thuis het zelf nog is na kan kijken want artsen hebben niet altijd gelijk !

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Meis, ik kan je vraag niet beantwoorden, maar kom je even een dikke knuffel geven! *geeftwarmedigiknuffel*

13. @ Lobi
    Ik heb je toegevoegd, moest even zoeken, maar kan het straks hopelijk zien. Jij hebt 2 miskramen gehad sinds jan 2010?
    Volgens de klinisch geneticus was het pech en hadden we hier echt niks aan kunnen doen. Aangezien het vrij zeldzaam was wat onze dochter had, en al haar afwijkingen in dezelfde week zijn ontstaan, geloof ik haar wel. Wat hebben ze bij jou dan uiteindelijk gevonden?

@ Missymaaike
    Ik weet wel dat een laag B12 miskramen kan veroorzaken ja, maar ik heb ook 2 zwangerschappen gehad die langer hebben geduurd. Bij een laag B12 hadden die zwangerschappen toch ook niet in stand gehouden. Hoe dan ook, mijn B12 schommelt meestal tussen 300-350. Ik slik daarnaast ook nog een redelijke dosis B12 bij (ook hoge dosis foliumzuur). Dit omdat ik me moeier voel dan als ik het niet doe.
    Fijn dat het bij jou goed gaat nu!

14. Ik heb in 2007 een miskraam gehad. In 2008 mijn eerste overleden dochtertje. Daarna in 2008 een gezonde dochter en vervolgens in mei 2010 een miskraam weer.

Ik snap dat je zegt dat t wrs toeval (pech) is en wellicht is dat meestal ook wel zo.
    Maar omdat ze dat bij mij ook zo stellig zeiden, en er inmiddels meerdere fouten zijn gemaakt geloof ik gyn niet meer zo op hun woorde (helaas, want dat zou een stuk makkelijker zijn geweest).

Bij mij zijn er 2 dingen uitgekomen.

Mijn rusthartslag is niet goed genoeg. Waar t op neerkomt is dat ie steeds snel moet werken. Op zih is dat oke. Maar als ik zwanger word moet ie nog harder gaan werken en t kan zijn dat ie daardoor te hoge toeren gaat maken. Bloedtoevoer naar de baarmoeder zou dan te weinig kunnen zijn waardoor je kans hebt op miskramen. Ook kans op zwangerachapsvergiftiging later id zwschap. Hiervoor ben ik sinds de onderzoeken begonnen met sporten om te proberen dat hartvolume te vergroten.

Verder is er dus uitgekomen dat mijn homocysteinewaardes niet goed zijn. Dit duidt bij mij op een stofwisselingsziekte die in verband gebracht wordt met miskramen en neurale buisdefecten. Hier slik ik nu verschillende vitamines in hoge dosering voor.

Dit waren bij mij de uitslagen. De rest was wel goed en t voelt fijn om dat weg te kunnen strepen.

Ik heb je trouwens net geaccepteerd als vriendje:)

15. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    728
    306
    63
    Na 2x een miskraam te hebben gehad in 2002 en 2003 heb ik zelf bij de gyneacoloog aangedrongen op een onderzoek. Meer dan een bloedonderzoek kon hij destijds niet bieden, want meerdere onderzoeken zouden ze pas na een 3e miskraam doen.

Bij mij is gebleken dat ik een stollingsfactor heb, Factor V Leiden. Dit houdt in dat mijn bloed te dik is en bij zwangerschappen komt mijn bloed niet goed door de navelstreng.

Gelukkig was de oplossing simpel. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was tot 6 weken na de bevalling moest ik bloedverdunners spuiten.

Het heeft geresulteerd in 3 mooie kinderen, waarvan de middelste helaas onverwachts in 2008 is overleden.

Sandy

Deel Deze Pagina