Onervaren Gyn?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lieselot, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Hallo allemaal,

Ik wilde toch even iets kwijt en vragen wat jullie er van vinden?
    Wij zijn bezig met een icsi poging en ik heb nu de uitgangsecho en de 1e follikelmeting (gisteren) gehad.
    Dit is gedaan door een nieuwe gyn., bij de 1e meting ging het nog wel goed (ik had al behoorlijk veel follikels), ze moest nog wel veel in de boeken opzoeken maar dat is natuurlijk begrijpelijk.
    Maar de 2e meting ging niet zo goed, mijn rechter eierstok kon ze wel vinden maar, ze heeft de follikels niet goed geteld en er maar 2 opgemeten terwijl, ik aangaf veel buikpijn te hebben...
    En mijn linker eierstok kon ze helemaal niet vinden... Na 10 minuten op mijn buik gedrukt te hebben en me erg veel pijn te hebben gedaan met die echtostaaf :( lukt het nog steeds niet.
    Ik heb uiteindelijk zelf heel hard op mijn eierstok gedrukt en toen lukte het wel maar, toen telde ze weer de follikels niet:(.
    Ik weet dus nog steeds niet waar ik aan toe ben... Mijn eierstokken doen pijn, en ik weet dat er veel zitten, dus ik maak me best wel een beetje zorgen... Ik hoop niet dat ik haar de volgende keer (morgen) weer heb want, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in haar....
    Wat vinden jullie? Overdrijf ik nou? Of zouden jullie hetzelfde hebben?

Groetjes Alice

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Bij de 1e FM van onze IVF poging heeft de (zeer ervaren fertiliteitsarts/gyn) mijn eitjes ook niet geteld, omdat ze nog veel te klein waren. Wellicht was dat bij jou ook zo?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Anders even bellen het met zh Alice! Dan heb je het in elk geval aangegeven. Morgen heb je gelukkig weer een echo, als je het dan niet vertrouwd, loop je daarna even langs het secr. en kijk je of je een andere arts aan zijn / haar jasje kan trekken!

4. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ioor, bij de 1e meting heeft ze ze juist wel geteld maar, bij de 2e niet meer... Ik wil gewoon geen risico lopen dat deze poging hierdoor niet goed zou gaan... Tuurlijk begrijp ik dat ze het moet leren maar, het gaat nu wel om mij...

Elmo, ja ik denk dat ik dat ook ga doen, ik wacht morgen af en fa het toch overleggen in het zh.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, gewoon doen hoor!
    Anders kan je vanmiddag altijd nog naar het spreekuur bellen he (je zit toch nog altijd in het UMCG?).

6. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ja, daar zit ik nog steeds... Ik vind het alleen best lastig om aan te geven maar, aan de andere kant, we hebben maar zo weinig pogingen.... Dan moet het allemaal wel goed gaan natuurlijk...

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn ervaring daar is dat ze het alleen maar fijn vinden hoor, als je aangeeft wat je "stoort". Toen wij voor ons kuikentje op gingen was er ook een nieuwe arts (Dr. D.) maar heb haar zelf nooit voor een meting gehad (gelukkig ;)). Ik had steeds oude bekende en vond dat toch wel fijn!
    Gewoon aangeven dus!

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Lieselot,

Ik ben overgestapt naar een ander zkh ivm daar meteen doorkunnen voor volgende poging. Echter de gynen in dit zkh (heb 3 verschillende gehad, allemaal ervaren) hebben ook niet één keer eens goed al mijn follikels geteld terwijl ik de eerste keer in ander zkh een overstimulatie heb gehad en voortijdig moest stoppen. In dit zkh hebben ze die gegevens wel en heb het zelf bijna bij iedere fm aangegeven omdat ik ook behoorlijk last van mijn buik heb. Iedere keer als k vraag hoeveel er zitten krijg ik een vage schatting te horen, bijv. 'een stuk of 20'. Nou ja...heb het nu al vaak aangegeven en het blijft vaag dus heb het er maar bij gelaten. Morgen heb ik de punctie, ben blij als de follikels er dan uit zijn. Buik staat voor m'n gevoel op knappen op het moment. Zal het als ik jou was dus zeker wel aangeven. Nu maar hopen dat het bij jou meer effect heeft :) Bij mij hebben ze zelfs niet eens bloed geprikt voor controle op overstimulatie. Vind ik ook zo vreemd...maar goed...

