Welke oogkleur is dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat kan prima, doordat bruin dominant is. Je kan dan dus ook een 'blauw gen' hebben. Doordat bruin dominant is zullen je ogen dan bruin zijn.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee klopt niet onmogelijk, maar het komt echt heel weinig voor.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Grappig: zelf de calculator even gebruikt.. Ik heb bruine ogen (vader bruin, moeder blauw), man blauwgrijs (ouders ook) en onze kinderen hebben 50% kans op bruin, 37,5% op blauw en 12,5% op groen. Nu heeft de middelste echt bruine ogen, de oudste grijs-groenig met bruin en de jongste echt blauwgrijs. Mooie mix dus op basis van de percentages haha.

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Prachtig, lijkt op de ogen van mijn zoontje. Ik kan niet goed kiezen maar als het moet zou ik groen zeggen.
    Mijn man heeft felblauwe ogen en ik donkerbruin. En mijn zoontje dus ook grijs/groen/bruin.

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn kids hebben ook allebei ogen met veel bruin (en wat groen) er in, terwijl wij als ouders blauwe en groene ogen hebben.
    Dus wellicht komt het bij de voorouders vandaan?!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier hetzelfde aan de hand...ik heb ook van die gekke ogen hahaha.
    Oudste heeft bruine ogen...mijn man harstikke blauw en die van mij zijn een beetje van alles :D

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    #27 Linky, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015

Deze kleur heet hazel. Zoek het maar eens op.
    Wel heel bijzonder dat je zoontje donkere ogen heeft. Vroeger zouden ze gezegd hebben dat hij een andere vader zou hebben gehad, maar nu bestaat er een kleine kans dat hij ze van jou heeft gekregen. Zeker bij hazel-ogen, dat is vaak een mengsel van verschillende kleuren, die niet eens allemaal tot uiting hoeven te komen. Ik heb ze ook, maar dan in de bruin/geel/groen variant:
    (en oranje, maar dat is geen officiële kleur :D)

Bijgevoegde bestanden:

8. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    oh getver wat ziet dat er slijmerig uit van dichtbij!:$

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hazel komt het meest in de buurt geloof ik inderdaad. Maar dat is geloof ik een verzamelnaam voor alles wat gemixt is :p

In ieder geval is er voor 100% zeker geen melkboer aan te pas gekomen haha.

Kan iemand me vertellen welke allelen er dan horen bij groen ogen en bij hazel ogen?
    Zie overal alleen blauw en bruin voorbij komen, maar niks over grijs/groen/hazel.

(Zoontje is trouwens ook blond, Vriend heeft middenbruin en ik heb donkerbruin met rode gloed, maar vriend had als kind wit blond haar.0

geloof dat mn zoontje vooral op mijn zus lijkt, die heeft dezelfde oogkleur en was vroeger dezelfde kleur blond :p

10. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Mijn moeder heeft me ooit verteld dat je oog 3 lagen heeft (ze is iriscopist).
    En dus kunnen die verschillen van kleur.

Ik heb bijv. 2 lagen groen en 1 laag bruin. met ook zo'n hazel effect zeg maar..

Mijn vriend heeft 2 lagen groen en 1 laag grijs.

Als je goed kijkt zie je de lagen ook, zou er niet 1 kleur aan kunnen vasthangen.

11. daalmeyer1974

daalmeyer1974 Actief lid

24 apr 2011
    140
    0
    16
    NULL
    schiedam
    zowel mijn man als ik hebben blauw/grijze ogen, mijn oudste zoon heeft bruine ogen en onze jongste zoon groen/ bruin, mijn oma had bruine ogen, en oom(broer van mijn vader) ook donkerbruin. dus komt waarschijnlijk van die kant af. mijn ouders en die van mijn man blauw/grijs. dus waarschijnlijk 2 generaties overgeslagen. mijn kinderen zijn overigens wel met blauwe ogen geboren pas toen ze een jaar of 2 waren begonnen ze langzaam te verkleuren. dus het kan zeker wel als het in de familie zit.

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Interessant topic!
    Mijn moeder heeft blauw/grijze ogen m'n vader had bruine ogen. Zowel m'n broertje als ik hebben lichte ogen. M'n broertje echt blauw en ik heel licht grijs/blauw/groenige ogen met bruine spikkels.

M'n partner heeft bruine ogen, onze oudste heeft bruine ogen maar een beetje hazel achtig en onze jongste geen idee nog. Neigt ook naar bruin denk ik (12 weken oud)
    Blijf het interessant vinden, had gehoopt op blauwe ogen. Maar papa z'n genen waren sterker😜

13. Gember

Gember Niet meer actief

Ik zie vooral groen, maar ook blauw en bruin in je ogen TS! Mooi. :) Volgens mij kunnen jullie kinderen dan blauwe/groene/bruine ogen krijgen met jullie genen.

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Groen

Mijn zus en haar vriend hebben allebei bruine ogen en hun zoontje blauwe, het kan allemaal

Deel Deze Pagina