Ja dat kan prima, doordat bruin dominant is. Je kan dan dus ook een 'blauw gen' hebben. Doordat bruin dominant is zullen je ogen dan bruin zijn.
Grappig: zelf de calculator even gebruikt.. Ik heb bruine ogen (vader bruin, moeder blauw), man blauwgrijs (ouders ook) en onze kinderen hebben 50% kans op bruin, 37,5% op blauw en 12,5% op groen. Nu heeft de middelste echt bruine ogen, de oudste grijs-groenig met bruin en de jongste echt blauwgrijs. Mooie mix dus op basis van de percentages haha.
Prachtig, lijkt op de ogen van mijn zoontje. Ik kan niet goed kiezen maar als het moet zou ik groen zeggen. Mijn man heeft felblauwe ogen en ik donkerbruin. En mijn zoontje dus ook grijs/groen/bruin.
Mijn kids hebben ook allebei ogen met veel bruin (en wat groen) er in, terwijl wij als ouders blauwe en groene ogen hebben. Dus wellicht komt het bij de voorouders vandaan?!
hier hetzelfde aan de hand...ik heb ook van die gekke ogen hahaha. Oudste heeft bruine ogen...mijn man harstikke blauw en die van mij zijn een beetje van alles
Deze kleur heet hazel. Zoek het maar eens op. Wel heel bijzonder dat je zoontje donkere ogen heeft. Vroeger zouden ze gezegd hebben dat hij een andere vader zou hebben gehad, maar nu bestaat er een kleine kans dat hij ze van jou heeft gekregen. Zeker bij hazel-ogen, dat is vaak een mengsel van verschillende kleuren, die niet eens allemaal tot uiting hoeven te komen. Ik heb ze ook, maar dan in de bruin/geel/groen variant: (en oranje, maar dat is geen officiële kleur )
Hazel komt het meest in de buurt geloof ik inderdaad. Maar dat is geloof ik een verzamelnaam voor alles wat gemixt is In ieder geval is er voor 100% zeker geen melkboer aan te pas gekomen haha. Kan iemand me vertellen welke allelen er dan horen bij groen ogen en bij hazel ogen? Zie overal alleen blauw en bruin voorbij komen, maar niks over grijs/groen/hazel. (Zoontje is trouwens ook blond, Vriend heeft middenbruin en ik heb donkerbruin met rode gloed, maar vriend had als kind wit blond haar.0 geloof dat mn zoontje vooral op mijn zus lijkt, die heeft dezelfde oogkleur en was vroeger dezelfde kleur blond
Mijn moeder heeft me ooit verteld dat je oog 3 lagen heeft (ze is iriscopist). En dus kunnen die verschillen van kleur. Ik heb bijv. 2 lagen groen en 1 laag bruin. met ook zo'n hazel effect zeg maar.. Mijn vriend heeft 2 lagen groen en 1 laag grijs. Als je goed kijkt zie je de lagen ook, zou er niet 1 kleur aan kunnen vasthangen.
zowel mijn man als ik hebben blauw/grijze ogen, mijn oudste zoon heeft bruine ogen en onze jongste zoon groen/ bruin, mijn oma had bruine ogen, en oom(broer van mijn vader) ook donkerbruin. dus komt waarschijnlijk van die kant af. mijn ouders en die van mijn man blauw/grijs. dus waarschijnlijk 2 generaties overgeslagen. mijn kinderen zijn overigens wel met blauwe ogen geboren pas toen ze een jaar of 2 waren begonnen ze langzaam te verkleuren. dus het kan zeker wel als het in de familie zit.
Interessant topic! Mijn moeder heeft blauw/grijze ogen m'n vader had bruine ogen. Zowel m'n broertje als ik hebben lichte ogen. M'n broertje echt blauw en ik heel licht grijs/blauw/groenige ogen met bruine spikkels. M'n partner heeft bruine ogen, onze oudste heeft bruine ogen maar een beetje hazel achtig en onze jongste geen idee nog. Neigt ook naar bruin denk ik (12 weken oud) Blijf het interessant vinden, had gehoopt op blauwe ogen. Maar papa z'n genen waren sterker😜
Ik zie vooral groen, maar ook blauw en bruin in je ogen TS! Mooi. Volgens mij kunnen jullie kinderen dan blauwe/groene/bruine ogen krijgen met jullie genen.