Hey allemaal! Ik heb een fotoshoot gewonnen, nu heb ik een tijdje geleden mijn haar zelf geverfd en ik ben er eigenlijk niet zo tevreden mee. Van een blond koppie ben ik naar bruin gegaan met een roodkleurige gloed, dit laatste is al wat vervaagd. Inmiddels heb ik ook een cm blonde uitgroei en dit ga je verschrikkelijk goed zien op de foto's. Ik zat er aan te denken om zo even richting de kapper te vliegen, maar eigenlijk wil ik nu aan haar verven niet zo veel uitgeven met de dagen die er aan zitten te komen. Ik woon aan de grens en in Duitsland is het haarverf echt super cheap, dus wil straks even die kant uitrijden. Maar wat is nu wijsheid.. Is het mogelijk om het nu donkerblond te verven? Of zal ik nog maar een keer aan deze kleur gaan geloven om die verschrikkelijke uitgroei weg te krijgen en het weer wat meer glans te geven? Andere optie is misschien wat lichtere highlights erin, dit laat ik wel bij de kapper zetten. Wat zouden de prijzen daar ongeveer van zijn met een haarlengte die net over de schouders valt?
Ik hen deze een paar keer gebruikt. En het werkt. Ik ben van rood naar blond gegaan. Alleen door het rode heb ik nog een wat rode gloee er in zitten. Maar niet storend https://www.kruidvat.nl/kruidvat-donkere-tonen-haarontkleuring/p/2920765
Met rood erin Zou ik absoluut niet zelf lichter gaan maken... Met een beetje pech word je oranje.... Rood is een lastige kleur.. Zou echt naar de kapper gaan...
Dat is wel echt troep.. Bij veel van die winkels kunnen ze ook gewoon adviseren hoor en daar hebben ze ook gewoon blondering poeder met spulletje waarmee je het lichter krijgt.. Wat zilvershampoo om de rode/orange/gele gloed eruit te halen en daarna kleurtje erin voor een donkerblond.. Maar vraag het in de zaak! Die kunnen naar je haar kijken en je helpen!
Ik denk dat ik zomenteen toch maar richting de kapsalon ga, met hightlight kunnen ze waarschijnlijk wat lichter gaan? Zag dat 20 folies bij hun 30,- kost en ze hebben deze week 20% korting. Vraag me alleen af of 20 folies genoeg zijn, daarna berekenen ze dik in de 2 euro per folie.. Maar er gaan wel meerdere plukjes in een folie toch? Dat is in ieder geval wat ik mij van de vorige keren kan herinneren? De shoot is trouwens morgen ochtend al, vind zelf klungelen dan ook wel een beetje eng haha!
Als er rood in je haar zit, dan is zelf naar blond gaan niet aan te raden. In ieder geval niet als je morgen al je shoot hebt! Want zelfs al zou je dat zelf willen doen, dan ben je daar wel een paar weken zoet mee Als je naar de kapper gaat om te highlighten, vraag wel van tevoren of daarmee je uitgroei ook minder op zal vallen. Want als de highlights niet licht genoeg worden, of juist te licht, dan nog zal je kleurverschil zien met je uitgroei. Dus misschien nog een spoeling erover, om alles in een zelfde tint te krijgen, nog een idee daarna? Zilvershampoo helpt alleen tegen een gele gloed, een oranje of rode gloed ga je daar niet mee weg krijgen (geloof me, dat heb ik heel vaak geprobeerd met verschillende zilvershampoos...het doet het gewoon niet ). Veel plezier morgen bij je shoot!
Ik ben van heel donkerbruin naar lichter gegaan. .. in 3 stappen. Dus 3 verfbeurt en dmv highlights steeds wat lichter. Ik zou het nooit zelf doen. Te lastig... En te onnatuurlijk wanner je een pakje van drogist haalt. Mijn haar was erg donkerbruin...oosters haar zeg maar 😊
Ik zou ook die color remover pakken die iemand hierboven beschrijft, is geen blondering en haalt de kleur eruit, die van het merk delor vind ik zelfs nog fijner!