In elk geval heel veel succes!! En op je strepen staan hoor!! Het gaat ten slotte om jouw lichaam en jouw behandeling!! Dus als iets niet duidelijk voor jou is...gewoon vragen!! (Ik ga het in het gesprek over 6 weken, hetzij voor echo bij event. zw. schap, hetzij evaluatie v/d behandeling ook nog eens vragen bij m''n eigen gyn die nu met vakantie is).

Groets Majo

9. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ja, ik ga het zeker morgen aankaarten, als ik haar weer heb vraag ik of ze alle fliekels wil tellen en opmeten, ik weet gewoon dat ik in aanleg al veel fliekels heb en ze telde er in de 1e meting al ongeveer 12 aan elke kant, dus reden genoeg om mij goed in de gaten te houden...

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Alice, ik had de laatste keer een fikse overstimulatie dus kan alleen maar zeggen: sta op je strepen!
    Je kent je eigen lichaam het beste (moet zeggen dat ze in mijn geval super goed hebben gehandeld hoor!).
    Elmo

11. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Elmo, ja dat ga ik ook zeker doen, ik wil geen risico lopen... Morgen ga ik in gesprek met een van de arsten!
    Thanks!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Laat je sowieso even weten hoe het was!?

13. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Doe ik, ik mail morgen hoe het is geweest!

14. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Nou, ik ben weer geweest.... pffff.
    En weer dezelfde arts helaas en weer ging het moeizaam met zoeken en opmeten...
    Helaas telde ze maar 2 fliekels die goed doorgegroeid waren (alhoewel ik daar nu wel aan begin te twijfelen want, ze kreeg ze amper in beeld) dus het kan zelfs zijn dat deze poging afgeblazen word :(
    Ik ga vanmiddag bellen met het spreekuur want, ik kon vanmorgen nergen terecht.... Ik wil iig weten of zij zondag (de volgende meting) ook dienst heeft en ik zal mijn zorgen kenbaar maken....

Groetjes van een teleurgestelde Alice

15. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Net een telefoontje gehad van de desbetreffende gyn.
    Ze hebben overlegd en me 2 opties gegeven, of doorgaan met de 2 of 3 fliekels, of nu stoppen en een nieuwe poging doen (dan telt deze poging gelukkig niet mee).
    Ik heb besloten om te stoppen en voor een nieuwe poging te gaan...
    Ben nu erg verdrietig maar, ik ben tegelijkertijd toch ook wel blij dat ik "gewoon" nog 2 pogingen over heb... En ik hoop dan dat ik bij een andere gyn. terecht kom...

Groetjes Alice

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Alice, wat een verhaal zeg!
    Volgens mij ken ik die persoon niet...dus kan er ook niks zinnigs over zeggen. Kon je vanmorgen boven helemaal niemand aan zijn jasje trekken?

Misschien beter om deze af te blazen (hoe ontzettend balen ook!!!). Toch kenbaar maken dat het je niet lekker zit hoor en dat je de volgende keer wil dat iemand supervisie geeft na haar echo. Het gaat wel om jullie kinderwens hoor, waar je nog maar 2 pogingen voor krijgt.

Dikke knuffel...wat een teleurstelling zeg!

Elmo'tje

17. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Lieve Elmo,

Thanks, ja het is ook een heel verhaal... Ik ga volgende week als ik vrij ben bellen met het umcg om het voor te leggen... Ik heb geen zin om dit weer te gaan krijgen...
    Gelukkig vertelde ze dat ik de volgende keer geen 100 maar 150ie puregon mag gaan spuiten! Ik had er al zo'n gevoel over dat het te weinig was....

Ik ga nu een soort doorstart maken, had ik nog nooit van gehoord, ik moet nu eerst een paar dagen decapeptyl door spuiten en dan 2 weken primolut en dan op dag 10 van de primolut weer beginnen met decapepty injecties.... pffffff wat een hormonen krijg ik dan weer binnen zeg :$.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh wat fijn zeg, dat je een doorstart kan maken zeg! Wist ook niet dat dat bestond.
    Ik hoop dat je een positief gesprek zult hebben en dat ze je wat meer kunnen vertellen. Knap dat je zo duidelijk bent hoor, volhouden!

19. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Ik heb a.s. donderdag een gesprek in het zh over de gyn. Ben benieuwd! Vind het best spannend om te doen hoor...

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat goed van je zeg!
    Ik snap heel goed dat dat een beetje eng is...alsof je haar verraad ofzo...maar ze moet het wel GOED leren!
    Succes donderdag!
    Hoe gaat het verder met je?
    Elmo

Deel Deze Pagina